Moeilijk starten na paar dagen stilstand
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 12:35 #834837
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
die klepjes lekken inderdaad gauw. kun je niet veel mee, het was ook in 1970 al ??nmalige montage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-06-2010 12:37 #834838
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Moeilijk starten na paar dagen stilstand
Bedankt voor je bijdrage Gromsound, wat jij schrijft is precies wat er bij mij ook gebeurt en het bevestigd het vermoeden van een defecte pomp nog meer.
Ik was al van plan om de oude pomp open te schroeven, de foto's daarvan zal ik dan ook hier plaatsen.
Ik was al van plan om de oude pomp open te schroeven, de foto's daarvan zal ik dan ook hier plaatsen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-06-2010 17:16 #835444
door Wouter Borsje
Vanochtend heb ik de brandstofpomp vervangen, zie ook:
Brandstofpomp_vervangen_14-06-2010
Nu nog even afwachten hoe de auto morgen na een etmaal stilstand zal starten.
Nu nog even afwachten hoe de auto morgen na een etmaal stilstand zal starten.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 18:42 #835538
door Wouter Borsje
Vanmiddag de auto gestart en hij sloeg nu lekker snel aan.......om vervolgens het toerental te laten zakken en ondanks een beetje gas bij te geven weer af te slaan.
De 340 staat nu bij mijn ouders alwaar ik hem 2 dagen laat staan om er nog het ??n en ander aan te doen, donderdag nog eens kijken hoe hij dan start.
Al met al lijkt de brandstof nu niet meer terug te lopen de aanvoerleiding in met de nieuwe pomp maar heb ik nog steeds het sterke vermoeden dat het vlotter in de carburateur te laag staat.
De 340 staat nu bij mijn ouders alwaar ik hem 2 dagen laat staan om er nog het ??n en ander aan te doen, donderdag nog eens kijken hoe hij dan start.
Al met al lijkt de brandstof nu niet meer terug te lopen de aanvoerleiding in met de nieuwe pomp maar heb ik nog steeds het sterke vermoeden dat het vlotter in de carburateur te laag staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2010 21:33 #835556
door V300 register
goh, dat is spijtig!
Misschien is het de vlotterhoogte inderdaad, die ging ik ook eens nagaan na de examens.
Misschien is het de vlotterhoogte inderdaad, die ging ik ook eens nagaan na de examens.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 21:53 #835797
door Wouter Borsje
Vandaag na twee dagen stilstand sloeg wederom de motor vrij snel aan, liep voor 1 seconde en sloeg meteen weer af.
Na nog een keer starten bleef de motor meteen 'lopen'
De 340 blijft nu stilstaan tot volgende week maandag, als hij dan ook meteen weer vrij snel aanslaat (om waarschijnlijk direct daarna weer af te slaan) dan zal ik dit topic voor wat het aanpakken van het probleem laten rusten totdat ik de carburateur gereviseerd heb.
Voor zover alvast bedankt voor alle raad/tips/hulp etc!
Na nog een keer starten bleef de motor meteen 'lopen'
De 340 blijft nu stilstaan tot volgende week maandag, als hij dan ook meteen weer vrij snel aanslaat (om waarschijnlijk direct daarna weer af te slaan) dan zal ik dit topic voor wat het aanpakken van het probleem laten rusten totdat ik de carburateur gereviseerd heb.
Voor zover alvast bedankt voor alle raad/tips/hulp etc!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2010 00:23 #835845
door V300 register
Dit is exact het gedrag van mijn 91er, 1 sec lopen meteen uit. ik start dus gewoon door na 3 sec doet ie het blijvend. Benzineterugloop door de pomp, kan niet missen. rest van de dag geen probleem dan staat het nog in de slang blijkbaar.
Succes!
Succes!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 22:15 #841092
door Wouter Borsje
De koude starproblemen zijn nog dezelfde als voor het vervangen van de brandstofpomp kan ik als heldere conclusie trekken na ruim een maand sinds het laatste bericht hier.
Volgende week moet het dan toch echt gaan gebeuren; de carburateur revisie, hopelijk lost dat het probleem op.
Van de week een ritje naar Zwolle gehad en toen ik terug kwam opde parkeerplaats bij stationair lopende motor eens de choke volledig uitgetrokken om te zien wat er gebeurt, ik verwachtte met mijn beperkte carburateur kennis dat de motor zou 'verzuipen' en dus afslaan of op zijn minst dat de motor zou gaan bokken...
Niets van dat alles, toerental begon vrolijk te stijgen naar zo'n 3000 t.p.m...:wtf2:
Iemand enig idee waarom dit gebeurt, of is dat heel normaal?
Volgende week moet het dan toch echt gaan gebeuren; de carburateur revisie, hopelijk lost dat het probleem op.
Van de week een ritje naar Zwolle gehad en toen ik terug kwam opde parkeerplaats bij stationair lopende motor eens de choke volledig uitgetrokken om te zien wat er gebeurt, ik verwachtte met mijn beperkte carburateur kennis dat de motor zou 'verzuipen' en dus afslaan of op zijn minst dat de motor zou gaan bokken...
Niets van dat alles, toerental begon vrolijk te stijgen naar zo'n 3000 t.p.m...:wtf2:
Iemand enig idee waarom dit gebeurt, of is dat heel normaal?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2010 20:06 #841500
door V300 register
De brandstofpomp zoals hier te zien is is wel vernieuwd zie ik. Op de foto die wouter heeft gepost.Bij diegene die er standaard inzit zitten er twee schroeven op, als je die eraf draait kom je een pakking tegen met benzine eronder.... Dat heeft de nieuwe niet.
Maar dat maakt niks uit toch? Want ik heb ook een nieuwe pomp gekocht (zelfde als wouter heeft) kan hem ook na 2 weken moeilijker starten, en aangezien zo,n pomp slechts een aantal tientjes is dacht ik, probeer het ook maar.
Laat ook wel weten of het werkt. Weten we gelijk of die nieuwe pomp eigenlijk wel zo slim idee is...
Maar dat maakt niks uit toch? Want ik heb ook een nieuwe pomp gekocht (zelfde als wouter heeft) kan hem ook na 2 weken moeilijker starten, en aangezien zo,n pomp slechts een aantal tientjes is dacht ik, probeer het ook maar.
Laat ook wel weten of het werkt. Weten we gelijk of die nieuwe pomp eigenlijk wel zo slim idee is...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2010 22:00 #842085
door V300 register
Werkt en start toch echt wel beter, met die pomp.
Moderators: Mark Smeets