Moeilijk starten na paar dagen stilstand
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat de leidingen leeg zijn kan ik me voorstellen, alle LPG leidingen na de verdamper staan in principe bloot aan de buitenlucht toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik ga er vanuit dat deze werken dmv een kogeltje die door een veertje op zijn plek word gehouden en zo voorkomt dat de geringe tegendruk vanuit de leiding tot aan de brandstofpomp de leiding leeg doet lopen.
Als ik er zo ??n aanschaf lijkt het me handig deze zo dicht mogelijk bij de tank te monteren zodat de hele leiding netjes vol blijft staan.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar je hem monteert maakt niet uit toch? Als hij afsluit staat de brandstof in de leiding gewoon stil...Wouter76;155116 schreef : Als ik er zo ??n aanschaf lijkt het me handig deze zo dicht mogelijk bij de tank te monteren zodat de hele leiding netjes vol blijft staan.

- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;154718 schreef : Dank je Anjo; blijft dan toch maar vreemd hoor, alle ontstekingsdelen eerder dit jaar vervangen, benzine leidingen vernieuwd en de carb gereviseerd en nog steeds duurt het na een paar dagen stilstand een seconde of 5 voordat hij aanslaat.
Ik vraag me ook wel af of er nog meer mensen met een 1400 motor hetzelfde ervaren nadat de auto een paar dagen of langer heeft stilgestaan.
Ja hoor!
Bij elk werkje dat ik deed om dit op te lossen stootte ik wel op een klein probleempje en elke keer dacht ik dat het zou opgelost zijn. Ondertussen is de ontsteking nieuw en de carburateur gereviseerd (pneumatische choke bleek niet meer te werken, ik was er zeker van dat dit de oorzaak was), maar het probleem is er nog steeds. Na een week stilstaan moet ik tien seconden starten voor hij aanslaat.
Mijn volgende stap was benzineleidingen en -pomp vervangen. De leidingen ga ik nog doen, maar als een nieuwe pomp het probleem niet verhelpt blijf ik daar mooi af.
Misschien moeten we er maar gewoon mee leren leven, of we kunnen onze hoop nog eens (tevergeefs?) vestigen op het terugslagklepje...
Weet wel niet of ik nog zo'n teleurstelling wel aankan:uh-uhh:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Volgende stap, terugslagklep.
Deze wil ik eind deze maand gaan bestellen, ik heb een tweetal internet verkoop adressen gevonden maar misschien zijn ze ook wel te verkrijgen bij de beter automaterialen zaak?
8 mm aansluiting, dus net een tikkie te groot (benzine aanvoer is 6 mm intern) Terugslagklep_PPO
6 mm aansluiting: Filter_service_Twente
@ Anjo; ben jij misschien bekend met dit soort terugslagkleppen?
@Nicholas; Vooral de moed niet opgeven, ik ben er van overtuigd dat dit 'probleem' op te lossen is, desnoods zet ik in de benzine leiding een electrische opvoerpomp van een paar Bar die begint te pompen zodra je het contactsleuteltje omdraait

@Jeroen v B; dat ligt er maar aan, als er een veertje in die klep zit die het balletje tegen de opening aan ??n kant duwt zal het niet veel uitmaken denk ik.
Als er alleen een balletje in zit is de druk van de benzine in de leiding dus nodig om het balletje tegen de opening te drukken, dan kan een zo groot mogelijke vloeistof kolom wel helpen schat ik zo in.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik begreep je redenatie al wel, maar als er aan de onderkant benzine naar beneden wil zakken zuigt die het balletje ook wel op z'n plek hoor...Wouter76;155295 schreef : Jeroen v B; dat ligt er maar aan, als er een veertje in die klep zit die het balletje tegen de opening aan ??n kant duwt zal het niet veel uitmaken denk ik.
Als er alleen een balletje in zit is de druk van de benzine in de leiding dus nodig om het balletje tegen de opening te drukken, dan kan een zo groot mogelijke vloeistof kolom wel helpen schat ik zo in.

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik ben wel ernstig benieuwd of dat de oplossing zal bieden.
Komende zaterdag is de planning om met de auto bezig te gaan.
Ik wil dan voordat ik de motor start controleren of er een straaltje benzine in de venturi gespoten word bij het bedienen van de acceleratie pomp.
Als dit niet het geval is weet ik in ieder geval heel zeker dat er na een paar dagen stilstand te weinig brandstof aanwezig is in de carburateur.