Lekkage, lawaai en slecht stationair

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 13:57 #668598 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Dat denk ik ook wel ja. Waarschijnlijk ook goedkoper als de boel vervangen door een nieuw onderdeeltje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 17:45 #668618 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Je kan ook alleen de pakking van de brandstofpomp vervangen, dat schijnt ook wel aardig te werken. Ik denk eerlijk gezegd dat ik dat ook maar ga doen, ik kan altijd nog zo'n pomp bestellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 19:56 #668640 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Nou, vanmiddag even de brandstofpomp verwijderd, om schoon te maken. Kwam (voor mij) onverwacht een hele bult olie uit de bevestiging blok-pomp. Logisch, maar voor mij onverwacht. Daar zal nooit geen onkruid onder de auto meer groeien;)
Pomp dus verwijderd, en schoongemaakt. Helemaal uit elkaar, flink in de afwasmiddel, daarna buitenzijde in Jif, boel ziet er veel beter uit. Pakkingen goed schoongemaakt. De pakking tussen pomp en blok zag er behoorlijk gaar uit. Heb hem, na schoonmaak, voorzien van vloeibare pakking, misschien dat dat weer even helpt. Het ziet er in ieder geval schoner uit. Check de foto's, voor en na.

Schoon:


Overigens, het probleem met de koppeling. Dat geratel hoor ik dus alleen wanneer de krukas minder dan ca. 450 toeren maakt. Daarboven hoor ik nog zeker wel verschil tussen koppelingspedaal ingetrapt of helemaal omhoog, maar dat verschil, daar kan ik mee leven;)
Zit de versnellingsbak overigens tegen het diff aan? Ook daar zie ik duidelijk vocht onder hangen, al druipt het er niet af. Zorgelijk?

Ik zal donderdag eens koekeloeren naar die 5 bouten op de carburateur. Al snap ik niet dat het probleem van de ??n op de andere dag ontstaat, wat denken jullie? Zoals ie nu is blijft ie niet uit zichzelf lopen, en dat van de ??n op andere dag, dat kan ik niet rijmen...

gr Doeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 20:04 #668642 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair

Doeke Dobma;24352 schreef : Ik zal donderdag eens koekeloeren naar die 5 bouten op de carburateur. Al snap ik niet dat het probleem van de ??n op de andere dag ontstaat, wat denken jullie? Zoals ie nu is blijft ie niet uit zichzelf lopen, en dat van de ??n op andere dag, dat kan ik niet rijmen...


De carburateur kan lostrillen en dan zal het je het dus waarschijnlijk wel van de ene op de andere dag merken.

Een vriend van mij had een tijdje geleden de slang die aan de onderkant van de carburateur zit gescheurd en toen wilde de auto ook niet meer stationair lopen. Kwestie van nieuw stukje slang en een slangklem en alles liep weer als vanouds. Dus slangetjes nakijken kan ook helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2007 22:16 #668773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
als het toerental zo laag is als jij zegt is het niet vreemd, dan gaat de as gewoon in de draairichting tegen zijn speling in rammelen omdat de motor onregelmatig ronddraait.

vanaf pakweg 600 toeren loopt de motor vrij zuiver rond (zodat de assen niet rammelen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 16:48 #668842 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Gisteravond de motor gewassen, in zo'n handwas ding. Hogedrukspuit met 'motorreiniger' at volgens mij gewoon autoshampoo is. De motor zag er daarna beter uit, dat was mooi. Hij wilde alleen niet meer starten:(
Hele tijd geprobeerd, verdeler droog gemaakt(van binnen), blijven proberen en ja... eindelijk. Dus direct maar op toeren gehouden, maar hij viel in 1 km 3 maal uit. Toen dacht ik, als ik er een stukje snelweg mee doe, is dat vocht zo weg. Nou vergeet het maar. Na 10 km snelweg wilde ik draaien, maar aan het eind van de afrit viel die uit. Nooit meer aangekregen. Heel veel geprobeerd, accu dus leeg.
Via via, veel gedonder, eindelijk ANWB erbij. Startkabels erop en hoppa, draaien maar. Hij draaide wel erg onregelmatig en schudde veel. ANWB'er meette de dynamo door, spaningswisselingen tussen 6 en 13 volt. Verdelen nogmaals bekeken, was weer vocht in gekropen. Drooggemaakt, paar slagen op de dynamo en alleswas goed. Stationair toerental wat hoger, hij liep direct rustiger. Kon ik gelukkig weer op weg.
Op weg naar huis merkte ik wel dat hij nog niet perfect liep. Vandaag ook wat gereden, starten geen probleem, maar stationair varieert tussen 500 en 1000tpm. Luchtfilter eraf, dat plastic t-stukje op het kleppendeksel eraf, die leek wel te lekken. Zat ook geen kabelklem dus keek er niet vreemd van op. Schoongmaakt, teruggeklemt en kabelklem vastdraaien en... pats! Afgebroken:( Wat een pech. Van dat plastic t-stukje is et kleine buisje afgebroken. Heb hem nu gelijmd, moet nog drogen, maar ja geen mooie oplossing. Heeft iemand zo'n t-stukje liggen?
De carburateur zat verder nog goed vast. Ik zal de bouten nog even goed vastdraaien. Jullie hadden het erover dattie met 5 bouten vast zit, ik tel er maar vier, op de vier hoeken. Waar zit de 5e?
Ook de pakking tussen carb en luchtfilter is gaar, hier zal ik ook nog even vloeibare pakking tussen smeren. En ik hoop dat het dan goed is:P

Ik houd jullie op de hoogte!

Gr Doeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 16:54 #668843 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair

antiekeradio;24192 schreef : spuit de vette delen rondom in met motorreiniger en spuit daarna met lopende motor de zaak schoon.

Zoals wouter al zei; Je moet je motor wassen terwijl hij loopt. Bij voorkeur met verhoogd toerental... Choke er op, een stok tussen stoel en gaspedaal klemmen, of een andere constructie bedenken. En niet vol op je luchtfilter, verdelerkap of andere elektrische onderdelen spuiten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2007 16:55 #668844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Of zet er iemand in die op het gaspedaal duwt :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:11 #668846 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Dat heb ik in het verleden dus al eens geprobeerd, maar ook toen viel ie uit. En ook als je niet op electrsche delen richt, worden ze toch nat van de damp en het gespetter. Maargoed, dit herhaal ik voorlopig niet meer:D dus richt me nu liever op het stationair verhaal. Tijdens het rijden merk je ook dat ie niet lekker loopt, trekt niet lekker door, verslikt zich af en toe. Maar als ik de boel weer in elkaar heb, is het vast beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2007 17:41 #668852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
als je motor afslaat als er vocht op de ontstekingsdelen komt moeten die gewoon vervangen worden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD