USB-stick op radio
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Juist!
Fijn, ik lees het nog wel een paar keer door, dan snap ik 't vast wel

@ Wouter: geen "losse draadjes", maar originele bedrading. Er heeft nooit een radio ingezeten.
De bedrading die nodig is voor een radio, zat nog vastgeplakt aan de kabelboom in het dash. Die heb ik losgehaald en "bungelt' nu een beetje in de voetenruimte.
Maar we hebben een mogelijke oplossing; de radio in de 850T heeft ?n een aansluiting voor de Ipod ?n een USB-aansluiting. Die gaat voor tijdelijk even in de 345.
T.z.t. (eerdaags) zal er wel weer een topic voor komen, want van radiobedrading snap ik echt he-le-maal niks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Als er nog geen radio in gezeten heeft zal je in elk geval draden moeten trekken voor de speakers. (en daar ook een setje van plaatsen, lijkt me wel handig

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zal ze vanavond even plaatsen, zou iemand daar dan eens naar kunnen kijken wat ik waar op aan moet sluiten?
En zou een mod dit topic vast kunnen verplaatsen? 't Topic heeft een iets andere invulling gekregen dan ik dacht

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dit zit in de 345:
Dit is de aansluiting achterop de radio:
Die wordt verdeeld naar deze draden
deze stekker dus
en naar deze stekker
Dan zitten er nog twee losse draadjes aan
Dus die twee losse draden heb ik, en deze stekker
?n deze stkker
en deze twee losse stekkers heb ik vandaag gekocht
Wat moet ik nu doen om die radio aangesloten te krijgen in de 345?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Andere stekker is voeding etc. Ik ga voor rood +12v, zwart -, geel geschakelde +12v.
De 2 draden in je 345, ik ga voor geel-blauw = +12v, bruin is -. Als alleen + op + en - op - niet werkt, kun je de plus even doorverbinden, dus geel-blauw naar rood en naar naar geel. Even knutselen, kan haast niet fout gaan. Je kunt ook een geschakelde plus zoeken in je kabelboom bij het stuur, die aan het slot zit. Multimeter is handig;)
- V300 register
- Verbannen
-
de rode is de geschakelde draad vanaf je contact (radio zijdig)
en de gele (dikkere draad ) is de voeding,dus constante plus (radio zijdig)
zwart is de massa,oftewel min ( radio zijdig)
zo aan je autobedrading tezien is de bruine die je vast hebt de massa
want volgens mij is in heel de 300 bruin massa
pak een multimeter
zet die op volt gelijkspanning en prik het rode draadje van je meter in een van je draden en de zwarte houd je tegen het metaal van je contactslot aan,op een gegeven moment moet je ergens ongeveer 12 volt meten
met je contact helemaal uit is dit niet het geval dan moet je stroom van je sigaretten aansteker of van je klokje afhalen
meten is weten, ben er zeker van dat het goed zit ,als je bijv plus en min omdraait is er een grote kans dat je radio dat niet overleeft
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo
btw als je de bedrading doorknipt en of niet goed aansluit kun je allerlei rare storingen krijgen,dus wat je doorknip altijd terug aan elkaarmaken
gr ronald
- V300 register
- Verbannen
-
Dit zijn je permanente + en -, je moet ze gezamelijk (beide gekoppelde aders) aansluiten. (de doorverbinding is nodig, naar het schijnt)
Merk specifiek. (met een wisselaar aansluiting links)
Perm. +(rood), gesch. +(geel), -(zwart), dashboardverlichting (oranje) en el. antenne (blauw)
Speakers
Zie handleiding. (ik gok paars telefoon mute, blauw nr. 2 zo ik zo 1-2-3 niet weten)
Speakers (op de aders staat wat welke is)
Power, auto kant. (zie boven, maar lees de opdruk op de aders, daar staat het zeker goed op)
Rood en geel worden, afhankelijk van de fabrikant van de auto, wel eens omgewisseld, vandaar dat je root en geel tussen iso stekkers en radio stekker kan kruisen. Daar je nu zelf de stekkers in de auto klust raad ik je aan de opdruk van de aders aan de verse stekkers te volgen.
Dat de gele ader (radio kant) dikker is heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat, als de radio aan is, de versterker meer stroom vraagt dan voor het behoud van het geheugen (permanente +) nodig is. (al vind ik 'm wel apart, in de autodraadboom wordt daar zelden onderscheid in gemaakt)
- V300 register
- Verbannen
-
deze draad zorgt voor een signaal voor extern apparaat zodat deze weet dat hij aan moet gaan (simpele taal:))
zotezien is dit trouwens een pioneer radio
- Mark Smeets
- Moderator
-
ronaldromme;110575 schreef : blauw is remote dus 12volt + aansturing voor eventuele versterker of voor elektrische antenne!!!!!! (daar komt dus 12volt op te staan wanneer je de radio aanzet)
deze draad zorgt voor een signaal voor extern apparaat zodat deze weet dat hij aan moet gaan (simpele taal:))
zotezien is dit trouwens een pioneer radio
Even tussen door.
Ik heb straks sowieso een elektrische antenne, maar misschien ook een versterker (actieve sub). Kan ik deze remote dan gewoon dubbel gebruiken?
Ik denk het wel he. Bij een paralle schakeling blijft het voltage gelijk, alleen de stroom werd dan geloof ik maar half zo groot (omdat het in dit geval 2 apperaten zijn), maar dat maakt toch niet uit, aangezien het alleen een simpel signaal is voor een relais in het externe apperaat?
- V300 register
- Verbannen
-
het is geen voedingsdraad meer een signaal kabeltje