Lekkage, lawaai en slecht stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2007 22:05 #668885
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Doeke : je zegt 4 bouten, ik denk dat we het over verschillende bouten hebben.Aan de onderkant van de carb zitten er 4 , maar die we bedoelen zitten bovenop ,2 zitten er onder de pakking van het luchtfilter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2007 22:54 #668894
door V300 register
Die onderste mag je ook wel even nalopen. Die zitten in zo'n lekkere onmogelijke positie.
Variomagic op dit forum had mij bij de laatste sleuteldag nog gewezen op de schroeven ONDER de pakking. En die zaten dus erg los bij mij!
Misschien een tip voor als je de volgende keer de motorruimte schoon gaat maken: doe dat alleen als je net bougies, kabels, rotor en verdeelkap hebt vervangen en doe het dan ook nog met lopende motor met verhoogd toerental, maar dat is hier geloof ik al gezegd.
Variomagic op dit forum had mij bij de laatste sleuteldag nog gewezen op de schroeven ONDER de pakking. En die zaten dus erg los bij mij!
Misschien een tip voor als je de volgende keer de motorruimte schoon gaat maken: doe dat alleen als je net bougies, kabels, rotor en verdeelkap hebt vervangen en doe het dan ook nog met lopende motor met verhoogd toerental, maar dat is hier geloof ik al gezegd.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2007 22:56 #669082
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Nou het probleem lijkt voor nu even opgelost te zijn. Heb eens bekeken wat ik nog aan kon draaien:
- Onder pakking carb 1 schroef, een kwartslag
- 2 bouten onderaan carb, aan rechterzijde auto, beide kwartslag
- de andere 2 waren onbereikbaar;)
Hierna het filter maar weer goed vastgezet en de wagen gestart. Hij liep eigenlijk gelijk goed. Mooi op toeren. Op het eerste gehoor geen wisselingen in toerental, ook niet te zien op toerenteller. Spanning door dynamo was ook constant. Ondanks dit alles ben ik toch nog wel erg achterdochtig, dus ben benieuwd hoe het deze week gaat.
Boven op het kleppendeksel zit een plastic t-stukje, dat naar het luchtfilter loopt en een splitsing heeft, met een slang die naar de carb loopt. Waar is dit plastic stukje voor? Waarom zit ie aan het luchtfilter vast en waarom aan de carb? Waarom vraag ik dit? Ik heb hem afgebroken:D toen ik er een slangklem te hard omheen draaide. Ben inmiddels op zoek naar dit ding. Nummer 2 op de foto:
De motor liep ook wel goed terwijl dit ding afgebroken was. Het viel me op dat de slang die normaliter aan de t-splitter en de carb zit, aanzuigt. Maar met mn vinger erop liep ie eigenlijk niet anders.
Dan nog even een laatste foto van een nu redelijk schone motor(ruimte)
Gr Doeke
- Onder pakking carb 1 schroef, een kwartslag
- 2 bouten onderaan carb, aan rechterzijde auto, beide kwartslag
- de andere 2 waren onbereikbaar;)
Hierna het filter maar weer goed vastgezet en de wagen gestart. Hij liep eigenlijk gelijk goed. Mooi op toeren. Op het eerste gehoor geen wisselingen in toerental, ook niet te zien op toerenteller. Spanning door dynamo was ook constant. Ondanks dit alles ben ik toch nog wel erg achterdochtig, dus ben benieuwd hoe het deze week gaat.
Boven op het kleppendeksel zit een plastic t-stukje, dat naar het luchtfilter loopt en een splitsing heeft, met een slang die naar de carb loopt. Waar is dit plastic stukje voor? Waarom zit ie aan het luchtfilter vast en waarom aan de carb? Waarom vraag ik dit? Ik heb hem afgebroken:D toen ik er een slangklem te hard omheen draaide. Ben inmiddels op zoek naar dit ding. Nummer 2 op de foto:
De motor liep ook wel goed terwijl dit ding afgebroken was. Het viel me op dat de slang die normaliter aan de t-splitter en de carb zit, aanzuigt. Maar met mn vinger erop liep ie eigenlijk niet anders.
Dan nog even een laatste foto van een nu redelijk schone motor(ruimte)
Gr Doeke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2007 11:51 #669110
door V300 register
dat slangetje zuigt inderdaad aan, maar via een 'restrictie'. dat is een propje met een heel klein gaatje, en dat is belangrijk omdat als het niet aanwezig is, de motor enorm veel valse lucht krijgt.
het T-stukje is volgens mij nog te koop bij de dealer! en je moet op vacuumleidingen NOOIT slangklemmen gebruiken. als het slangetje niet meer klemt moet je het gewoon vernieuwen, het hoort zichzelf vast te zuigen.
het T-stukje is volgens mij nog te koop bij de dealer! en je moet op vacuumleidingen NOOIT slangklemmen gebruiken. als het slangetje niet meer klemt moet je het gewoon vernieuwen, het hoort zichzelf vast te zuigen.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 12:08 #669346
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Het t-stukje is inderdaad nog te koop bij de dealer! Heb net gebeld met vd Schaaf & Mellema in Leeuwarden, die hadden er toevallig nog 1 liggen! Stap nu op m'n fiets!

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 12:10 #669348
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lekkage, lawaai en slecht stationair
Kost zeker 3 x niks...
De prijzen van de Volvo Dealer zijn altijd ondoorgrondelijk...
Sommige onderdelen kun je nergens goedkoper krijgen als bij de Dealer, terwijl andere onderdelen er een veelvoud kosten van wat je zou verwachten...
De prijzen van de Volvo Dealer zijn altijd ondoorgrondelijk...
Sommige onderdelen kun je nergens goedkoper krijgen als bij de Dealer, terwijl andere onderdelen er een veelvoud kosten van wat je zou verwachten...
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 13:57 #669377
door Doeke Dobma (GAST)
? 5,35 incl btw en ik ben weer het heertje:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 14:14 #669378
door V300 register
Zeg Doeke, als ie weer rijdt.... sprintje trekken?

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 19:25 #669414
door Doeke Dobma (GAST)
Haha;)... wacht maar, volgend jaar Elandrun! Maar ja Thijs, in jou 850 moet mijn 340 toch wel zijn meerdere erkennen...
Maargoed, even on-topic: Vanmiddag alles weer gemonteerd. Hij starte en liep, maar ik betwijfel of ie wel lekker liep. Na het starten met volledige choke liep ie goed. De choke drukte ik uit na 5 seconden, en toen liep ie bar slecht. Maar dat kan ook komen doordat ie nog koud was.
Maar na een paar minuten met choke op een half te draaien, liep ie stationair wel goed. Regelmatig qua toerental. Maar qua geluid, hoe de motor klonk, vond ik hem niet mooi rond lopen, als je begrijpt wat ik bedoel. Zal het eens een paar dagen in de gaten houden, mischien wordt het wel beter. Anders moet ik Jouke uit Tzum maar eens vragen of hij er even naar wil luisteren... (hint;))
Maargoed, even on-topic: Vanmiddag alles weer gemonteerd. Hij starte en liep, maar ik betwijfel of ie wel lekker liep. Na het starten met volledige choke liep ie goed. De choke drukte ik uit na 5 seconden, en toen liep ie bar slecht. Maar dat kan ook komen doordat ie nog koud was.
Maar na een paar minuten met choke op een half te draaien, liep ie stationair wel goed. Regelmatig qua toerental. Maar qua geluid, hoe de motor klonk, vond ik hem niet mooi rond lopen, als je begrijpt wat ik bedoel. Zal het eens een paar dagen in de gaten houden, mischien wordt het wel beter. Anders moet ik Jouke uit Tzum maar eens vragen of hij er even naar wil luisteren... (hint;))
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 19:50 #669416
door V300 register
even warmrijden en CO percentage afstellen...
Moderators: Mark Smeets