Lekkage, lawaai en slecht stationair
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Pomp dus verwijderd, en schoongemaakt. Helemaal uit elkaar, flink in de afwasmiddel, daarna buitenzijde in Jif, boel ziet er veel beter uit. Pakkingen goed schoongemaakt. De pakking tussen pomp en blok zag er behoorlijk gaar uit. Heb hem, na schoonmaak, voorzien van vloeibare pakking, misschien dat dat weer even helpt. Het ziet er in ieder geval schoner uit. Check de foto's, voor en na.
Schoon:
Overigens, het probleem met de koppeling. Dat geratel hoor ik dus alleen wanneer de krukas minder dan ca. 450 toeren maakt. Daarboven hoor ik nog zeker wel verschil tussen koppelingspedaal ingetrapt of helemaal omhoog, maar dat verschil, daar kan ik mee leven;)
Zit de versnellingsbak overigens tegen het diff aan? Ook daar zie ik duidelijk vocht onder hangen, al druipt het er niet af. Zorgelijk?
Ik zal donderdag eens koekeloeren naar die 5 bouten op de carburateur. Al snap ik niet dat het probleem van de ??n op de andere dag ontstaat, wat denken jullie? Zoals ie nu is blijft ie niet uit zichzelf lopen, en dat van de ??n op andere dag, dat kan ik niet rijmen...
gr Doeke
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;24352 schreef : Ik zal donderdag eens koekeloeren naar die 5 bouten op de carburateur. Al snap ik niet dat het probleem van de ??n op de andere dag ontstaat, wat denken jullie? Zoals ie nu is blijft ie niet uit zichzelf lopen, en dat van de ??n op andere dag, dat kan ik niet rijmen...
De carburateur kan lostrillen en dan zal het je het dus waarschijnlijk wel van de ene op de andere dag merken.
Een vriend van mij had een tijdje geleden de slang die aan de onderkant van de carburateur zit gescheurd en toen wilde de auto ook niet meer stationair lopen. Kwestie van nieuw stukje slang en een slangklem en alles liep weer als vanouds. Dus slangetjes nakijken kan ook helpen.
- V300 register
- Verbannen
-
vanaf pakweg 600 toeren loopt de motor vrij zuiver rond (zodat de assen niet rammelen)
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Hele tijd geprobeerd, verdeler droog gemaakt(van binnen), blijven proberen en ja... eindelijk. Dus direct maar op toeren gehouden, maar hij viel in 1 km 3 maal uit. Toen dacht ik, als ik er een stukje snelweg mee doe, is dat vocht zo weg. Nou vergeet het maar. Na 10 km snelweg wilde ik draaien, maar aan het eind van de afrit viel die uit. Nooit meer aangekregen. Heel veel geprobeerd, accu dus leeg.
Via via, veel gedonder, eindelijk ANWB erbij. Startkabels erop en hoppa, draaien maar. Hij draaide wel erg onregelmatig en schudde veel. ANWB'er meette de dynamo door, spaningswisselingen tussen 6 en 13 volt. Verdelen nogmaals bekeken, was weer vocht in gekropen. Drooggemaakt, paar slagen op de dynamo en alleswas goed. Stationair toerental wat hoger, hij liep direct rustiger. Kon ik gelukkig weer op weg.
Op weg naar huis merkte ik wel dat hij nog niet perfect liep. Vandaag ook wat gereden, starten geen probleem, maar stationair varieert tussen 500 en 1000tpm. Luchtfilter eraf, dat plastic t-stukje op het kleppendeksel eraf, die leek wel te lekken. Zat ook geen kabelklem dus keek er niet vreemd van op. Schoongmaakt, teruggeklemt en kabelklem vastdraaien en... pats! Afgebroken:( Wat een pech. Van dat plastic t-stukje is et kleine buisje afgebroken. Heb hem nu gelijmd, moet nog drogen, maar ja geen mooie oplossing. Heeft iemand zo'n t-stukje liggen?
De carburateur zat verder nog goed vast. Ik zal de bouten nog even goed vastdraaien. Jullie hadden het erover dattie met 5 bouten vast zit, ik tel er maar vier, op de vier hoeken. Waar zit de 5e?
Ook de pakking tussen carb en luchtfilter is gaar, hier zal ik ook nog even vloeibare pakking tussen smeren. En ik hoop dat het dan goed is:P
Ik houd jullie op de hoogte!
Gr Doeke
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zoals wouter al zei; Je moet je motor wassen terwijl hij loopt. Bij voorkeur met verhoogd toerental... Choke er op, een stok tussen stoel en gaspedaal klemmen, of een andere constructie bedenken. En niet vol op je luchtfilter, verdelerkap of andere elektrische onderdelen spuiten...antiekeradio;24192 schreef : spuit de vette delen rondom in met motorreiniger en spuit daarna met lopende motor de zaak schoon.
- V300 register
- Verbannen
-

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-