USB-stick op radio
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar wat moet ik nu doen met draden die ik niet gebruik?
Dashboardverlichting-, elektr. antenne- en een aantal speakerdraden zal ik niet gaan aansluiten.
De auto heeft een constante plus (dus niet contactgeschakeld). Kan dat gewoon of trekt 'ie dan in 1 nacht de accu leeg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;110582 schreef : De auto heeft een constante plus (dus niet contactgeschakeld). Kan dat gewoon of trekt 'ie dan in 1 nacht de accu leeg?
De consante plus is voor het radio geheugen.
de geschakelde plus zodat de radio alleen aangaat als de auto op contact staat.
Op de geschakelde plus kun je dus ook een constante plus zetten
heb ikzelf ook in mijn auto. Alleen niet vergeten de radio uit te zetten als je de auto afzet...
de kabel van de dashboard verlichting is ervoor, zodat je radio ook verlicht is geloof ik, zou ik toch wel aansluiten (correct me if I'm wrong?)
De andere kabels hoef je verder niks meer te doen lijkt me zo. Overal zit netjes een stekkertje aan, dus ze kunnen ook geen contact maken..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;110588 schreef : de kabel van de dashboard verlichting is ervoor, zodat je radio ook verlicht is geloof ik, zou ik toch wel aansluiten (correct me if I'm wrong?)
Die is er toch voor dat het display flauwer oplicht als de verlichting ingeschakeld wordt? Dit om verblinding te voorkomen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
moet je straks enkel niet vergeten om je radio altijd handmatig uit te zetten, anders ga jij heel handig worden met een jumpstarter;)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;110594 schreef : moet je straks enkel niet vergeten om je radio altijd handmatig uit te zetten,
Ben ik al wel gewend na 3 343'tjes waarbij je de radio handmatig af moet zetten. Standaard handeling.
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;110434 schreef : plus op de plus en massa op de massa.
Volgens mij moet je dan alleen even de plus doorlussen naar de geschakelde plus. Dan kan je radio ook altijd aan.
volvofiel;110591 schreef : Maar aan de bedrading van de radio zit zowel een constante als geschakelde plus. Kan ik die dan gewoon aan elkaar doorlussen?
Volgens mij wel
volvofiel;110593 schreef : Die is er toch voor dat het display flauwer oplicht als de verlichting ingeschakeld wordt? Dit om verblinding te voorkomen?
Kan ook, dan hebben wij dat niet op onze radio's zitten.. hoef je dan niet perse iets mee te doen. Alleen heb je dan 's nachts een verlichte auto van binnen, maar voor de vakantie goed genoeg.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: denk ik....
- V300 register
- Verbannen
-
dus voor de extra moeite hoef je het niet te laten.
- V300 register
- Verbannen
-
En inderdaad: ga nou niet voor de aller aller aller makkelijkste aansluitweg, maar steek even wat moeite in onderzoek en sluit het gelijk netjes aan met volvo-stekkers en iso-verloopjes, en nette geknepen (en gesoldeerde?) verbindinkjes. Daar heb je de rest van de tijd alleen maar heel veel lol van, ook als je de originele radio weer aansluit.