Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
- V300 register
- Verbannen
-
Neerlands trots;123048 schreef : Pakket al binnen?
Geen idee Huub! Komt op mijn pa zijn werk toe en heb hem al 'n hele week niet meer gezien, want logeer vanwege de defecte auto bij mijn zus!
Vandaag ga ik weer naar huis en dan zal ik het wel horen!
Vermoed dat alles wel goed gegaan is hoor Huub!
ps betaling doe ik dit weekend! had mijn NL-pas niet bij...:y:?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er zijn maar h??l weinig mensen die het zover geschopt hebben hoor...Neerlands trots;123049 schreef : Geen probleem! Maar ik dek me toch even in, voor ik hier geweerd word als gebruiker...

- V300 register
- Verbannen
-
Echt toppie man!:y:
Ook bij de garage langs geweest! Aangegeven waar de slangetjes horen en geconstateerd dat er een slangetje knel zat, dus die moet hij maandag eerst even bevrijden!
Tevens had hij naar eigen zeggen het probleem gevonden (al had hij de motor nog niet lopend gekregen vanwege die slangen...) Het probleem zat hem in een kapotte 'brandstofmengbuis' Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat hij daar nou mee bedoeld, maar dat vraag ik hem wel als ik de auto kom ophalen! Zou dus toch aan de carb gelegen hebben!
Vind het toch wel frappant eigenlijk, dat hij zomaar de oorzaak kan vinden in een carb, zonder zelf de vaststellingen te kunnen doen met lopende motor! Dat duid toch echt wel op een ongeziene kennis!
Denk dat Anjo in deze man zijn concurrentie heeft gevonden, maar eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat de man ongeveer 3x zo oud is als Anjo!

Dus Anjo, niet getreurd, over tig jaar, ben je helemaal de beste!:woops:
Al bij al, heb ik er het volste vertrouwen in! Er is gewoon iets met die man, dat zegt dat alles goed is, als hij zich eenmaal met die carb heeft beziggehouden! Auto is dus weer goed voor jaren lang onderhoudsvrij rijden (als het over de carb gaat dan toch!)
Nu ik eraan denk, mss toch maar een brandstoffiltertje plaatsen ten behoud van de carb!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De terugschakelkant bleef gisteren hangen en daar heb ik nu gewoon de connectors naar de spoel van los liggen!
Bij thuiskomst heb ik proberen de oorzaak te achterhalen en het lijkt mij dat de Kickdown de schuldige is! Bij het intrappen van het pedaal (zelfs een klein beetje), geeft hij gewoon al spanning op de terugschakelkant. Fout dus! Heb toen eerst even met de gaskabel zitten kloten, want ik dacht dat deze mss te los hing, maar bij nader inzicht, moet deze gewoon kapot zijn, aangezien hij normaal pas geactiveerd mag worden bij vol gas. (Dus even een vraag, hoe stel ik mijn gaskabel juist af?) Aangezien ik gisteren maar om 18u thuis was en het verrekte snel weer donker werd, had ik niet de tijd om er echt iets aan te doen! De enige optie was op dat moment, gewoon de connectoren naar de terugschakelkant van het EMVK los te gooien en voorlopig (tot vrijdag) zo rond te gaan rijden!Ook kliknt het alsof hij ook gewoon NIET opschakeld... Bij het optrekken loopt hij direct tot 3000 toeren alvorens te gaan versnellen. Vroeger was dat gewoon dat hij op de 2500 toeren bleef hangen en hij direct versnelde. Nu duurt het daarbovenop nog een eeuwigheid voor ik 70 km/h rijd!
Gisteren heb ik de opschakelkant niet meer bekeken eigenlijk en weet dus ook niet of er daar nu ook 'n storing in zit, maar ik vind het alleszins wel raar dat hij voorheen wel perfect liep en ik hem nu brak als een hond terug krijg!
Dus dat moet ik gewoon zo snel mogelijk gaan aanpakken! Gelukkig loopt het motortje weer als een zonnetje, toch nog iets dat meezit!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
aan de motorruimte zijde even kijken of de bruine draad nog vast zit en aan de binennzijde of de geel/groene draad nog aan de kickdownswitch (bovenin bij het pedaal, waar de kabel naar buiten gaat) vast zit.
gaskabel afstellen: bij geen gas + geen choke MOET de kabel ietsje los hangen en that's it.
- V300 register
- Verbannen
-
Verklaart nu wel nog steeds niet waarom hij niet opschakeld (of het toch zo lijkt!)
Hoe kan jij anders die 3000 toeren bij optrekken verklaren?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik weet het vrijwel zeker:
en ik durf te wedden dat de geel/groene niet aangesloten is;)AvdAkker;123430 schreef : aan de motorruimte zijde even kijken of de bruine draad nog vast zit en aan de binnenzijde of de geel/groene draad nog aan de kickdownswitch (bovenin bij het pedaal, waar de kabel naar buiten gaat) vast zit.
meet anders eens of je constante voeding hebt op die geel/groene draad dan..