Koelvloeistof lekt weg
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;18544 schreef : Volgens mij moet je je onderschrift nu echt aanpassen!
nouu...
haha ja oke, das vloeistof he, en afzetsel.
maar weet je waar dat gat voor is?
hoort daar iets op of in?
vind het nogal vreemd dat er een gat zonder functie zou zitten
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
dus dan is 75 euro wel duur?
ik wacht nog wel even af wat jij van dat gat maakt, dan is t misschien minder erg dan dat het lijkt?
en op speciaal verzoek het onderschrift ge-update

- V300 register
- Verbannen
-
die heeft een retspartij waterpompen gekocht.. 9 stuks. van het model dat wij zoeken.. misschien is het dan toch de moeite waard om naar eindhoven te rijden? al is dat natuurlijk wel een verhoogd risico.
[edit]
zojuist fijn de boodschappen mogen ophalen voor moeders

en dus even flink de motor laten draaien om te kijken waar het lek daadwerkelijk zit, en waarempel ik heb hem betrapt terwijl hij weer een druppel uitspuugde... het is idd dat gaatje waar ik het over heb gehad
[ATTACH]17[/ATTACH]
- V300 register
- Verbannen
-
als dat niet zou kunnen wordt het water door het lager heen geperst, lager gaat roesten, pomp slaat vast. nu heb je nog tijd om met continu water bijvullen ergens naartoe te rijden.
een andere tip is om de dop van je expansievat los te draaien en te zorgen dat de motortemperatuur onder de 100 blijft. dan bouwt ie geen druk op namelijk.
- V300 register
- Verbannen
-

Edit: waterpomp is voor de modellen R18, Fuego, Trafic en .... V340.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;18554 schreef : dat gaatje, zit er om te zorgen dat het water weg kan zodra het voorbij de keerring komt.
als dat niet zou kunnen wordt het water door het lager heen geperst, lager gaat roesten, pomp slaat vast. nu heb je nog tijd om met continu water bijvullen ergens naartoe te rijden.
een andere tip is om de dop van je expansievat los te draaien en te zorgen dat de motortemperatuur onder de 100 blijft. dan bouwt ie geen druk op namelijk.
dus ik kan vanavond nog wel even 20 km op en neer dus

heb al 5 liter water in de auto liggen, dus moet goedkomen.
motor temperatuur is bij mij zowiezo moeilijk te lezen, deze komt heel laat pas om hoog, dus misschien dat er wat van die corrosie in de sensor is gekomen.
die in eindhoven is van een ander merk dan graf.
nu even proberen mijn broer aan de telefoon te krijgen, mag die daar mooi vanmiddag even heen fietsen.
2 jerrycans? niet een beetje veel? en gaat maximaal 6 liter in de auto.
- V300 register
- Verbannen
-
hebben ook nog een waterpomp liggen.
voor 20 euro, dus ga ik maandag even naar kijken, in wat voor staat die is.
wel geen nieuwe maar dat maakt niet zo veel uit.
nu hopen dat het t waard is, anders wordt het alsnog eindhoven
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;18557 schreef : motor temperatuur is bij mij zowiezo moeilijk te lezen, deze komt heel laat pas om hoog, dus misschien dat er wat van die corrosie in de sensor is gekomen.
Ik weet niet precies wat voor temperatuursensor in een V340 zit, maar als het goed is kan er niks in gaan zitten. Meestal is het gewoon een koperen/messing/metalen buisje wat in een leiding zit. Dus ik zou als ik jou was sowieso even m'n thermostaatje controleren