1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals Frits zegt, de B18FT is prima voor 200 PK. Je hebt zat mooie spullen om er iets leuks van te maken. Knal er nog eens een nokkenas in en een nette IC en je bent toch wel redelijk klaar. 8v turbo blokjes zijn toch sterk zat. In de UK op zo'n V480 forum persen ze er zonder te veel problemen 250 PK uit. Grootste probleem is de flut versnellingsbak waar de motor aan vast zit in een V400.
Pot verf is inderdaad geen slecht idee;) ( 1 kleur imho).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;123007 schreef : Ik denk dat een B18FT + 16v door de lage cr niet eens meer start. Rampzalig slechte rijdbaarheid door de lage cr (als het al start), slecht verbruik etc etc. Misschien kun je de zuigers van de 16v wel in de B18 zetten maar dan kun je net zo goed het 16v onderblok gebruiken.
Zoals Frits zegt, de B18FT is prima voor 200 PK. Je hebt zat mooie spullen om er iets leuks van te maken. Knal er nog eens een nokkenas in en een nette IC en je bent toch wel redelijk klaar. 8v turbo blokjes zijn toch sterk zat. In de UK op zo'n V480 forum persen ze er zonder te veel problemen 250 PK uit. Grootste probleem is de flut versnellingsbak waar de motor aan vast zit in een V400.
Pot verf is inderdaad geen slecht idee;) ( 1 kleur imho).
Inderdaad, ik zet m'n hersenspinsels maar gewoon weer aan de kant. Leuk om er even over nagedacht te hebben

Ben al aan het kijken naar een andere intercooler; ik moet alleen nog even de afmetingen bepalen en de slangdiameter. Als ik dan toch voor een groter gasklephuis en voor grotere intercoolerpiping ga, dan moet de IC er ook op aangepast worden.....
Binnenkort gaan we er toch maar eens aan beginnen; aan de ombouw naar grotere turbo.
Ik had eerst in de planning om aan de slag te gaan met de originele turbo enzo..... Daarvoor wou ik eerst de aandrijflijn hebben geupgrade, maar dit valt ook niet mee. Gewoon grote stappen voorwaarts maken dus!
Daarna is het uiterlijk van de wagen aan de beurt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Huidige (buiten)maten zijn 380 x 480mm. De ongeveer maximale maten, wat in de front past zijn 750mm x 380mm.
Heb al best een aantal potentiele intercoolers gevonden, maarja, wat ga je nu gebruiken?
460 x 300 x 76mm met slangaansluiting van 80mm
630 x 300 x 76mm met slangaansluiting van 80mm
700 x 230 x 65mm met slangaansluiting van 60mm
700 x 140 x 60mm " " 60mm
700 x 180 x 65mm " " 60mm
770 x 300 x 76mm " " 80mm
ik denk dat ik voor de 630 x 300 x 76 met 80mm aansluiting ga. Kost 140 euro's. Is nieuw, alleen dan nog goede bevestigingsbeugels maken en even goed gaan kijken hoe ik de voorkant van de auto in ga richten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en hoe je de motorruimte in gaat richting 't blok speelt ook een grote rol mbt waar je de aansluitingen wilt hebben:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;123020 schreef : is dat de buitenmaat of koeloppervlak en hoe zijn de slangaansluitingen ingedeeld?
en hoe je de motorruimte in gaat richting 't blok speelt ook een grote rol mbt waar je de aansluitingen wilt hebben:D
Idd, klopt helemaal! De maten zijn natuurlijk buitenmaten. Ik denk dat dat zo'n beetje het maximale is wat past. Daarnaast zit ik natuurlijk ook nog met een oliekoeler die ik moet plaatsen

De intercoolerpiping wordt waarschijnlijk allemaal mooi netjes van RVS. 't spul hebben we standaard liggen op 't werk. Daarnaast beschik ik daar ook over buig-apparatuur ed. Het grootste gedeelte zal dus rvs worden. Ik zal enkel balg-slangen nodig hebben als soepele verbinding tussen deze delen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik bedoel eigenlijk hoe de aansluitingen op de ic zitten. dat is in wel 100 verschillende manieren te krijgen; op 't midden, boven/onder, recht, schuin naar achteren, haaks naar achteren, omhoog/omlaag, 1 boven 1 onder etzzzzzzzzzzzz.
zal zo even terugkomen op je pb, zit de factuur even op te zoeken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;123024 schreef : je kunt voor de 343 ook mijn idee gebruiken mbt koelfront; (ic ok en rad setup), is voor je 343 ook aardig toepasbaar
ik bedoel eigenlijk hoe de aansluitingen op de ic zitten. dat is in wel 100 verschillende manieren te krijgen; op 't midden, boven/onder, recht, schuin naar achteren, haaks naar achteren, omhoog/omlaag, 1 boven 1 onder etzzzzzzzzzzzz.
zal zo even terugkomen op je pb, zit de factuur even op te zoeken
De aansluitingen zitten volgens mij precies hetzelfde als de jouwe. Moet dit echter nog navragen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bij de oude neus heb je iets meer ruimte, maar ook niet veel. lijkt me overigens wel dat die intercooler ook voor een 2 liter turbo geschikt is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zometeen maar even kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.