Lekkage, lawaai en slecht stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2007 17:18 #669604
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Ah dat is de brandstofpomp dus, mn auto stinkt af en toe naar benzine, misschien lekt ie ook wel.
Dat ratelende geluid heb ik ook wel, mn dealer zei dat het waarsch druklager van de koppeling was maar als ik niet al te lomp deed kan ik nog wel 50.000 met mn koppeling doen (kilometers) ^^
Dat ratelende geluid heb ik ook wel, mn dealer zei dat het waarsch druklager van de koppeling was maar als ik niet al te lomp deed kan ik nog wel 50.000 met mn koppeling doen (kilometers) ^^
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2007 17:21 #669606
door V300 register
stationaire sproeier/afsluiter is niet hetzelfde als brandstofpomp....
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2007 17:36 #669610
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Ben benieuwd wat zo'n t-stuk kost.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2007 18:01 #669611
door V300 register
Dus...
Doeke Dobma;25125 schreef : ? 5,35 incl btw en ik ben weer het heertje:D
Dus...
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 15:59 #669736
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Nou, vandaag dus weer met goede moed begonnen. Wat heb ik gedaan:
- Vlotterniveau gecontroleerd, was helemaal correct.
Ook heb ik de stationaire sproeier verwijderd. Nadat ik de 4e schroef losdraaide sprong er iets uit, ik vermoed een veertje. Dit veertje lag er ook onder. Ook heb ik dat ding met dat stekkertje eraan losgedraait en samen met de stationaire sproeier even goed schoongemaakt.
Toen de boel weer teruggemonteerd.
Hij starte eventjes, met choke, maar kwam niet boven de 1000 toeren. Na een halve minuut viel ie uit. Flinke benzinelucht.
Dus de boel maar weer open. Het bakje waar de vlotter in zit stond half vol benzine. Ik zag vochtigheid bij dat overloopventiel, die verbonden zit aan dat ding waar ik een rode cirkel om heb staan(foto). Waar dit dat zwarte dopje voor? Handmatig kan ik het op en neer bewegen. Dat lijkt me, tijdens het draaien van de motor, ook de bedoeling. Maar als ik de gasklep open en dicht deed, bewoog ie niet. Daar is het volgens mij fout gegaan. Zie de foto's:
Dat hefboompje die de stationaire sproeier bezighoudt, werkt naar behoren. Maar dat andere hefboompje, die dus bevestigd zit aan die zwarte dop, doet niets. Aangezien ik vermoedde dat de beide hefboompjes(ik weet geen betere naam) op elkaar werken, dacht ik dat ik dat witte plastic moertje (zeg maar) even aan te draaien, zodat de hefboom van de zwarte dop tegen de andere zit. Zodat, in neutrale stand, de zwarte dop 'dicht' zit, tegen de bodem aan. Maar dat plasticken kutding brak natuurlijk af.
Wat nu te doen? Hij start niet, ik kan de auto dus niet verplaatsen.
Wie kan me vertellen:
- wat doet die zwarte dop;
- waarom werkt ie niet;
- hoe los ik dit op, aangezien dat deel afgebroken is(dat wil zeggen: een deel is afgebroken, hij zit nog gewoon vast maar ik kan hem niet meer verstellen)
alle hulp is welkom
gr doeke
- Vlotterniveau gecontroleerd, was helemaal correct.
Ook heb ik de stationaire sproeier verwijderd. Nadat ik de 4e schroef losdraaide sprong er iets uit, ik vermoed een veertje. Dit veertje lag er ook onder. Ook heb ik dat ding met dat stekkertje eraan losgedraait en samen met de stationaire sproeier even goed schoongemaakt.
Toen de boel weer teruggemonteerd.
Hij starte eventjes, met choke, maar kwam niet boven de 1000 toeren. Na een halve minuut viel ie uit. Flinke benzinelucht.
Dus de boel maar weer open. Het bakje waar de vlotter in zit stond half vol benzine. Ik zag vochtigheid bij dat overloopventiel, die verbonden zit aan dat ding waar ik een rode cirkel om heb staan(foto). Waar dit dat zwarte dopje voor? Handmatig kan ik het op en neer bewegen. Dat lijkt me, tijdens het draaien van de motor, ook de bedoeling. Maar als ik de gasklep open en dicht deed, bewoog ie niet. Daar is het volgens mij fout gegaan. Zie de foto's:
Dat hefboompje die de stationaire sproeier bezighoudt, werkt naar behoren. Maar dat andere hefboompje, die dus bevestigd zit aan die zwarte dop, doet niets. Aangezien ik vermoedde dat de beide hefboompjes(ik weet geen betere naam) op elkaar werken, dacht ik dat ik dat witte plastic moertje (zeg maar) even aan te draaien, zodat de hefboom van de zwarte dop tegen de andere zit. Zodat, in neutrale stand, de zwarte dop 'dicht' zit, tegen de bodem aan. Maar dat plasticken kutding brak natuurlijk af.
Wat nu te doen? Hij start niet, ik kan de auto dus niet verplaatsen.
Wie kan me vertellen:
- wat doet die zwarte dop;
- waarom werkt ie niet;
- hoe los ik dit op, aangezien dat deel afgebroken is(dat wil zeggen: een deel is afgebroken, hij zit nog gewoon vast maar ik kan hem niet meer verstellen)
alle hulp is welkom
gr doeke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2007 16:38 #669737
door V300 register
Bij mij werken de linkjes niet.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 16:49 #669739
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Aangepast;)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2007 19:05 #669744
door V300 register
ding met stekkertje=stationaire sproeier met ingebouwd klepje om brandstoftoevoer echt af te sluiten als je het contact af zet.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2007 09:40 #669786
door Doeke Dobma (GAST)
Maar waar is dat zwarte rubberen dopje met overloopventiel dan voor? Klopt het dat die, als de motor draait, op en neer beweegt?
doeke
doeke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2007 18:00 #669818
door V300 register
kijk even paar items naar beneden ;carb 14.4s afstellen wouter geeft daar antwoord op dezefde vraag
Moderators: Mark Smeets