1.7 Turbo 440 in 343DL
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2009 21:22 #794631
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Heeft Wouter er niet even een te leen voor de APK?
Niet dat ik hem even voor het blok wil zetten, geen idee hoe kwetsbaar en of makkelijk te (de)montaren ze zijn... Hij woont wel lekker in de buurt natuurlijk...
Niet dat ik hem even voor het blok wil zetten, geen idee hoe kwetsbaar en of makkelijk te (de)montaren ze zijn... Hij woont wel lekker in de buurt natuurlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2009 22:05 #794645
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Godverdegoderdogerbdoger!
Heb ik die man achter de balie nog Z? gesm??kt om er flink wat "breekbaar"-tape op te doen!!
Nou, daar ging een H4-glas van het eerste type...
Als je van iemand een glas kunt lenen, zoek ik alvast een nieuw glas op. Ik heb nog een stapeltje liggen. Alleen is die niet v??r de APK daar.
Tenzij...:+
Maandagavond h??
Ik ga eens kijken of er wat te regelen valt, ga ik gelijk naar 't kantoor hier toe om een klacht in te dienen.
Als jij dat nu ook doet... leg 't er lekker dik op, H4-glazen van het eerste type zijn retezeldzaam.
Heb ik die man achter de balie nog Z? gesm??kt om er flink wat "breekbaar"-tape op te doen!!
Nou, daar ging een H4-glas van het eerste type...
Als je van iemand een glas kunt lenen, zoek ik alvast een nieuw glas op. Ik heb nog een stapeltje liggen. Alleen is die niet v??r de APK daar.
Tenzij...:+
Maandagavond h??
Ik ga eens kijken of er wat te regelen valt, ga ik gelijk naar 't kantoor hier toe om een klacht in te dienen.
Als jij dat nu ook doet... leg 't er lekker dik op, H4-glazen van het eerste type zijn retezeldzaam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:14 #794647
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Joost,
Probeer er flink schuim en bubblewrap omheen te doen, of nog beter... Doe er een beetje bubblewrap omheen, vervolgens in een plastic zak die je goed dichtplakt. Vervolgens een busje purschuim, klein laagje op de bodem van een adequate doos, even laten opschuimen en uitharden, koplampglas er in. Verder volpurren, doos dichtplakken. Dit hele pakket in een iets grotere doos, en deze met van die smerige foamzooi afvullen. Dat opsturen.
Als het d?n nog stuk gaat.....
Uitleg:
Als je het strak in bubblewrap en plastic zak inpakt, is het glas goed beschermd. Purschuim vult de ruimte op die het glas in de doos heeft en geeft een goede impact bescherming. Het glas kan niet gaan schuiven --> weinig kans op stukgaan. De laatste laag is alleen ter extra.
Dat inpakken in pur heb ik een paar jaar geleden op een beurs voor verpakkingsindustrie gezien. Best lollig, en het werkt als een yecko.
Probeer er flink schuim en bubblewrap omheen te doen, of nog beter... Doe er een beetje bubblewrap omheen, vervolgens in een plastic zak die je goed dichtplakt. Vervolgens een busje purschuim, klein laagje op de bodem van een adequate doos, even laten opschuimen en uitharden, koplampglas er in. Verder volpurren, doos dichtplakken. Dit hele pakket in een iets grotere doos, en deze met van die smerige foamzooi afvullen. Dat opsturen.
Als het d?n nog stuk gaat.....
Uitleg:
Als je het strak in bubblewrap en plastic zak inpakt, is het glas goed beschermd. Purschuim vult de ruimte op die het glas in de doos heeft en geeft een goede impact bescherming. Het glas kan niet gaan schuiven --> weinig kans op stukgaan. De laatste laag is alleen ter extra.
Dat inpakken in pur heb ik een paar jaar geleden op een beurs voor verpakkingsindustrie gezien. Best lollig, en het werkt als een yecko.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2009 22:19 #794650
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik heb ergens nog van die chippies. Die piepschuimen krulletjes. Die stamp ik erin.
Moet ik alleen weer een aantal plaatwerkdelen weghalen om erbij te kunnen
Moet ik alleen weer een aantal plaatwerkdelen weghalen om erbij te kunnen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:37 #794659
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Pcies
Als je nou ook nog zorgt dat het koplampglas beschermd is tegen serieuze impact (bijv. met pur, of met een binnendoos/planken/iets dat vervorming tegengaat en klappen kan hebben) is de kans dat het heel overkomt nagenoeg gelijk aan 1
Wel jammer trouwens dat je op zulke radicale manieren rekening moet houden met de lompheid van sommige pakketjestransporteurs...
Als je nou ook nog zorgt dat het koplampglas beschermd is tegen serieuze impact (bijv. met pur, of met een binnendoos/planken/iets dat vervorming tegengaat en klappen kan hebben) is de kans dat het heel overkomt nagenoeg gelijk aan 1

