Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2011 16:03 #862443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)
Naar ALV kom ik helaas niet Joost, dat is 'n beetje het probleem!
We zullen dus iets anders moeten zoeken vrees ik!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2011 16:06 #862444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)
Oh, shizzle, Joost, doel je ook op dat naafdopje wat ik toen van je heb gekregen? edit: die ligt naar alle waarschijnlijkheid nog gewoon bij die jongen thuis, dus dat moet goed komen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 00:22 #862506 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)

raceeend;167814 schreef : die sloper van 160 had ik geprobeerd, helaas was ik net te laat en gaf de verkoper dat ene "erik" van het forum hem gekocht had ;)

de wagens die ik meestal op marktplaats tegen kom vind ik nog veel te netjes om te slopen voor een koppelstukje en dan gun ik hem liever aan iemand die hem rijdend houdt.

slopen in regio rotterdam heb ik nog bijna nooit een 360 zien staan. de ene die ik zag staan hadden ze de hele aandrijflijn een aantal dagen ervoor in de pers gegooid voor het oud ijzer.

heb nu zelfs al op het engelse forum een verzoek gedaan.

De auto staat voor mijn deur en er moet heel wat aan gebeuren. Echter aangezien er nog maar heel weinig 360'tigs en vooral 3 drs. zijn ga ik hem proberen te redden. Het is nu eenmaal realiteit dat er nu nog maar weinig zijn en onderdelen heel moeilijk te krijgen zijn. We moeten deze auto's koesteren en zo netjes mogelijk gebruiken en onderhouden.
Ik hoop dat een koppelstukje snel op de markt kan komen voor de mensen die de auto in orginele staat en voor lange termijn willen koesteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 09:28 #864889 door V300 register
Mooi! goed om te horen. ik dacht echter uit de beschrijving dat dit echt en onoverkoombare sloper was. Maar zoals ik al aangaf, vind ik het zonde om een 360 tot de sloop te verdoemen terwijl iemand er misschien nog jaren plezier van kan hebben.

Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen die ik ken mij ook al aangeraden om "dat oude wrak" maar eens naar de sloop te brengen ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 09:40 #864890 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)
Mensen weten vaak niet dat ze over historisch erfgoed praten. Ze hebben geen idee van de schaarste en bijzonderheid. Alleen kenners en mensen met een bepaald inzicht hebben dit door.

Zo moet de Kadett-E, de Golf 1, de morris marina, etc. ook als dit erfgoed beschouwd worden. De aantallen lopen steeds verder terug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 10:15 #864891 door V300 register
Idd.. en zeker die slooppremie heeft pijn gedaan. Ben een paar mooie daf 66's, een morris minor, en een mg midget tegengekomen welke ik niet van de sloper mocht opkopen omdat de wet voorschreef dat ze kapot moesten!

zondag ga ik kijken bij een volgend stukje erfgoed.. een opel monza.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 19:41 #864949 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koppelstukje kardan/versnellingsbak(alweer)
nou goed, als we ipv simpel nieuwe boutjes perse nieuwe koppelstukken moeten hebben...........

verkijk je niet op het ontwerp van het ding, je kunt hem ook iets dikker maken en per kant met 2 (inbus)bouten op de splines borgen
dan hou je al deze bewerkingen over: huis draaien, splines snijden, sleuf frezen voor compressie vd splines, ook op de freesbank boutgaten boren, omdraaien en draad snijden voor de bouten > klaar!

die info versimpelt alles wel aardig, je kunt een kapot koppelstukje dus zo gebruiken om een nieuwe koppeling te tekenen, enige info die je nodig hebt is de asdiameter en spline-dimensions.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 21:39 #864965 door V300 register
die koppelstukken zitten onder alle 300? of alleen 360?
hier op de sloop staat onlangs weer een 340 namelijk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 21:40 #864966 door V300 register
Okee! Dit klinkt wel vrij positief. Ik zou het graag doen maar kan het niet:( Misschien is er iemand die het wil doen, en is hier budget voro vanuit de club? anders moeten 360 leden misschien een potje samenstellen? ik sta daar zeker wel voor open

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 21:40 #864967 door V300 register

Frankyfire;168054 schreef : die koppelstukken zitten onder alle 300? of alleen 360?
hier op de sloop staat onlangs weer een 340 namelijk

Helaas alleen onder de 360..dacht ik?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC