1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;118922 schreef : Haha, die apkregels zijn kennelijk ook multi?nterpretabel.
Nee hoor, mijn wagen is gewoon 100% APK-goedgekeurd! Sommige regeltjes zijn alleen iets te streng en daar heb ik rekening mee gehouden..... Ik durf zelfs te beweren dat de auto op sommige punten zelfs veiliger is dan de APK-regels eisen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;118937 schreef : Maar de turbo motor mag volgende de regels? Lijkt me toch sterk.
Jup, mag gewoon. Ze kijken zelfs schijnbaar niet eens meer naar het aantal cilinders........
Bodejodel;118944 schreef : Daar wordt tijdens een APK keuring niet naar gekeken...
Er wordt wel naar gekeken hoor.............en genieten doen ze ook

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wat justitie voorschrijft en de politie en rdw handhaven is een iets ander verhaal:)
al een stukkie gereden met de nieuwe as buijs???
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ok, ze hoeven er niet meer naar te kijken dan...Ovlov 3.6L;118960 schreef : Er wordt wel naar gekeken hoor.............en genieten doen ze ook

- V300 register
- Verbannen
-
- 19 september: Zeelandhallen Goes (helaas afgelast

- 27 september: Driftcursus RDW-circuit te lelystad
- 1 oktober: Skylimit Driftcup #2 @ Circuitpark Zolder
Helaas is er iets mis met de cardanassen, daarover later meer.....
- V300 register
- Verbannen
-
Ben weer druk in de weer geweest met de auto:
- Cardanassen teruggestuurd naar de leverancier: er bleek iets mis te zijn gegaan met het uitbalanceren van de assen; heb ik weer

- Laatste roest in de achterste wielkasten weggewerkt. Alles netjes voorzien van gloedjenieuw plaatwerk
- Wielkastverbreders GOED passend gemaakt. Daarnaast ben ik bezig om wat gaten dicht te polyesteren
- Andere achteras gezet: Bij de originele achteras had het rechter achterwiellager een keer een flinke opdonder gehad van een stoeprand. Sindsdien is hij steeds harder gaan rammelen. Ooit moest het mis gaan, zodoende heb ik nu de hele as maar vervangen.
- Rechteraandrijfas vervangen, deze had namelijk al wat meer speling. Meteen van de "nieuwe" aandrijfassen de homokineten schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
- Mark Visser heeft met zijn drift-360 weleens meegemaakt dat er een stuk band tegen z'n remleiding (op de achteras) aan was geslagen waardoor deze ging lekken. Dit wil ik voorkomen en ben dus bezig met kapjes te maken over de remleiding heen.
- Daarnaast rest me alleen nog het doen van een oliewissel en we kunnen komende zondag weer fris en fruitig beginnen aan een dag Driftcursus op het RDW-circuit!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hebben wij weer:DOvlov 3.6L;120746 schreef : Cardanassen teruggestuurd naar de leverancier: er bleek iets mis te zijn gegaan met het uitbalanceren van de assen;
heb ik weer
maar goed bezig buijs:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Het eigenlijk puur om de vorm. Deze zou ik namelijk uit 1mm aluminium willen maken. Eerst een licht ronde vorm erin rollen, daarna de hoeken zetten in de zetbank met 'n lekker bot mes

Jammergenoeg staat de auto wat hoog op z'n poten. Volgens mij staat 't een stuk beter wanneer hij dichter tegen de grond ligt. Wat denken jullie?
Of misschien gewoon een hoekig exemplaar maken?