Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dit soort acties in technisch vrij kostbare producten is niet draagbaar te maken vanuit de club, tov 340 rijders is het ook gewoon niet fair want daar zit deze ellende niet op.flyhart;168055 schreef : Okee! Dit klinkt wel vrij positief. Ik zou het graag doen maar kan het niet:( Misschien is er iemand die het wil doen, en is hier budget voro vanuit de club? anders moeten 360 leden misschien een potje samenstellen? ik sta daar zeker wel voor open
over ellende gesproken, als je ziet wat RJV op z'n dak haalt voor vergelijkbare items (spul dat wel eens kapot gaat en behoorlijk V300 specifiek, denk aan bijv de handremkabels). iedereen roept het te willen hebben maar puntje bij paaltje is het een voorraad waar 10 jaar overheen gaat voor er schot in de verkoop komt.
verwacht overigens ook niet dat die dingen als reproducties goedkoop worden als je dit bij een bedrijf laat maken, je moet echt een inside-vakmannetje hebben en zelfs op beuntarief zit je zo aan ?150 voor zon ding..
daarom zeg ik ook, ga niet lekker met z'n allen zitten wachten tot je dat koppelstuk verrot trekt maar vervang in ieder geval de bouten; koppelstukken in z'n geheel reproduceren is in mijn ogen echt niet nodig.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Frankyfire;168054 schreef : die koppelstukken zitten onder alle 300? of alleen 360?
hier op de sloop staat onlangs weer een 340 namelijk
Red de deurgreep links, de aandrijfas, eventueel vijfbak, vliegwiel en verpoten voor. Ook de voorschermen (mits goed) zijn interessant. Daarnaast bij vario de emvk, remcylindersensor, potje op langsbalk. Oh, ja en de stationairsproeier op de carb. of de hele carb. Daarnaast eventueeel bijzondere klokjes, spoilers etc (maar dat laatste is niet zo belangrijk voor het behoud)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
AvdAkker;168062 schreef : dit soort acties in technisch vrij kostbare producten is niet draagbaar te maken vanuit de club, tov 340 rijders is het ook gewoon niet fair want daar zit deze ellende niet op.
over ellende gesproken, als je ziet wat RJV op z'n dak haalt voor vergelijkbare items (spul dat wel eens kapot gaat en behoorlijk V300 specifiek, denk aan bijv de handremkabels). iedereen roept het te willen hebben maar puntje bij paaltje is het een voorraad waar 10 jaar overheen gaat voor er schot in de verkoop komt.
verwacht overigens ook niet dat die dingen als reproducties goedkoop worden als je dit bij een bedrijf laat maken, je moet echt een inside-vakmannetje hebben en zelfs op beuntarief zit je zo aan ?150 voor zon ding..
daarom zeg ik ook, ga niet lekker met z'n allen zitten wachten tot je dat koppelstuk verrot trekt maar vervang in ieder geval de bouten; koppelstukken in z'n geheel reproduceren is in mijn ogen echt niet nodig.
Misschien nuttig om bij de VKV te kijken hoe zij dat doen en dan te kijken of het haalbaar is. Je moet natuurlijk ook de juiste personen in de club hebben die het verantwoord kunnen regelen voor de club. Een aantal personen hebben op deze manier al veel waarde aan de club toegevoegd. Gezelligheid is leuk, maar behoud is nog veel beter. Anders is het alleen nog maar gezellig met de uitspraak: "gelukkig hebben we de foto's nog.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;168062 schreef :
Okee prima! Maar kan er vanuit de club dan wel een bak met die boutjes komen? Dit lijkt me wel een goede optie. Ik wil ze heel graag hebben!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zal m'n pa morgen is vragen hoe het er mee staat, die zou ze besteld hebben
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
wordt aan gewerkt
oke Joost, anders lees je net als Jeroen ook even niet door op de volgende pagina :nono:
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;168036 schreef : nou goed, als we ipv simpel nieuwe boutjes perse nieuwe koppelstukken moeten hebben...........
verkijk je niet op het ontwerp van het ding, je kunt hem ook iets dikker maken en per kant met 2 (inbus)bouten op de splines borgen
dan hou je al deze bewerkingen over: huis draaien, splines snijden, sleuf frezen voor compressie vd splines, ook op de freesbank boutgaten boren, omdraaien en draad snijden voor de bouten > klaar!
die info versimpelt alles wel aardig, je kunt een kapot koppelstukje dus zo gebruiken om een nieuwe koppeling te tekenen, enige info die je nodig hebt is de asdiameter en spline-dimensions.
Anjo, de boutjes zijn een heel goeie stap naar preventie van het opnieuw kapot gaan van de koppelstukken, maar de realiteit is dat het niet uitsluit dat ze bij andere mensen nog kapot kunnen gaan!
Al wordt er maar een serie van 50 stuks gemaakt, dan kunnen er toch makkelijk 50 auto's volledig in ere hersteld worden!
Zou jij het ontwerp aanpassen dan Anjo? Ik heb het er met mijn collega over gehad en die was eerder ook van mening dat je het stuk net niet moest gaan verstevigen, of toch niet zodanig sterk moet gaan maken omdat je dan het risico loopt om andere plaatsen van de aandrijflijn gaat slopen bij overbelasting!
Eerst maar is zo'n koppelstuk getekend zien ja en zoals Anjo aangeeft zijn het vooral de splines die van belang zijn, alhoewel dat het best een complex stukje is op zich!
- V300 register
- Verbannen
-

edit: Zijn er misschien nog wel mensen hier die apparatuur hebben om te balanceren?