Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
- V300 register
- Verbannen
-
En trouwens Anjo, het onderpaneel had ik los gehaald hoor! Ik zeg niet zomaar wat dingen! Eerst kijken en dan meten is weten!
Morgen maar is kijken! Ben toch heel de tijd thuis, want ben ziek!
Ohja, nog een vraagje! De opschakelkant doet ook niets (vanmiddag met zieke kop ff nagekeken!) Nu viel mijn eurocent ook dat het wss komt omdat hij permanent zijn bergrem aan heeft staan! Dan schakelt de opschakelkant zichzelf uit. Of ben ik daar mis!
Zal dus gewoon als ik deze redenering volg, mijn kickdown ofwel moeten fixen of overbruggen! Probleem opgelost dan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan kun je hem natuurlijk wisselen met het exemplaar dat ik uit die sloper heb gehaald; misschien is dan het probleem opgelost?!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

de kickdownschakelaar zit in het element van de gaskabel aan de schutbord zijde.
wat ook mogelijk is dat je nu een goede gaskabel met defecte kickdownschakelaar hebt.
als je die geel/groene draad die op de kickdownschakelaar aangesloten wordt aan massa legt en je hebt dan geen voeding meer op je terugschakelspoel, dan weet je iig of de schakelaar zelf kapot is.
het emvk is overigens een OF schakeling; met permanente bergrem gaat hij dus ook niet de opschakelkant aansturen, vandaar de hogere toeren die je nu ook hebt
- V300 register
- Verbannen
-
je bent zeker niet mis, dat klopt als een bus.Dendorssers;123499 schreef : (...) permanent zijn bergrem aan heeft staan! Dan schakelt de opschakelkant zichzelf uit.
juist! het doorvoerpunt van de gaskabel door het schutbord eens goed bekijken, zit het veertje nog goed op zijn plaats etc.Dendorssers;123499 schreef : Zal dus gewoon als ik deze redenering volg, mijn kickdown ofwel moeten fixen of overbruggen! Probleem opgelost dan!
bij twijfel de gaskabel in zijn geheel vervangen. misschien heb je er nog een in een ongeopende doos liggen?

- V300 register
- Verbannen
-
Neerlands trots;123508 schreef : Even voor mijn begrip: die kickdownschakelaar, die zit toch met schroeven vanuit de motorruimte tegen het schutbord geschroefd? En de gaskabel loopt er doorheen, toch?
Dan kun je hem natuurlijk wisselen met het exemplaar dat ik uit die sloper heb gehaald; misschien is dan het probleem opgelost?!
Probleem is idd opgelost met het vervangen van de gaskabel! Even het exemplaar uit mijn auto gehaald en ja hoor! De kickdown is overleden! Vermoedelijk hebben ze in de garage wat te geweldig getest met de carbu of was het gewoon zijn tijd! Wie weet!
Heb deze vervangen met het exemplaar dat Huub mij had meegeleverd! Dus op dit moment zijn alle spullen alweer op! OP!? Ja hoor! Carb is al gemonteerd op 'groentje' die ik vandaag in bijne 80% in elkaar heb gezet! (update komt morgen en foto's dit weekend in het topic van 'Groentje')
Wie zegt dat ziekteverlof niet leuk kan zijn! Ik was al lang weer beter en had van de dokter een dagje gekregen om uit te rusten! Niets rusten! Auto's fixen!
Kortom dit topic is klaar! Auto is hersteld en schakelt weer zoals het hoort!
Samengevat:
Probleem toeren: benzine mengbuis (niet dat ik nu weet waar die zit!)
Probleem schakelen: Kapotte Kickdown!
En nu maar weer karren!
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;123572 schreef : Auto is hersteld en schakelt weer zoals het hoort!
Kijk eens aan, dat is goed nieuws! Maar zo zien we maar dat een piepklein onderdeel voor veel kopzorgen en frustratie kan zorgen:crazy2:.
Gelukkig ben je nu weer op weg!yeehaa! Ik zal mijn favoriete sloper bedanken, want voor dat geld krijg je op een andere sloop nog niet eens een asbakje en een instructieboekje mee...
PS was het trouwens het goede type carburateur? Ik had helaas geen tijd om uitgebreid naar typenummers te zoeken...
- V300 register
- Verbannen
-
Dus zoals gezegd, houd ik na dit alles niets meer over aan reserve!