1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2009 19:16 #802204 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik denk dat een B18FT + 16v door de lage cr niet eens meer start. Rampzalig slechte rijdbaarheid door de lage cr (als het al start), slecht verbruik etc etc. Misschien kun je de zuigers van de 16v wel in de B18 zetten maar dan kun je net zo goed het 16v onderblok gebruiken.

Zoals Frits zegt, de B18FT is prima voor 200 PK. Je hebt zat mooie spullen om er iets leuks van te maken. Knal er nog eens een nokkenas in en een nette IC en je bent toch wel redelijk klaar. 8v turbo blokjes zijn toch sterk zat. In de UK op zo'n V480 forum persen ze er zonder te veel problemen 250 PK uit. Grootste probleem is de flut versnellingsbak waar de motor aan vast zit in een V400.

Pot verf is inderdaad geen slecht idee;) ( 1 kleur imho).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2009 19:51 #802207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ruben;123007 schreef : Ik denk dat een B18FT + 16v door de lage cr niet eens meer start. Rampzalig slechte rijdbaarheid door de lage cr (als het al start), slecht verbruik etc etc. Misschien kun je de zuigers van de 16v wel in de B18 zetten maar dan kun je net zo goed het 16v onderblok gebruiken.

Zoals Frits zegt, de B18FT is prima voor 200 PK. Je hebt zat mooie spullen om er iets leuks van te maken. Knal er nog eens een nokkenas in en een nette IC en je bent toch wel redelijk klaar. 8v turbo blokjes zijn toch sterk zat. In de UK op zo'n V480 forum persen ze er zonder te veel problemen 250 PK uit. Grootste probleem is de flut versnellingsbak waar de motor aan vast zit in een V400.

Pot verf is inderdaad geen slecht idee;) ( 1 kleur imho).


Inderdaad, ik zet m'n hersenspinsels maar gewoon weer aan de kant. Leuk om er even over nagedacht te hebben ;)

Ben al aan het kijken naar een andere intercooler; ik moet alleen nog even de afmetingen bepalen en de slangdiameter. Als ik dan toch voor een groter gasklephuis en voor grotere intercoolerpiping ga, dan moet de IC er ook op aangepast worden.....
Binnenkort gaan we er toch maar eens aan beginnen; aan de ombouw naar grotere turbo.

Ik had eerst in de planning om aan de slag te gaan met de originele turbo enzo..... Daarvoor wou ik eerst de aandrijflijn hebben geupgrade, maar dit valt ook niet mee. Gewoon grote stappen voorwaarts maken dus!

Daarna is het uiterlijk van de wagen aan de beurt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2009 21:47 #802216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Nog effe gezocht naar 'n intercoolert:
Huidige (buiten)maten zijn 380 x 480mm. De ongeveer maximale maten, wat in de front past zijn 750mm x 380mm.

Heb al best een aantal potentiele intercoolers gevonden, maarja, wat ga je nu gebruiken?
460 x 300 x 76mm met slangaansluiting van 80mm
630 x 300 x 76mm met slangaansluiting van 80mm
700 x 230 x 65mm met slangaansluiting van 60mm
700 x 140 x 60mm " " 60mm
700 x 180 x 65mm " " 60mm
770 x 300 x 76mm " " 80mm

ik denk dat ik voor de 630 x 300 x 76 met 80mm aansluiting ga. Kost 140 euro's. Is nieuw, alleen dan nog goede bevestigingsbeugels maken en even goed gaan kijken hoe ik de voorkant van de auto in ga richten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2009 21:50 #802217 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
is dat de buitenmaat of koeloppervlak en hoe zijn de slangaansluitingen ingedeeld?

en hoe je de motorruimte in gaat richting 't blok speelt ook een grote rol mbt waar je de aansluitingen wilt hebben:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2009 21:56 #802218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;123020 schreef : is dat de buitenmaat of koeloppervlak en hoe zijn de slangaansluitingen ingedeeld?

en hoe je de motorruimte in gaat richting 't blok speelt ook een grote rol mbt waar je de aansluitingen wilt hebben:D


Idd, klopt helemaal! De maten zijn natuurlijk buitenmaten. Ik denk dat dat zo'n beetje het maximale is wat past. Daarnaast zit ik natuurlijk ook nog met een oliekoeler die ik moet plaatsen ;).

De intercoolerpiping wordt waarschijnlijk allemaal mooi netjes van RVS. 't spul hebben we standaard liggen op 't werk. Daarnaast beschik ik daar ook over buig-apparatuur ed. Het grootste gedeelte zal dus rvs worden. Ik zal enkel balg-slangen nodig hebben als soepele verbinding tussen deze delen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2009 22:05 #802221 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
je kunt voor de 343 ook mijn idee gebruiken mbt koelfront; (ic ok en rad setup), is voor je 343 ook aardig toepasbaar

ik bedoel eigenlijk hoe de aansluitingen op de ic zitten. dat is in wel 100 verschillende manieren te krijgen; op 't midden, boven/onder, recht, schuin naar achteren, haaks naar achteren, omhoog/omlaag, 1 boven 1 onder etzzzzzzzzzzzz.

zal zo even terugkomen op je pb, zit de factuur even op te zoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2009 23:10 #802230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;123024 schreef : je kunt voor de 343 ook mijn idee gebruiken mbt koelfront; (ic ok en rad setup), is voor je 343 ook aardig toepasbaar

ik bedoel eigenlijk hoe de aansluitingen op de ic zitten. dat is in wel 100 verschillende manieren te krijgen; op 't midden, boven/onder, recht, schuin naar achteren, haaks naar achteren, omhoog/omlaag, 1 boven 1 onder etzzzzzzzzzzzz.

zal zo even terugkomen op je pb, zit de factuur even op te zoeken


De aansluitingen zitten volgens mij precies hetzelfde als de jouwe. Moet dit echter nog navragen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2009 01:20 #802408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
die koeling setup die anjo voorin zn turbo heeft zitten, is zo'n beetje het grootste wat je netjes in een jong type neus kunt wegwerken.

bij de oude neus heb je iets meer ruimte, maar ook niet veel. lijkt me overigens wel dat die intercooler ook voor een 2 liter turbo geschikt is :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 09:06 #802414 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Die is groot zat voor nog wel veel grotere motoren ook... Als je ziet met wat voor klein intercoolertje een Porsche 944 Turbo het moet stellen. Daar ligt een 2.5 Turbo in met 250 pk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2009 10:09 #802417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik heb hier ook nog wel een IC core liggen, behoorlijk formaat. Kun je de originele aansluitingen op lassen of zelf custom maken.
Zometeen maar even kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD