Moeilijk starten na paar dagen stilstand
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 22:38 #842094
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Kijk aan, dat is goed nieuws!
Zo zie je maar weer dat geen twee situatie's al lijken ze nog zo op elkaar exact met elkaar te vergelijken zijn.
Ik heb net de carb gereviseerd dus het is nu even afwachten wat daarvan de resultaten van gaan zijn (starten [na een paar dagen], verbruik etc)
Ook nog even naar de garage om de CO meter in de uitlaat te hangen binnenkort.
Zo zie je maar weer dat geen twee situatie's al lijken ze nog zo op elkaar exact met elkaar te vergelijken zijn.
Ik heb net de carb gereviseerd dus het is nu even afwachten wat daarvan de resultaten van gaan zijn (starten [na een paar dagen], verbruik etc)
Ook nog even naar de garage om de CO meter in de uitlaat te hangen binnenkort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2010 16:25 #842130
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Ja ik haalde de leidingen open, de pomp open ik zag nergens brandstof. Was na dat die een paar dagen stil had gestaan... Eerst was het echt contineu starten voordat hij aan vloog. Nu in 1 keer. Tot nu toe teminste.
Alleen een gedoe met de goede klemringen. Je hebt maar 12 11 en 10 nodig.
Alleen een gedoe met de goede klemringen. Je hebt maar 12 11 en 10 nodig.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-09-2010 00:27 #844852
door Wouter Borsje
Ik had vandaag ineens een nieuwe ingeving, zou het misschien zo kunnen zijn dat de brandstof retourleiding vanaf de pomp verstopt is?
Na de carburateur revisie is er in het start gedrag na een paar dagen of meer stilstand in ieder geval nog niets veranderd voor wat betreft het lang draaien van de startmotor voordat de motor aanslaat.
Na de carburateur revisie is er in het start gedrag na een paar dagen of meer stilstand in ieder geval nog niets veranderd voor wat betreft het lang draaien van de startmotor voordat de motor aanslaat.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2010 16:36 #844884
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
nee een verstopte retourleiding geeft geen beperking voor het starten,
onthou wel dat de renix pas na ong 1,5 sec cranken aan gaat, ik begin normaal gesproken direct met cranken en trek dan de choke pas uit om het mengel te verrijken, ik merk iig dat hij daardoor zeker wel wat sneller start.
onthou wel dat de renix pas na ong 1,5 sec cranken aan gaat, ik begin normaal gesproken direct met cranken en trek dan de choke pas uit om het mengel te verrijken, ik merk iig dat hij daardoor zeker wel wat sneller start.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-09-2010 17:06 #844887
door Wouter Borsje
Dank je Anjo; blijft dan toch maar vreemd hoor, alle ontstekingsdelen eerder dit jaar vervangen, benzine leidingen vernieuwd en de carb gereviseerd en nog steeds duurt het na een paar dagen stilstand een seconde of 5 voordat hij aanslaat.
Ik vraag me ook wel af of er nog meer mensen met een 1400 motor hetzelfde ervaren nadat de auto een paar dagen of langer heeft stilgestaan.
Nou ja, misschien krijg ik nog wel eens een heldere ingeving
Ik vraag me ook wel af of er nog meer mensen met een 1400 motor hetzelfde ervaren nadat de auto een paar dagen of langer heeft stilgestaan.
Nou ja, misschien krijg ik nog wel eens een heldere ingeving

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2010 22:12 #845074
door V300 register
Ik heb zelf een 1400 ingebouwd in mijn volvo 66 en daar kwam dit probleem ook voor. De volgende dag startenw as gelijk, maa rhoe langer stilstaan hoe langer de starttijd was. Heb dit op kunnen lossen door net voor de pomp een retourklep te plaatsen.
Het is een soort bout met aan 2 kanten een uitgang en in het binnenwerk zit dan een klep. Als de benzine stroomt staat die open en zakt de benzine dan valt deze dicht. Het is wel van belang dat deze klep dus verticaal staat.
Het is een soort bout met aan 2 kanten een uitgang en in het binnenwerk zit dan een klep. Als de benzine stroomt staat die open en zakt de benzine dan valt deze dicht. Het is wel van belang dat deze klep dus verticaal staat.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2010 22:59 #845079
door Wouter Borsje
Dank je voor de tip Erik!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2010 23:13 #845084
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
zelfde effect krijg je met een normale brandstofafsluiter waarvan je de solenoid over het contact schakelt.
maar aan de andere kant, als het ding al een week staat is het ook niet erg als hij iets meer de kans krijgt om olie rond te pompen voor de motor aanslaat toch?
een halve minuut cranken is natuurlijk een ander verhaal, maar een sec of 5 a 6 na een week stilstaan is misschien zo slecht nog niet
maar aan de andere kant, als het ding al een week staat is het ook niet erg als hij iets meer de kans krijgt om olie rond te pompen voor de motor aanslaat toch?
een halve minuut cranken is natuurlijk een ander verhaal, maar een sec of 5 a 6 na een week stilstaan is misschien zo slecht nog niet
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-09-2010 11:55 #845119
door Wouter Borsje
Ja, daar zit ook wel weer wat in, hij slaat na die 5-6 seconden altijd netjes aan en het zit voor wat betreft de betrouwbaarheid dan ook wel goed.
Het zit hem meer in het idee dat ik van een auto tot nu toe altijd gewend ben dat de motor altijd na 1-2 seconden aanslaat. (voor zover ik weet deed mijn vorige 340 dat ook altijd netjes)
Het is in ieder geval fijn om te weten dat er oplossingen zijn voor dit 'probleem'.
Het zit hem meer in het idee dat ik van een auto tot nu toe altijd gewend ben dat de motor altijd na 1-2 seconden aanslaat. (voor zover ik weet deed mijn vorige 340 dat ook altijd netjes)
Het is in ieder geval fijn om te weten dat er oplossingen zijn voor dit 'probleem'.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2010 13:46 #845134
door V300 register
Ik merk dat op gas starten altijd wat langer duurt na een paar dagen stilstand. Net of de leidingen helemaal leeg zijn.
Moderators: Mark Smeets