C stekker Renix

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2009 14:38 #800161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C stekker Renix
I guess no one knows then?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 13:26 #828839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C stekker Renix
Heb zojuist heel dit topic doorgelezen en hoewel mijn engels vrij goed is blijf ik met 1 vraag 9in 2 stukken) zitten.

Ben nu bezig met de inbouw van een 1400 blok in mijn Volvo 66. Ben nu bij de Renix aangekjomen en wel bij stekker C. Ik lees in dit topic dat deze stekekr er is om de vervroeging te kunnen regelen. zoals ik het lees is draad 6 op massa leggen 3 graden voorontsteking en draad 6 EN 7 allebei aan massa leggen 6 graden voorontsteking. Draad 8 is dan voor de klopsensor (die ik toch niet heb, dus ga deze maar afgetaped los laten hangen). Tot zover lees ik het goed ?

Ook lees ik dat bij een CVT de draad 6 aan massa moet hangen, klopt dit ook ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 16:41 #828847 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic C stekker Renix
in de 66 kun je het beste dat hele C-stekker verhaal vergeten

C-6 en C-7 zijn er om de ontsteking te verlaten, niet om te vervroegen.
C-8 is idd voor de klopsensor maar die zul je op geenenkele 300 vinden

dat bij een CVT auto C-6 aan massa moet hangen is onzin:)

extra vervroeging is als je de goede spullen gebruikt (kortgezegd alle onderdelen van de B14.4E uit dezelfde motorruimte) overigens niet nodig, wil je wel extra vervroeging dan kun je beginnen met de draden van de BDP sensor omwisselen; is dat niet voldoende voor je eisen dan moet je aan de gang met een verstelbare BDP sensor montage.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2010 20:52 #828887 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic C stekker Renix
Hm daar zeg je zoiets Anjo, bij mij liggen C-6 en/of C-7 voor zover ik heb kunnen zien wel aan massa...

Is het totaal niet de bedoeling dat er ook maar ??n van de aansluitingen op de C-stekker aan massa hangen of is dat toch motorcode/type afhankelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:54 #828889 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic C stekker Renix
jij hebt een B14.4S toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2010 20:58 #828890 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic C stekker Renix
Ehm mag ik daaruit opmaken dat alleen de katalysotor modellen een aan massa liggende C-6 en/of C-7 hebben?

Zou dat nu ook het geplof in de uitlaat bij mij verklaren bij gas los..?

Als dit al ergens verteld/vermeld was mijn excuses.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 21:02 #828893 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic C stekker Renix
ff teruggezocht in je topic, idd een B14.4S:)

B14.4E heeft g??n aangesloten C-stekker
B14.4E met katalysator heeft C-6 en C-7 aangesloten op massa
B14.4S (pulsair/egr/deceleratiesysteem) heeft C-6 en C-7 aangesloten op massa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2010 21:10 #828897 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic C stekker Renix
Kijk eens aan, duidelijker kan niet!

Dank je Anjo, heeft dus puur met het hele milieu verhaal te maken als ik het goed begrijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 21:36 #828900 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic C stekker Renix
ohja, ploffen in de uitlaat. is vaak een gebrekkige afstelling, als je verbruik verder ok is zou ik er niet al te veel zorgen om maken

ik had in m'n rode 340 een verbruik van 1:7 met zware voet tot ongeveer 1:13 met nog steeds een aardig pittige rijstijl en ook regelmatig wat geplof in de uitlaat. met m'n pa achter het stuur een verbruik van 1:15 en ook toen plofte de uitlaat nog wat:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2010 21:59 #828908 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic C stekker Renix
Wel grappig, ik typ net in 'mijn' topic dat het verbruik over langere afstanden gemiddeld 1:13 is, ben daarbij niet boven de 100 km/h geweest,

Dat murmelen in de uitlaat is op zich ook wel weer grappig, misschien dat het nog wel anders word na een carburateur 'revisie'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD