Carburateur verliest afstelling
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2014 23:36 #946848
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur verliest afstelling
Dan ga ik dat morgen eens testen!
De klep zou actief, dus de koppeling moeten ontkoppelen, wanneer ik de pookknop indruk? Want als ik dat doe na het afremmen gebeurd er niet veel. De motor begint even wat erger te schudden, maar gaat daarna gewoon verder met schudden zoals wanneer ik de knop niet indruk.
Slangen verkeerd om kan volgens mij niet, als ik het me goed herinner hebben de slangen verschillende doorsneden
De klep zou actief, dus de koppeling moeten ontkoppelen, wanneer ik de pookknop indruk? Want als ik dat doe na het afremmen gebeurd er niet veel. De motor begint even wat erger te schudden, maar gaat daarna gewoon verder met schudden zoals wanneer ik de knop niet indruk.
Slangen verkeerd om kan volgens mij niet, als ik het me goed herinner hebben de slangen verschillende doorsneden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 13:59 #946859
door V300 register
Ok?, ik heb de bak in D gezet, starter op contact en beide slangen los gehaald.
Test resultaten:
Ik kan aan de slang naar het EMVK zuigen wat ik wil, maar er gebeurd niets. Wel kan ik er gewoon doorheen blazen.
Ik heb daarna nog even de contacten doorgemeten en op beide contacten staat 12V. Als ik de knop op de pook indruk zakt de gene het dichtst bij het schut bord naar ongeveer 0.1V en blijft de andere op 12V staan. Laat ik de knop los gaat degene het dichtst bij het schut bord weer naar 12V en verandert de ander heel iets richting 12,5V en gaat daarna ook terug naar 12V.
Test resultaten:
Ik kan aan de slang naar het EMVK zuigen wat ik wil, maar er gebeurd niets. Wel kan ik er gewoon doorheen blazen.
Ik heb daarna nog even de contacten doorgemeten en op beide contacten staat 12V. Als ik de knop op de pook indruk zakt de gene het dichtst bij het schut bord naar ongeveer 0.1V en blijft de andere op 12V staan. Laat ik de knop los gaat degene het dichtst bij het schut bord weer naar 12V en verandert de ander heel iets richting 12,5V en gaat daarna ook terug naar 12V.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 20:17 #946871
door V300 register
Waar je EMVK schrijft lees ik even "de ontkoppelklep". De EMVK is voor het schakelen van opschakel/terugschakelvacuum he 
zoals je het omschrijft is zoals een via massa geschakeld circuit werkt als het elektrisch gezien in orde is.
Dat je aan de "aanvoer" slang vanuit het spruitstuk kunt zuigen en er gebeurt niets, wil voor mij zeggen dat de klep in ieder geval niet lek is.
Hoe was je er bij gekomen dat het vacuumprobleem in deze slang te vinden was???

zoals je het omschrijft is zoals een via massa geschakeld circuit werkt als het elektrisch gezien in orde is.
Dat je aan de "aanvoer" slang vanuit het spruitstuk kunt zuigen en er gebeurt niets, wil voor mij zeggen dat de klep in ieder geval niet lek is.
Hoe was je er bij gekomen dat het vacuumprobleem in deze slang te vinden was???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 21:46 #946874
door V300 register
Met de slang naar de EMVK bedoel ik de slang die jij als naar de motor beschrijft, ik weet dat de EMVK voor de vario is 
Ik denk dat het lek in dat systeem zit, omdat ik merk dat de motor beter gaat lopen als ik dat systeem afdop, tot aan de vacu?m balg dan. Er moet daar dus sowieso ergens een vacu?m lek zitten, maar in de slangen en de ontkoppelklep dus niet. Ook verdenk ik dat systeem, omdat het gebeurd bij het stilstaan na afremmen en niet na het starten.
De vario lijkt gewoon naar behoren te werken, dus een andere optie zou het systeem van de rembekrachtiging zijn, maar ik zie niet in hoe die z'n parten daar in kan spelen.
Heb jij anders nog andere idee?n waar ik het in zou kunnen zoeken?

Ik denk dat het lek in dat systeem zit, omdat ik merk dat de motor beter gaat lopen als ik dat systeem afdop, tot aan de vacu?m balg dan. Er moet daar dus sowieso ergens een vacu?m lek zitten, maar in de slangen en de ontkoppelklep dus niet. Ook verdenk ik dat systeem, omdat het gebeurd bij het stilstaan na afremmen en niet na het starten.
De vario lijkt gewoon naar behoren te werken, dus een andere optie zou het systeem van de rembekrachtiging zijn, maar ik zie niet in hoe die z'n parten daar in kan spelen.
Heb jij anders nog andere idee?n waar ik het in zou kunnen zoeken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2014 17:02 #946892
door V300 register
als de motor loopt (en de klep is niet bekrachtigd) wat doet de slang dan die naar de balg loopt??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2014 19:32 #946938
door V300 register
De slang lijkt zowel niet te zuigen als te blazen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2014 17:30 #946991
door V300 register
ok dan is daar niks aan de hand. Het membraan zelf heb je getest dmv zuigen/blazen??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2014 19:40 #946996
door V300 register
Nee, dat eigenlijk nog niet, zou ik daar ook gewoon druk op moeten bouwen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2014 23:16 #947007
door V300 register
yep! blazen of zuigen. Je moet er iets lucht in of uit krijgen, maar niet een continue stroom
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2014 18:06 #947032
door V300 register
Deze is dan ook goed, als ik zuig of blaas zie ik de stang naar de koppeling in en uit gaan, maar daarna kan ik gewoon druk opbouwen of vacu?m zuigen.
Ik ben ook even een stukje gaan rijden totdat de motor weer slechter begon te lopen en heb toen die slang er ook afgetrokken in D, maakte ook geen verschil.
Waar kan ik het verder dan nog zoeken, EMVK? Of toch op de een of andere manier de carburateur?
Ik ben ook even een stukje gaan rijden totdat de motor weer slechter begon te lopen en heb toen die slang er ook afgetrokken in D, maakte ook geen verschil.
Waar kan ik het verder dan nog zoeken, EMVK? Of toch op de een of andere manier de carburateur?
Moderators: Mark Smeets