Carburateur verliest afstelling
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet dat er veel topics zijn over bokkende motoren, maar ik heb nog niks kunnen vinden met de symptonen die bij mijn B14.4E optreden.
Twee weken geleden heb ik samen met m'n vader de carburateur afgesteld, nadat deze weer eens slecht begon te lopen stationair. Het blokje liep toen weer vrij goed, op wat bokken door uitschieters in het toerental na. Het bokken was verder nauwelijks te merken als je in de auto zat bij stationair draaien.
Vorig weekend nog gewoon mee naar m'n werk geweest, niks aan de hand. Vandaag moest ik ook weer naar m'n werk en net als altijd startte hij meteen met de choke uit. Ik ben gaan rijden en bij de eerste stoplichten die ik tegen kwam kon de choke weer terug, alleen begon de B14 dus stationair enorm te bokken en uiteindelijk sloeg ie af! Aangezien het niet de eerste keer is hoop ik via hier een oplossing te vinden, zonder naar een garage te hoeven.
In eerste instantie dacht ik dat een van de vacuum slangen van de koppeling los was gekomen, omdat een losliggende slang die nooit was terug gezet aan de inlaat er eerder ook al voor zorgde dat de 340 begon te bokken als ik hard afremde, maar deze bleken nog allemaal netjes op hun plek te zitten.
Iemand een idee wat mogelijk het probleem kan zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Carb. deksel er afhalen
vlotternaald en zitting demonteren
Goed op elkaar inpoetsen met koperpoets, en daarna zorgvuldig reinigen met b.v. remmen reiniger
Nog even opnieuw afstellen
Succes
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vlotternaald ga ik even uitzoeken, bedankt voor de tip!
Andere tips zijn altijd nog welkom

- V300 register
- Verbannen
-
Calzone;225068 schreef : op wat bokken door uitschieters in het toerental na. Het bokken was verder nauwelijks te merken als je in de auto zat bij stationair draaien.
Wat bokken na afstelling lijkt me onacceptabel.
Hoe is de toestand van de ontsteking (bougie/kabels/rotor/verdeelkap)??
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
@Erik: Bij het eerste stoplicht wat ik tegenkom is de koelvloeistof wel ongeveer op temperatuur(meter geeft niet helemaal de juiste waarde aan, maar wel dezelfde als altijd), wat ik kan merken doordat met de choke deels open de koppeling aangrijpt. Ik heb ook na m'n werk een rit van 20km gemaakt, omdat ik ook dacht dat het misschien kwam doordat de motor toch niet op temperatuur was, maar dit maakte geen verschil.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vooraleer de carb. af te stellen zou de ontsteking wel 100% moeten zijn, anders zou dit het afstellen kunnen vertekenen.
Carburateur afdichten/revideren lijkt me dan wenselijk..
- V300 register
- Verbannen
-