Engine in self destruction mode! Gevaarlijke toeren
- V300 register
- Verbannen
-
vrijdag lekker thuis gekomen van het werk met de 340 en geen enkel probleem gehad! Wou ik zaterdag snel even langs de apotheek, maar dat ging even niet door!
Ik wil de auto dus starten, vliegt hij zomaar ineens tot over de 6000 toeren! Heb hem verschillende keren proberen starten, maar toen hij telkens opnieuw naar de 7000 bleef gaan heb ik het opgegeven! Hier was iets m!s.
Het eerste wat in mij opkwam, was een gaskabel die bleef hangen, gecontroleerd en daar kon ik niets vinden! Ook schoke deed wat hij moest doen... Dan maar verder gaan zoeken! Vacu?mslang los, dat ook al niet! Valse lucht mss? Moeren van carb terug vastgezet... Ook niet!
Carb eraf gehaald en pakkingen vervangen (alle tussen inlaat en carb, en carb en carb...) Weer terug gezet en opnieuw proberen starten! Weer 7000 toeren!
Carb er terug af en het volgende vervangen, vlotterpakking, chokemembraan en alle andere membraantjes, maar helaas, geen verbetering en opnieuw 7000 toeren.
Vandaag weer verder gekeken, want toen was het gisteren al 6u 's avonds... Carb er terug af en controleren!
Dan kom je tot de ontdekking dat de sproeier afgebroken is! Lekker!
Heb het nu even opgegeven, auto afgesleept naar de Renault garage en dan mag hij het oplossen! Dat stukje dat afgebroken is, heb ik niet meer liggen en dan nog verklaart het die toeren niet!
Pff, ik weet het even niet meer, maar ondertussen zit ik in de shit! Geen vervoer meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vrijdag alles goed, zaterdag iets grondig mis!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ofwel de gasklep staat verticaal (helemaal open) ofwel er is een massief luchtlek -naar buiten- onder het niveau van de gasklep.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en heb je 't ook nog geprobeerd zonder de gas en choke kabel aan te sluiten?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;122614 schreef : 2e trap kan blokkeren op volledig open
en heb je 't ook nog geprobeerd zonder de gas en choke kabel aan te sluiten?
Dat had ik dus niet geprobeerd nee, maar voor zover ik weet, functioneerde de carb gewoon normaal! Daar geen rarietijden in te vinden!
De gasklep sloot gewoon normaal en choke bleef ook niet hangen!
Advies van de garage (Renault) sprak ook over een vacu?m-lek, maar dat heb ik helaas niet kunnen vinden!
Probleem is dat ik nu met een rotte carb zit, waar daar bovenop nog is een onderdeel vanaf is gebroken!
Ik post zo een foto'tje en mocht iemand bereid zijn om net dat stukje uit een sloop carb te halen en mij desnoods via de post op zou willen sturen... Vrees gewoon dat ik anders mijn auto verschillende dagen na elkaar kwijt ga zijn!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben er dringend naar op zoek, aangezien de garage geen pasklare oplossing kan leveren!
PB'tje iemand?!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zoek echt iemand die kan helpen, want op dit moment zit ik echt in de knoei en kom ik straks in de problemen!
Wie kan mij helpen!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb helaas geen carb bij de hand.