Koelvloeistof lekt weg
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;18477 schreef : al is het bij mij wel de waterpomp die lek is... hij druppelt langzaam
De waterpomp druppelt bij mij ook.... misschien is het toch een slangetje dat eraan vastzit (hoop ik), maar ik vrees dat het vervangen wordt. Koste geloof ik zo'n 75 euro nieuw. Morgen maar even halen/bestellen en dan snel weer zonder elke keer een 'klein milieu rampje' veroorzakend rondrijden.
Maar wat is de vraagbaak daar uitgebreid over! Moet ik echt de radiateur en ventilateur verwijderen????
Moet ik trouwens met of zonder achterplaat bestellen?
BestelnummerOmschrijvingMerkBruto €

- V300 register
- Verbannen
-
dat achterplaat met data zegt me niets, misschien wanneer hij gemaakt, is en desnoods gereviseerd is?
zitten er bij jou ook van die vervelende knijpklemmen om de leiding? ik krijg die dingen maar niet losgemaakt... afknippen en schroefklemmen erop maken zei een vriend van me maarja, wat niet los hoeft laat ik liever zitten
- V300 register
- Verbannen
-
de nieuwe pomp zoals jij nodig hebt is er maar in 1 uitvoering (de bovenste)
- V300 register
- Verbannen
-
mijn 340 is van '87
maar dan zou t een 14,3 E zijn?
en als je dan op die site doorklikt, zou er geen waterpomp zijn...
dus dat klopt niet op de site.. gok ik
maar die van de 14,4 E lijkt me idd de goede ja.
maar van de sloop halen is niet verstandig? aangezien die binnen een jaar ook kapot kunnen gaan?
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;18492 schreef : de nieuwe pomp zoals jij nodig hebt is er maar in 1 uitvoering (de bovenste)
O ja, daarom staan die jaartallen er ook achter

Ik ga dat ding zo even bestellen, of alvast halen. Mijn ervaring is dat het automaterialenboertje hier om de hoek veel 300 onderdelen op voorraad heeft. En ik heb al iemand die me gaat helpen. Ik zal voor de zekerheid ook wat slangklemmetjes erbij bestellen, met schroef. Zal niet de eerste keer zijn dat ik zo'n oude klem stuk trek.

- V300 register
- Verbannen
-
op een volvo onderdelen dealer, maar die kerel heeft nooit wat ik zoek zeg maar
- V300 register
- Verbannen
-
Ook in Nijmegen, aan de Coehoornstraat: Catshoek.
- V300 register
- Verbannen
-
en dan ben je zeker nog steeds op zoek naar een mintgroene motorkap?
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;18500 schreef : ... dan ben je zeker nog steeds op zoek naar een mintgroene motorkap?
Huh? Heb je er een?

Overigens: bij de ene zaak kost een waterpomp 50 euro en bij de andere 75 euro ex btw.
Die van 50 euro zou op alle modellen van 1976 tot einde productie passen en is ook voor bepaalde Renault motoren. Die van 75 ex is dezelfde als op partsbase staat. Ik kan hem om 15.30 uur ophalen.
Moet ik er ook een pakking bij hebben, of zit die er standaard bij? Of moet je die zelf maken?