Wel jammer trouwens dat je op zulke radicale manieren rekening moet houden met de lompheid van sommige pakketjestransporteurs...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2009 22:40 #794660
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik timmer er wel een bekisting omheen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:40 #794661
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat is natuurlijk helemaal ideaal ja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:41 #794662
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Hmm volgens mij mag je de spoorbreedte niet aanpassen. Maar het is inderdaad de vraag of de APK keurmeester het ziet. :hmmz:
Mijn Dafje is deze week bij de RDW gekeurd en daar werden de lengte en breedte opgemeten en vergeleken met de boekjes.
Er was ook iemand met een Opel waarvan hij de 1.3 motor had vervangen door een heftig getuned 2 liter blok en dat legaal wilde hebben. In 1 keer goedgekeurd, maar die jongen had wel alles teruggebouwd naar origineel (zoals veren)
Maar ik dwaal een beetje af
. Succes met de APK! :y:
Mijn Dafje is deze week bij de RDW gekeurd en daar werden de lengte en breedte opgemeten en vergeleken met de boekjes.
Er was ook iemand met een Opel waarvan hij de 1.3 motor had vervangen door een heftig getuned 2 liter blok en dat legaal wilde hebben. In 1 keer goedgekeurd, maar die jongen had wel alles teruggebouwd naar origineel (zoals veren)
Maar ik dwaal een beetje af

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:52 #794663
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
't zou geweldig mooi zijn als je dat zou kunnen doen Joost!!!
tuurlijk staat er wel wat tegenover
PUR-schuim moet je mee uitkijken, door het uitzetten van het spul kun je best grote krachten krijgen. Belangrijk bij het vervoeren van glas is dat je de kracht over het glas gelijk verdeeld. Wanneer je 't glas in pijpschuimkorrels legt dan kan het als nog naar de wand toe schuiven waardoor het weer gemakkelijk kant breken. Heb beste is inpakken met iets. Bubbeltjesplastic, krantenpapier enz. Een paar keer goed in tapen zodat het pakketje kan veren. Daarna in een doos stoppen en alle open plekken goed opvullen met proppen krantenpapier.
Daarna de doos dichtdoen en even flink mee schudden. Je mag dan niks horen schuiven; dan is het goed.
tuurlijk staat er wel wat tegenover

PUR-schuim moet je mee uitkijken, door het uitzetten van het spul kun je best grote krachten krijgen. Belangrijk bij het vervoeren van glas is dat je de kracht over het glas gelijk verdeeld. Wanneer je 't glas in pijpschuimkorrels legt dan kan het als nog naar de wand toe schuiven waardoor het weer gemakkelijk kant breken. Heb beste is inpakken met iets. Bubbeltjesplastic, krantenpapier enz. Een paar keer goed in tapen zodat het pakketje kan veren. Daarna in een doos stoppen en alle open plekken goed opvullen met proppen krantenpapier.
Daarna de doos dichtdoen en even flink mee schudden. Je mag dan niks horen schuiven; dan is het goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 23:04 #794667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Purschuim moet je ook spaarzaam gebruiken en laten uitharden voordat je de doos dicht plakt.
Het werkt echt best goed hoor! Tenminste, op die beurs wel. Daar gebruikten ze een snel verhardend schuim in zakken, en ter illustratie mocht je arm er in als "object". Tussen twee van die zakken in dus, die werden volgeblaft. Minuutje zetten, en voila, een harde stevige schil die perfect omsluit.
Het werkt echt best goed hoor! Tenminste, op die beurs wel. Daar gebruikten ze een snel verhardend schuim in zakken, en ter illustratie mocht je arm er in als "object". Tussen twee van die zakken in dus, die werden volgeblaft. Minuutje zetten, en voila, een harde stevige schil die perfect omsluit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets