Carburateur verliest afstelling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2014 23:00 #941572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur verliest afstelling
@Trenning: Er is, naar mijn weten door een lid van hier, ooit een ander blok ingebouwd met Renix ontsteking, dus contactpuntjes heb ik niet meer ;)
Ik snap dat een verkeerd afgesteld ontstekingstijdstip de boel kan vertekenen, maar dit lijkt mij niet de reden dat de motor door een week stil te staan opeens besluit zich anders te gaan gedragen?

@General Custom: Waar spuit je dat spul dan in? Gewoon van bovenaf waar de lucht erin gaat?

@Erik: Koppeling is inderdaad naar behoren afgesteld, laatst bij het vervangen van de achterste keerring nog gecontroleerd ;) Ik zal de carburateur van de week eens doorspuiten met perslucht :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2014 23:38 #941573 door V300 register

Calzone;225102 schreef : @General Custom: Waar spuit je dat spul dan in? Gewoon van bovenaf waar de lucht erin gaat?

Yep, beetje gas bij geven, anders slaat hij af door een te rijk mengsel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2014 23:53 #941575 door V300 register
Renix: dan hoef je verder geen ontsteking af te stellen en kun je de ontsteking afstrepen van verdachte onderdelen.

Ik gok op valse lucht die aangezogen wordt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2014 00:02 #941576 door V300 register
Ontstekingstijdstip is toch af te stellen door het verdraaien van de verdeler? Of is dat bij een Renix niet meer het geval?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2014 00:07 #941578 door V300 register
Bij een renix wordt het tijdstip gestuurd door de sensor op het koppelingshuis en dan afgeregeld door vacuum en motortoerental, verdraaien verdeler heeft geen zin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2014 00:10 #941579 door V300 register
Hmm, dan weet ik ook weer dat die uitschieters in het toerental niet daardoor komen..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2014 11:49 #941586 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Carburateur verliest afstelling
zoals ik het nu lees is er een probleem met de motor dat met het herafstellen van de carburateur wat minder is geworden, maar zoals je al gemerkt hebt werkt dat gewoon niet.

denk dat je nu het beste eerst de simpele dingetjes na moet lopen (klepspeling, bougies, rotor/verdelerkap/bougiekabels) en de carburateur, het lijkt een beetje op een vacu?mlekkage maar zou net zo goed een overstromende vlotterkamer kunnen zijn; als je het echte probleem (of problemen) gevonden hebt kun je pas gaan afstellen.

General Custom;225103 schreef : Yep, beetje gas bij geven, anders slaat hij af door een te rijk mengsel.

dan werkt het niet he, het meeste vuil vormt zich in de vlotterkamer waar het kan klonteren en uiteindelijk de sproeiers en kanaaltjes kan verstoppen, als je het boven de venturi spuit komt er niets van die reiniger waar het ook nut heeft..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2014 13:05 #941591 door V300 register
Zoals gezegd heb ik de rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en bobinekabel vorige maand nog vervangen en de klepspeling heb ik een paar weken geleden al afgesteld. Dan blijft dus de carburateur over.

Ik zal van de week eens gaan studeren op de carburateur en hem er desnoods uithalen en reviseren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2014 16:24 #941636 door V300 register
Vandaag maar eens gaan kijken dus.

Eigenwijs als ik ben eerst nog eens te Volvo gestart en warm laten draaien om te controleren op een eventueel vacuum lek. Rara, het blokje liep weer zo als ie vorige week ook liep, zoals we hem hadden afgesteld. Ik had ergens iets gelezen over dat er geen verandering in de loop mocht zijn wanneer de rem gebruikt werd of wanneer de bergrem werd ingeschakeld. Vooral met de bergrem was het verschil duidelijk te merken, daardoor begon ie wat meer te schudden. Als ik de bergrem uitschakelde, liep ie weer gewoon.
Voor de zekerheid nog maar een proefritje gemaakt en regelmatig de rem de grond ingedrukt om te kijken of het iets uithaalde. Ook hierna bleef de motor gewoon lopen.

Het lijkt mij dus dat ik nu opzoek moet naar het vacuum lek en de reden van de uitschieters in het toerental. Misschien is het ook wel een keer verstandig de carburateur met een CO meter erbij te laten afstellen i.p.v. op het gehoor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2014 07:29 #941654 door V300 register
Als het toerental bij afname van onderdruk (rembekrachtiger of koppelingsmembraan vario of bergrem) mag het toerental maar heel licht afwijken, CO staat dan denk ik iets te laag.

Op het gehoor afstellen doe ik altijd, een garagist zet m bij APK steevast weer veel te krap.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC