USB-stick op radio
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
In de vakantie willen we graag een beetje muziek in de auto. We plempen een USB-stickje van 4GB vol met muziek.
Ik heb een ouderwetsche autoradio die zelfs geen cassettespeler heeft.
Hoe kan ik muziek van die USB-stick nu laten spelen op de radio? Bestaat er een omvormer?
Als tijdelijke oplossing heb ik een huis- tuin- en keukenradio die via een omvormer (12 V => 230 V) aan de sigarettenaansteker ligt. Die radio heeft een USB-aansluiting. De Ipod kan daar wel op, maar de USB-stick accepteert 'ie niet.
Ook heeft die radio geen FM-ontvangst (tja, Kooi van Faraday?).
Daarom komt er een autoradiootje in, de welbekende Grundig Weltklang (2502 dacht ik) uit m'n eerste 343'tje.
Als iemand een suggestie heeft => graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
heb er zelf ??n van Lenco (momenteel niet ingebouwd) niet om aan te gluren zo lelijk, maar hij doet t prima.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou een radio met usb opsnorren, die zijn ook voor +- 80 euro te vinden. (vorige week ind e aanbieding bij de aldi b.v.)
- Mark Smeets
- Moderator
-
Kevin;110382 schreef : Dan zou je beter gewoon zo'n jackplug verloop casette kunnen nemen en dan of een MP3 spelertje er aan
Met zo'n ding werk ik nu, ideaal! Diede heeft hem volgens mij gezien, en gehoord wat mijn mp3 muziek doet met de kartonnetjes :+
Maar zoals je al zegt heb je geen cassette.
Enigste oplossing is dan zo'n fm transmitter kopen, waar je je mp3 op kunt aansluiten en die dan zelf een radio signaal stuurt dat je kunt ontvangen.
Zul je toch je ipod moeten gebruiken en niet die usb stick, daar is bij mijn weten geen oplossing voor

- V300 register
- Verbannen
-
oh, lezen Steven: je hebt geen cassettedeck....
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Dan een FM transmitter inderdaad, en dan heel gevoelig afstemmen op de juiste zender. Maar die zijn er wel met USB poort, deze heeft zelfs een ingebouwde cardreader voor o.a. SD kaartjes. Linkje vanaf Conrad werkt nooit, dus even naar www.conrad.nl en dan zoeken op dit nummer: 372241 - 89
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb nog een Volvo-radio met cassettedeck liggen, maar een radiootje met USB-aansluiting zou ook ideaal zijn. Ik heb echter maar twee draadjes: Plus en min...
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;110430 schreef : Maar dan het leuke: hoe krijg ik een nieuwerwetsche radio aangesloten?
Ik heb nog een Volvo-radio met cassettedeck liggen, maar een radiootje met USB-aansluiting zou ook ideaal zijn. Ik heb echter maar twee draadjes: Plus en min...
meer heb je ook niet nodig :y:
plus op de plus en massa op de massa.
Volgens mij moet je dan alleen even de plus doorlussen naar de geschakelde plus. Dan kan je radio ook altijd aan.
En natuurlijk nog een antenne kabel erin proppen (als je ooit radio wilt luisteren) en 4 speaker kabels erin.
Meer zit er volgens mij niet aan?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-