Carburateur verliest afstelling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2014 20:48 #941705 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur verliest afstelling
maar dat komt waarschijnlijk omdat de APK keurmeesters dankzij de tegenwoordige regelgeving zich niet meer realiseren dat 2 tot 2,5 procent een prima waarde is voor onze autotjes :) als je hem daar op zet moet het goed zijn ?f er zijn andere dingen mis (vaak ook te zien aan hoge HC waarden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2014 20:33 #944117 door V300 register
Dit probleem toch nog maar eens even aanhalen, aangezien het nog steeds voorkomt.

Ondertussen alle pakkingen van de carburateur, spruitstuk en downpipe vervangen en daarna de carburateur flink moeten terug stellen om het gebrek aan valse lucht te compenseren.
De stationair sproeier heb ik ook getest, deze werkt prima aangezien de motor uitvalt zodra ik het kabeltje eruit trek.
Bij het vervangen van de vlotterdeksel pakking ook meteen de vlotternaald en zitting met koperpoets op elkaar ingepoetst en daarna schoongemaakt met remmenreiniger.
De carburateur is nu volgens de werkplaats handleiding op gehoor en met de testjes zoals beschreven hier op het forum afgesteld, zodra ik de rem of de knop boven op de pook indruk verandert het toerental nu vrijwel niks.

Bij het starten loopt de motor prima, pas na een stuk rijden en een paar keer de rem gebruikt te hebben wordt het erger. Als ik bij stationair een keer of tien op de rem trap verandert er verder niks aan de loop. Ik ga er van uit dat er dus toch nog ergens een vacu?m lek zit, maar waar moet ik deze zoeken? Ligt dit aan het vacu?m van de koppeling of heeft het toch iets met de rembekrachtiging te maken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2014 21:12 #944119 door V300 register
Je schreef dat als je de bergrem inschakelt de motor begint te schudden.
Is dat eventjes of blijft dat? als het blijft zit er ergens een lek in de leiding of bij de emvk of de vario zelf

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2014 00:09 #944137 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Carburateur verliest afstelling
De slang tussen ontkoppelaar en tweewegklep loopt langs een scherp randje op het schutbord. Hier wil wel eens een lekje ontstaan.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2014 19:38 #944157 door V300 register
Als ik de bergrem aanzit begint hij even te schudden en verloopt na een paar seconden weer terug naar het "normale" lopen.

Erik, de slang tussen de ontkoppelaar en tweewegklep heb ik er even onderuit gehaald, zowel de rubberen stukjes als de slang zelf zien er prima uit en vertonen geen scheurtjes/barstjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2014 20:54 #944162 door V300 register
Dat is normaal. Het vacuum valt namelijk heel even weg doordat er een klepje open gaat en daardoor een grotere inhoud vacuum getrokken moet worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 00:17 #944177 door V300 register
Oke, kan ik die ook weer van m'n lijstje af strepen. Vandaag maar eens verder zoeken naar vacu?m lekken dan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 10:12 #944189 door V300 register
als je wilt weten of en waar een lek zit kun je het beste bij het spruitstuk beginnen en stuk voor stuk de slangen loshalen cq afdoppen. Als je op 1 punt verschil merkt ga je daar verder de verdeling met T-stukken af, etc. Als er ergens 1 groot lek zit zul je op een gegeven moment die ene slang overhouden die het verschil maakt.

je zult overigens merken dat de motor vrijwel onmiddelijk afslaat als je een van de grote slangen eraf trekt. met een snelle vinger kun je het gaatje vd nippel dichthouden, of je moet iemand hebben die af en toe de motor opnieuw wil starten voor je. (bak in N laten staan)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 11:39 #944194 door V300 register
Bedankt voor de tip! Ik had inderdaad al verschillende verhalen gelezen over afdoppen, maar vroeg me al af hoe jullie dat dan deden :D Nu ik het weet zal ik vanavond samen met m'n vader het complete vacu?m systeem is nalopen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2014 16:48 #944261 door V300 register
Zo net even het vacu?m langsgelopen. Het lijkt erop alsof het lek bij de vacu?m cilinder vandaan komt! Kan deze ervan af gehaald worden zonder het koppelingshuis te verwijderen, of zal ik een brug moeten regelen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC