USB-stick op radio

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 00:23 #785728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic USB-stick op radio
Ik heb een heel andere oplossing. Er zijn tegenwoordig genoeg portable boxen op de markt, waarom gebruik je dat niet? Volgens mij wil je alleen tijdens je vakantie muziek van je mp3 speler luisteren?

Ik heb bijvoorbeeld de Boynq Sound 2 Go. Daar doe je 4 batterijen in, plug je mp3 speler erin en hopla: Muziek! Voordeel is ook dat je het uit de auto mee kunt nemen het strand op en je hebt alleen paar batterijen nodig. Voorbeeld www.foryous.nl/cms/catalogus?page=shop.p...d=228&category_id=15 en kost ongeveer 30 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 13:29 #785772 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic USB-stick op radio
Neenee, ik heb een USB-stick, geen MP3-speler.

Al is het natuurlijk niet zo'n probleem om het met 'slechts' de Ipod te doen, daar kan ook nog altijd 2 GB op.

Tja. Nu vraag ik me af: waarom maak ik niet gewoon de Grundig erin, en stoppen we de Ipod in de sigarettenaansteker met FM-transmitter en al? Heb ik ?n een radio, ?n kunnen we naar de Ipod luisteren.

Want file-informatie onderweg is ook wel handig.

Weet je, ik ga helemaal niet moeilijk doen met zelfgemaakte kabelbomen e.d.
Ik maak gewoon die Grundig erin.

Bedankt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 14:17 #785784 door V300 register
Zou ik ook doen.
Kijk nog wel even naar die audio-in, of dat inderdaad lijnniveau slikt. Zo ja --> zorg even dat dat bereikbaar komt, het is altijd handig om een goede line-in te hebben. (laat deze bijvoorbeeld in je dashboardkastje uitkomen). Evtl kan je daar dan later met een mp3-spelertje uit de voeten zonder te veel moeite, en ook de moderne-radio-onder-de-stoel optie wordt dan opeens heel makkelijk uitvoerbaar. Kwestie van 3 draden + de lijnkabels trekken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 14:42 #785785 door 16673-dummy
Audio-in? Lijnniveau? Wasda? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 15:41 #785790 door V300 register
Audio-in: Dat had je geweten als je dit hele topic doorgenomen zou hebben.
Lijnniveau: hetgene wat standaard uit je cassettedeck/cd-speler/dvd-speler/computer komt en naar je versterker gaat. En wat ook vaak gebruikt word (werd) voor autoradio's. En wat je koptelefoonuitgang uitpoept lijkt er ook aardig op.
Hoe check je dat?
Door dus een cassettedeck ofzo even aan die audio-in ingang te hangen... Zijn adapterkabels kant en klaar voor te koop, als die ingang tenminste standaard bedraad is (dat weet wouter vast wel).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 23:07 #785894 door V300 register

volvofiel;110886 schreef : Weet je, ik ga helemaal niet moeilijk doen met zelfgemaakte kabelbomen e.d.
Ik maak gewoon die Grundig erin.

heul verstandig

werkt nog best goed, zo'n FM transmitter

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 14:59 #785964 door 16673-dummy
Op het moment heb ik zo ongeveer een radio uit een oude 240 gekocht.

Wel zo een die voor de pook zit, die past ook in de mijne. Een leuke redelijk luxe (voor die tijd) radio, met kapotte cassettespeler. Niet erg, ik heb nog een separate cassettespeler.
Het grootste voordeel: hij is zo lekker goedkoop :+

Jongens, toch bedankt voor de uitgebreide antwoorden!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 17:58 #786002 door 16673-dummy
Net effe bij Halfords een setje luidpraters gehaald voor 25 euro. 100 Watt, meer dan genoeg, en net geen 10 cm, dus ze passen nog in de gaten in de voetenruimte.

De extra -originele Volvo- luidspreker die ik nog heb liggen, leg ik denk ik maar ergens achterin ofzo, komt daar ook wat geluid vandaan.

Daarnaast ga ik eens kijken voor een setje deurvakken, het is erg slecht gesteld met de opbergruimte. Jammer van het tapijt op de deurpanelen, maar goed.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-06-2009 19:14 #786019 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic USB-stick op radio
Misschien wist je dit al Joost maar het aantal Watts (het vermogen) zegt alleen wat over de belastbaarheid, en de maximale belastbaarheid (hooguit een paar seconden)word door de fabrikant van (goedkope) luidsprekers het liefst zo groot mogelijk op de verpakking gezet.

Wat van belang is, is de continu belastbaarheid van de luidsprekers die meestal in R.M.S ( Root Mean Square) word aangegeven en bij typische coaxiale 10cm luidsprekers zo rond de 30 Watt zal zijn.

Als je zorgt dat de luidsprekers qua belastbaarheid passen bij het uitgangsvermogen van de radio (zelfs bij de meest moderne radio's zo'n 17W R.M.S per kanaal) dan zit je al aardig goed.

Verder is het zo dat een versterker met niet al te veel vermogen (zoals een autoradio) juist eerder in staat is luidsprekers te vernielen doordat het uitgangsignaal gaat clippen ( voeding van de radio raakt in "ademnood") en dusdanig vervormd raakt dat de tweeters het begeven of bij de meest ernstige vorm van clippen (gelijkspanning op de uitgang) zelfs de spoel kan laten doorbranden.

Wellicht is het bovenstaande voor jou overbodige info, maar misschien vind je het ook wel leuk om te weten.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 19:28 #786021 door V300 register
Is het een idee om een set 'vakantie' deurpanelen op te duiken?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC