Moeilijk starten na paar dagen stilstand

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2010 18:50 #630282 door Wouter Borsje
Moeilijk starten na paar dagen stilstand is gemaakt door Wouter Borsje
Na een paar dagen stilstand heeft de 340 een seconde of 5-6 nodig om aan te slaan.

Na het vervangen van de brandstofslangen achterin de auto is dit probleem er nog steeds.

Na het vervangen van de brandstofslangen van en naar de brandstofpomp controleerde ik na een wat langere rit de slangen nog even op lekkage en daarbij viel het me op dat ik door de aanvoer synflex leiding een luchtbel terug zag lopen de leiding in.

Nu is mijn vraag, is dit normaal of betekend dit dat er iets mis is met de brandstofpomp?
( heb vanavond voor een kilometerteller kabel prijs contact gehad met Dafhobby en ook meteen de prijs van de brandstofpomp maar even opgevraagd mocht deze kapot zijn)

En heeft dit dan ook tot gevolg dat op een gegeven moment alle benzine uit zowel de slang naar de carburateur als het in-line filter wegloopt en er na een paar dagen dus onvoldoende opbrengst is om de motor snel aan te laten slaan?

Alvast weer bedankt voor jullie hulp/meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 20:01 #833361 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
meestal zitten de 6 kleine en 2 grotere boutjes van de brandstofpomp wat los zodat er inderdaad lucht de brandstofleiding in komt, die zou je even kunnen controleren, als dat het niet oplost dan moet de brandstofpomp even uit elkaar:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2010 20:05 #833363 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Die boutjes heb ik kort geleden nog gecontroleerd op vastzitten en ze nog even goed nagetrokken.

Begrijp ik goed uit jouw reactie dat het dus niet zou mogen dat de benzine na het afzetten van de motor meteen terug begint te lopen de leiding in?

En is dit eventueel nog te repareren dan?, ik wist al wel dat de brandstofpomp op een 1.4 helemaal uit elkaar kan.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 21:24 #833380 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
nou het mag wel iets teruglopen, er blijft altijd wat in de vlotterkamer zitten.

luchtbelletjes echter, dat is foute boel:)

ik heb overigens pas bij dafhobby een nieuwe brandstofpomp gehaald voor ik meen e25, de brandstofpomp kan inderdaad helemaal uit elkaar maar kosten/moeite gaan wat dat betreft niet tegen elkaar op naar mijn mening:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2010 21:30 #833384 door Wouter Borsje
Dus dan toch maar die brandstofpomp meebestellen met de kilometerteller kabel.

Nou ja, voordeel is dan wel dat een nieuwe pomp voolropig wel weer even mee kan!

Luchtbel is dus niet goed, dit was echt duidelijk te zien dat er een luchtbel van ca 1 cm terugliep de leiding in.

Zit er dan een gaatje in het pompmembraan?

Zou toch wel fijn zijn zeg als daarmee het start probleem verholpen is, wel apart dat ik door een controle van de pas aangesloten slangen hier achter kwam!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:20 #833399 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Wouter, mijn 345 moest voorheen ook wat langer starten, tot de pomp kapot ging. Nu hij vervangen is, start hij ook na lange stilstand zeer snel (niet altijd gelijk op 4 cilinders, maar da's een ander verhaal).

Ik wil niet impliceren dat het bij jou ook zo is, maar ik wilde deze "ervaring" toch even doorgeven.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2010 22:27 #833402 door Wouter Borsje
Bedankt voor je inbreng Joost, ik wacht nog even af of er nog meer reacties komen waar ik wellicht uit op zou kunnen maken dat de pomp echt kaduuk is en bestel hem dan als het nodig is, zoals Anjo al aangaf is de pomp niet echt duur dus dat valt gelukkig weer mee.

Morgen moet ik weer weg met de auto en zal voor het starten eens kijken of er nog benzine in het in-line filter zit.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:47 #833407 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Je zou hem eens los kunnen halen en testen in een bakje benzine?

Edit: heeft natuurlijk weinig zin, die test is alleen geschikt om te kijken of de pomp ?berhaupt werkt of niet, niet of de hoeveelheid/werking daartoe juist is.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-05-2010 08:08 #833432 door Wouter Borsje
@ Anjo; kun je me misschien nog vertellen waarom een luchtbel foute boel is?

Klopt mijn gedachtegang dat het pompmembraan dan lek is (gaatje/scheurtje)?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-05-2010 14:47 #833469 door Wouter Borsje
Zonet weer weg geweest met da auto, voor dat ik wegging nog even gekeken of er benzine aanwezig is in het in-line filter; niets..

Na de rit de motor uitgezet en de kap open, na een seconde of 10 weer een luchtbel die vanaf de aanvoer leiding terug liep de leiding in.

Ook was het in-line filter al weer aardig leeg geraakt toen ik weer instapte om terug te gaan naar huis.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC