Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 16:03 #801890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren

volvofiel;122667 schreef : Kun je niet de carb van de 340 nemen die je laatst voor weinig hebt gekocht (die voor je vriendin)?

Ik heb helaas geen carb bij de hand.

Dat is een optie, maar dat doe ik liever niet eigenlijk! Die auto wil ik gewoon een beetje compleet gaan houden voor mijn vriendin, want ik ga hem de eerst volgende weken proberen afwerken! (Motorisch dan) Als ik daar nu onderdelen van ga nemen (lenen), dan zit ik straks met alleen maar ge?mmobiliseerden voertuigen en daar zat ik nu echt niet op te wachten!

Ik heb er wel aan gedacht, maar heb de optie overboord gegooid net om de bovenvermelde redenen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2009 16:05 #801891 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
Waarom zet je niet gewoon de complete carburateur even over dan? Daar is toch niks mis mee? Dan maak je die later weer in orde.

Je zit omhoog terwijl de oplossing gewoon op je ligt te wachten in de schuur ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 16:07 #801892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
ander type joost! Ook dat al bekeken!
ene is een weber 109 en de mijne is een 105!

Niet uitwisselbaar dus!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2009 16:12 #801893 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
In dat geval www.bccp.nl . Snelle levering en prima spul.

Even in de webshop kijken of, dat is veel sneller, even bellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 16:30 #801894 door V300 register
de 109 kun je (iig tijdelijk) plaatsen op de 105 motor. Je houdt dan wel 1 slangetje aan de motor over, maar dat is de EGR aansluiting en die moet je zowieso DOOD maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 16:32 #801895 door V300 register
je kunt ook de acceleratiesproeier (dat is het deel wat afgebroken is) overzetten.

Overigens kan dit NOOIT de oorzaak zijn waarom je motor ineens hoog in de toeren gaat lopen. een grote luchtlekkage onder de gasklep zorgt voor te arme lucht, motor slaat dan af eerder dan dat ie sneller gaat toeren.

een grote benzine lekkage boven de gasklep (mits de kleppen dicht zijn/kunnen) zorgt dat de motor verzuipt in overmaat benzine

een motor kan dus feitelijk ALLEEN hoge toeren gaan maken als ?n benzine ?n lucht in het spruitstuk terecht komen.

de meest logische oorzaak is toch dat er een gasklep (half) open blijft staan.........................................

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 17:46 #801906 door V300 register

antiekeradio;122675 schreef : je kunt ook de acceleratiesproeier (dat is het deel wat afgebroken is) overzetten.

Overigens kan dit NOOIT de oorzaak zijn waarom je motor ineens hoog in de toeren gaat lopen. een grote luchtlekkage onder de gasklep zorgt voor te arme lucht, motor slaat dan af eerder dan dat ie sneller gaat toeren.

een grote benzine lekkage boven de gasklep (mits de kleppen dicht zijn/kunnen) zorgt dat de motor verzuipt in overmaat benzine

een motor kan dus feitelijk ALLEEN hoge toeren gaan maken als ?n benzine ?n lucht in het spruitstuk terecht komen.

de meest logische oorzaak is toch dat er een gasklep (half) open blijft staan.........................................

Ik zou gewoon je hele inlaattraject controleren. Wat kan er aan de hand zijn:
- Gat in 't inlaatspruitstuk
- Gasklep no 1 blijft openstaan
- Gasklep no 2 blijft openstaan
- Bouten losgetrilt van inlaatspruitstuk of carburateur

De gasklep hoeft overigens niet ver open te staan om de motor hoog in toeren te jagen.

Wat je ook kunt doen is gewoon effe naar de dichtsbijzijnde sloper rijden en kijken of ze een carburateurtje hebben liggen. De kans is best groot dat ze iets hebben (misschien moet je het nog wel zelf van een auto afhalen). Kosten zullen niet zo hoog zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 18:47 #801910 door V300 register
het probleem is dus misschien niet het benzine/luchtlek, maar het onderzoek van t.s.
als ie hoog in de toeren jaagt, krijgt ie lucht met benzinedamp erin, daar is weinig alternatiefs voor te bedenken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 18:53 #801911 door V300 register
Misschien staat er een groep kaboutertjes wild aan de krukas te slingeren?

Maar even serieus: Beetje suggestieve opmerking. Dat het aan het onderzoek van Karsten ligt is logisch, als hij het hele blok uit elkaar gepakt had was er vast wel iets naar boven gekomen, maar dat was de vraag niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 19:47 #801921 door V300 register

Jos360;122695 schreef : Beetje suggestieve opmerking.

zoals ook anderen zeggen kan het alleen maar om een waarnemingsfoutje van t.s. gaan.
ik ga een belgische vriend daar echt niet minder aardig om vinden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC