340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Even voorzichtig een financieel overzichtje opgesteld. Hmmm.. Stiekem schrok ik er wel van. Check it out:
Compleet motorblok: 200
Sinterplaat koppeling: 160
waterpomppakking: 3
Brandstofdrukregelaar: 16,70
2x reserve turbo :] : 50
Overige koppelingsdelen, vliegwiel, huis, drukgroep: 25
Benzineleiding: 22
Meters, oliedruk, turbodruk, oliethemperatuur: 110
Tierips, boutje, moertjes, electradraad bij de praxis: 38
Oliefilter, filterbout, in/uitlaatpakking: 37
verkeerde olieadapters: 43
oliethermostaat, olieleidingen, adapters, oliekoeler, luchtfilter: 440
bougi's, vacuumslang, pakkingen turbo: 64
olie, koelvloeistof, krimpkous: 40
Lasbochten spruitstuk: 60
Gas geleend lasapparaat: 20
Bij elkaar zo'n slordige 1330 euro. Dit doet bij mij de stof weer opwaaien, dus morgen bestel ik (hopelijk wel ) de juiste adapter voor de turbo.
Verder moet ik nog de gaskabel aansluiten, en de benzinepomp voorzien van stroom. Dan die nippel erop draaien, en we kunnen starten :]
Inmiddels heb ik een hele mooie lange dunnen uitlaatdemper gekregen. Binnendiameter 60mm, die komt op de plek van de middendemper. Ik ga bij Centuri wat universele stukken 60mm uitlaatpijp halen, waarvan ik verwacht dat het nog ongeveer 100 euro kost. Uitlaat zal voor de achteras eindigen.
Verder zal het allemaal nog niet zo snel gaan, het wiskundepakket op de TU/e valt namelijk vies zwaar :] Neemt gewoon 100% van de tijd in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Eindresultaat is het hoe dan ook waard. Zowel in vermogen, als in "iets gedaan en afgemaakt te hebben terwijl niemand er heil in ziet" En wat ik geleerd heb pakt niemand mij af. En geloof me, als hij loopt is het nog lang niet gedaan met de ontwikkeling. Ik ben al aan het kijken wat het samenstellen en inbouwen van een megasquirt gaat kosten :] (programmeerbaar motormanagementsysteem)
Discipline voor school is inderdaad moeilijk, ook voor mij! Maarja, laat dat geen excuus zijn om in plaats van te leren aan een oud hok te sleutelen. :]
- V300 register
- Verbannen
-
wel aardig wat geld in gestoken ja.
en dan houd iedereen met en 360 je nog bij op de lange afstand....
alleen in de korte sprint waarschijnlijk niet.
en als driftbak... zorg maar dat je veel banden hebt dan denk ik maar.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben niet bang voor een 360 hoor :] Ze mogen van mij komen. Ik heb een hekel aan dragracen, dus die topsnelheid zal mij een worst wezen.
over die hoeveelheid banden; Jouke en Wouter hebben het afgelopen week gezien, dat past niet in een normaal tuinhuisje :] en banden zijn voor mij gratis.
- V300 register
- Verbannen
-

bij mij thuis begonnen ze al te zeuren toen er een set velgen met banden in de schuur lag.... langs de 3 dozen onderdelen voor de 340

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Van de week kwam ik met een 460 Turbo thuis..............toen vonden ze het ineens een hele gave bak..............
gatver.............voorwielaandrijving................*bwuuuuuuurk*
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;36468 schreef : Bij mij thuis staan ze ook altijd te vloeken wanneer ik weer eens wat onderdelen heb verzameld of als ik een complete andere auto koop.......
Van de week kwam ik met een 460 Turbo thuis..............toen vonden ze het ineens een hele gave bak..............
gatver.............voorwielaandrijving................*bwuuuuuuurk*
voornamelijk dat laatste ja!
stiekem wil ik er nog een bmw langskopen met een stevige motor. puur voor de grote afstanden en het betere speelwerk
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;35651 schreef : Mwa, terugbrengen gaat niet. Ik heb ze nu toch nodig, omdat ik de olietoevoer vanaf het begin af aan anders op had moeten bouwen. De rest zit al gemonteer snap je?
Ik ben niet bang voor een 360 hoor :] Ze mogen van mij komen. Ik heb een hekel aan dragracen, dus die topsnelheid zal mij een worst wezen.
over die hoeveelheid banden; Jouke en Wouter hebben het afgelopen week gezien, dat past niet in een normaal tuinhuisje :] en banden zijn voor mij gratis.
Hij heeft zelfs een hele stel banden alvast aan mij gedoneerd :f