1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Je hebt trouwens nog wat van me te goed, was het even vergeten, ik zal er komende week aan denken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar dat komt ook omdat ik mijn auto nu eindelijk weer eens wil kunnen assembleren;)
- V300 register
- Verbannen
-
en doe het niet zoals ik
dat was dus koppakking vervangen en toen bleek de kop gescheurd te zijn
dus kon het boeltje nog een keer uit elkaar
wel balen joh,maar goed veel succes
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;65654 schreef : laat de kop eerst afpersen
en doe het niet zoals ik
dat was dus koppakking vervangen en toen bleek de kop gescheurd te zijn
dus kon het boeltje nog een keer uit elkaar
wel balen joh,maar goed veel succes
Bedankt nog voor het telefonisch advies!
Ik ga dadelijk de kop er eens afhalen. Kijken of ik wat zie.
Waarschijnlijk was de koppakking al lek toen ik de auto kocht............hadde ze weleens mogen zeggen.......
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je het blok niet geheel uit elkaar gehad voordat je 'm verder ging opbouwen dan?
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;65686 schreef : Sorry voor de offtopics!
Heb je het blok niet geheel uit elkaar gehad voordat je 'm verder ging opbouwen dan?
Nope, heb alleen de nokkenas er toen uit gehad om de kleppen te stellen. Daarnaast heb ik de carterpan verwisseld. Voor de rest heb ik niets aan het blok gedaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Is het niet verstandig om 'm eerst helemaal uit elkaar te halen en het blok gelijk te reviseren of is dat een enorm karwij?
Niet als commentaar - maar als vraag. Mij leek het logisch iniedergeval maar heb dat nog nooit gedaan

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
:yesyes:slb_340;65694 schreef : of is dat een enorm karwij?
Behoorlijk! En duur ook!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb besloten de kop te demonteren. Vanmiddag dus effe lekker aan begonnen. Eerst nog effe snel gekeken hoe de klepspeling was. 't blokkie tikte namelijk een beetje. Klepspeling was nog net goed al was de speling van de twee middelste inlaatkleppen tegen de maximum tolerantie aan.
Daarna de bougies eruit gedraait.
De rechter bougie is van de 1e cilinder. Hier is ook al een beetje te zien dat deze een iets andere kleur heeft dan de rest. De bougies had ik overigens al vervangen.
Daarna heb ik de koelvloeistof afgetapt. Wat kwam daar een berg met roestwater uit...........
Daarna heb ik de kop er maar afgehaald. Jammergenoeg is was er nog een beetje koelwater achtergebleven in de kop nadat deze was afgetapt. Tijdens het demonteren van de kop kwam dit water vrij en was dus achteraf niet meer te zien waar de koppakking precies lek zou zijn.
Eerst de kop maar eens goed geinspecteerd. Hier was echter niet veel aan de zien. Het enige wat een beetje te zien was dat de kleppen van de eerste cilinder ook een ietjes andere kleur hebben.
Aan de uiteinden is een klein beetje beschadiging te zien. Vermoedelijk is het bij de eerste cilinder genoeg geweest om langs te lekken.
Meteen geconstateerd dat er geen losse cilinderbussen inzitten. Aan de onderkant kunnen deze dus ook niet lek zijn (schijnbaar).
Hoogstwaarschijnlijk is het dus de koppakking.
Morgen ga ik de kop eens afpersen om te kijken of de kop niet toevallig is gescheurd.
Al met al vrees ik dus dat het de donderdag niets wordt. Stikzonde..........