C stekker Renix

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 22:48 #914098 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic C stekker Renix
:wtf2: geen idee, jammer dat er niets van gedocumenteerd is. :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2012 23:48 #914100 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C stekker Renix
Volgens mij is dat om op een benzine te rijden met lager octaan gehalte, maar pin me daar niet op vast!

Ik was wel van plan om die 4 of 3 graden vervroeging een keer te gaan proberen op de 360 maar misschien heeft iemand het al eens geprobeerd en kan mij meteen vertellen of het er beter op wordt of slechter? ik heb ruimte op mijn koppelingshuis om de bdp sensor te verschuiven dus ik zou m ook 1 of 2 graden vroeger kunnen zetten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2014 15:15 #948960 door V300 register
Zeer interessant topic, al blijf ik toch ook met de vraag van onze engelse vriend, shimon, zitten: Renix ontstekingen op een CVT en handbak zijn verschillend, die van een cvt hebben meer voorontsteking. Waarom, in godsnaam :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2014 15:50 #948963 door V300 register

Nicholas;230234 schreef : Zeer interessant topic, al blijf ik toch ook met de vraag van onze engelse vriend, shimon, zitten: Renix ontstekingen op een CVT en handbak zijn verschillend, die van een cvt hebben meer voorontsteking. Waarom, in godsnaam :)

De motor wordt met een cvt anders belast denk ik, vaker op een hoger (constanter) toerental, waar met een handbak zelf de toeren gekozen kunnen worden. En meer toeren is meer voorontsteking.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2014 16:02 #948964 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic C stekker Renix

Joris;230237 schreef : De motor wordt met een cvt anders belast denk ik, vaker op een hoger (constanter) toerental, waar met een handbak zelf de toeren gekozen kunnen worden. En meer toeren is meer voorontsteking.

Ik heb destijds m'n renix vervangen door een exemplaar dat van een CVT afkomstig is. Maakt dit nog veel uit? Motor loopt zeer goed, nooit een bokje hapering of onregelmaat en met een gemiddeld verbruik van 1:15 heb ik er verder geen problemen mee.

Dacht zelf dat alle renixen hetzelfde waren voor een B14.4.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC