Moeilijk starten na paar dagen stilstand
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bodejodel;155320 schreef : Ik begreep je redenatie al wel, maar als er aan de onderkant benzine naar beneden wil zakken zuigt die het balletje ook wel op z'n plek hoor...
Ah juustem, op die manier, ja dat is natuurlijk ook zo.
Dank je voor het meedenken Jeroen :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De juiste plek is mijnsinziens dan zo dicht mogelijk bij de tank. Wanneer je hem verder naar voren plaatst, zoals in de motorruimte, kan alsnog de leiding leeglopen. De motor kan dan eventueel aanslaan en gaan bokken of afslaan omdat hij nog geen brandstof in de leiding heeft.
Zou alleen wel even nadenken over de diameter van de klep welke je toepast. De klep heeft een (minimale) weerstand en een maximale doorstroom. Deze doorstroom moet voldoende zijn om bij vollast alle benzine te geven die je motor nodig heeft. Met andere woorden als je benzine leiding inwendig 6 mm is moet de vrije doorgang in de klep ook (minimaal) 6 mm zijn. Bij twijfel pak je liever een maat groter.
Een electrische opvoerpomp toepassen lijkt mij ook wat ver gezocht. Dat een carburatie motor er iets langer over doet om aan te slaan als hij wat langer stil staat komt eigenlijk wel overeen met mijn "jeugdherinneringen" SNIF........
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De leiding loop alleen leeg als er lucht bij kan, zolang die klep dicht zit kan er geen lucht bij komen toch? Positie maakt niet uit, maar in de motorruimte is wel beter bereikbaar.RenVeld;155328 schreef : De juiste plek is mijnsinziens dan zo dicht mogelijk bij de tank. Wanneer je hem verder naar voren plaatst, zoals in de motorruimte, kan alsnog de leiding leeglopen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De gedachtengang van Jeroen begrijp ik ook heel goed, zolang de gehele slang luchtdicht/lekvrij is zal de positie van de klep niet veel uitmaken.
Ook de aanvoer leiding hangt met de opening altijd in de benzine (zolang je de reserve hoeveelheid niet leegrijd), dus eigenlijk is de hele leiding dicht op ??n opening na (anders was het probleem er ook niet vermoed ik), en dat is de vlotterkamer, als de vlotternaald niet afsluit onstaat op die plek het lucht lek naar de buitenlucht.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
A- zit de terugslagklep dan op een idealer punt (laag dus zwaartekracht op de benzine helpt mee om de klep dicht te drukken)
B- mocht het niet bevallen/kaduuk gaan is het spul zo weer weg; zelfs in de berm mocht het nodig zijn:+
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gaan we dat eens proberen, word vervolgd!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ineens bedacht ik me toen dat ik al bijna een jaar de auto op de parkeerplaats neerzet met een tank die net een paar liters bovenop de reserve aan benzine bevat of zelfs op de reserve, m.a.w. ik tank vaak precies de hoeveelheid die ik nodig heb voor de af te leggen afstand.
De gedachtengang is deze; als er zo weinig benzine in de tank aanwezig is dan zou de benzine in de slang en het hoogte verval hiervan er voor kunnen zorgen dat deze terugstroomt de tank in omdat de tegendruk hier erg klein is.
Dit wil ik binnenkort proef ondervindelijk gaan uitproberen door de 340 vol te tanken en hem daarna een paar dagen te laten staan, eens kijken wat er dan gebeurt bij het starten.
Mocht de auto dan sneller starten is dat natuurlijk heel mooi voor wat betreft de analyse van het 'probleem', maar ook dan zal ik de terugslagklep gewoon gaan monteren want ook met een bijna lege tank 'normaal' starten is wel een stuk fijner.