Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alle bovenvermelde zaken ben ik nagegaan, want zoals gezegd heb ik ALLE pakkingen van de carb vervangen, door nieuwe, verse exemplaren die ik op het schap had liggen! Eerlijkheidshalve kan het in ieder geval niet aan de pakkingen liggen!
Ook ben ik alle voeten gaan controleren en ook die waren nog steeds recht! Dat is dus ook niet de oorzaak!
Aan wouter! Dat de sproeier niet de oorzaak is, daar was ik zelf ook al achter, dat is ??n van de problemen waar ik tegenaan liep bij het voor de 2de keer demonteren van de carb. Het probleem is dat de auto dus nu bij de garage staat, maar dat de monteur eigenlijk gewoon niet verder kan omdat hij de carb niet in orde kan brengen! Het onderliggende probleem bestaat dus zoals gezegd nog steeds!
Ook is de carb die standaard op mijn auto staat een 109 en deze zou ik dus moeten verwisselen met een 105, wat volgens mij niet gaat!
Aan Erik!
Het enige van de zaken die jij hebt vermeld (kwam ik later toen de auto al bij de garage stond zelf ook achter) is dat het inlaatspruistuk lek zou zijn!
De andere zaken heb ik gecontroleerd en de stukken vervangen, dus mocht het zijn, dat die zaken ermee verband hielden, dan had ik toch enige verbetering moeten opmerken bij het terugplaatsen! Dit was niet het geval, want steeds opnieuw ging de motor toeren maken!
Al bij al moet het dus wel ergens onder de carb gaan zitten om niet helemaal ridicuul te zijn... Ik ben echter ten einde raad en laat daarom iemand ervarener dan mezelf kijken!
Ik hoop alsnog dat iemand een sproeiertje kan missen en mij zo uit de brand kan helpen! Is het niet voor deze 340, dan is het voor de Groene (deze moet ik uiteindelijk ook werkend gaan krijgen en als ik dat onderdeel niet heb, mag ik dat alsnog gaan zoeken!)
Ik zou graag zomaar even naar een sloop willen gaan en daar een stuk vinden, maar ik weet gewoon dat er hier in de buurt gewoon niets te vinden is van 300 op de slopen!
Wat mij betreft, loopt er morgen iemand voor mij langs een sloop en rukt er een carb uit of enkel het onderdeel en dan regelen we dat wel verder, ik zit gewoon op dit moment met beide handen in het haar!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
laat hem eens de motor van de auto afsluiten: vacuumaansluiting op carburateurvoet afdoppen en idem voor de aansluiting op het inlaatspruitstuk.
gaskabel los, chokekabel los
bovenaf in de venturi's kijken om te controleren of beide gaskleppen gesloten zijn
als hij dan nog naar de volgasstand vliegt; spruitstuk demonteren en controleren op scheuren of andere rariteiten.(en bij hermontage een nieuwe spruitstukpakking uiteraard) iets anders kan het dan al eigenelijk niet meer zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;122767 schreef : zit de slang naar de rembekrachtiger nog vast?
laat hem eens de motor van de auto afsluiten: vacuumaansluiting op carburateurvoet afdoppen en idem voor de aansluiting op het inlaatspruitstuk.
gaskabel los, chokekabel los
bovenaf in de venturi's kijken om te controleren of beide gaskleppen gesloten zijn
als hij dan nog naar de volgasstand vliegt; spruitstuk demonteren en controleren op scheuren of andere rariteiten.(en bij hermontage een nieuwe spruitstukpakking uiteraard) iets anders kan het dan al eigenelijk niet meer zijn.
Slang zat vast Anjo, dat is het eerste wat ik afgelopen heb! Of alle slangen nog goed zaten! Zou ook heel raar zijn geweest, vrijdag alles normaal en zaterdag niet meer!
Denk niet dat ik mijn beste monteur moet vertellen waar te kijken! Die man is echt goddelijk goed met deze motortjes! Daar ben ik echt wel gerust in!
Tis nu gewoon de kwestie van een sproeiertje op de kop te tikken!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
je hebt toch niet 's nachts bezoek gehad van een marter?Dendorssers;122770 schreef : Of alle slangen nog goed zaten! Zou ook heel raar zijn geweest, vrijdag alles normaal en zaterdag niet meer!
die knagen graag aan rubber onder motorkappen en zo'n dier zou een luchtslang op een slecht bekijkbare plek hebben kunnen aanknabbelen, met als gevolg een giga luchtlek.
(en nee, ik heb geen reservestukje voor je)
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn geld staat op het spruitstuk deze keer! Al het andere sluit ik uit omdat ik mezelf capabel acht om de andere mogelijkheden uitgesloten te hebben.
Voorlopig is het uit mijn handen en ik kijk wel wat het uiteindelijk wordt.
Heb vandaag ook beslist dat 'Groentje' even zal moeten wijken voor mijn eigen 340! Straks mijn pa maar bellen dat hij de carb, plus pakkingen bij de garage dropt!
Dus nog steeds op zoek naar sproeier, alleen nu voor een andere auto!
Ook maar gelijk een revisiesetje voor carb bestellen, dan brengen we de carb maar ineens helemaal in orde voor groentje!
- V300 register
- Verbannen
-
Fieeuuw!
Echt bedankt Huub! :y:
Als je nog iets van onderdelen zoekt! laat maar horen, mss kan ik daar iets voor jou betekenen!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-