De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 22:40 #752007 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Het lijkt mij ook nog steeds fantastisch om te gaan met een 300, maar ik zie het niet gebeuren met 1 van de mijne. Dagelijkse is lpg, de ander waag ik er niet aan. Ik wil heel graag zelf rijden, want dat is waar ik van hou, dus ik moet er maar een verrotte bijkopen, dan maakt het ook niet zoveel uit als er iets mee gebeurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 22:52 #752009 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

punkazz;85897 schreef : Het lijkt mij ook nog steeds fantastisch om te gaan met een 300, maar ik zie het niet gebeuren met 1 van de mijne. Dagelijkse is lpg, de ander waag ik er niet aan. Ik wil heel graag zelf rijden, want dat is waar ik van hou, dus ik moet er maar een verrotte bijkopen, dan maakt het ook niet zoveel uit als er iets mee gebeurt.

Maar bij je eigen auto weet je wel de onderhoudshistorie en betrouwbaarheid.. Bij een rot beral zul je toch eerst een zeer grote beurt moeten geven!

Rijden is ook een grote hobby van mij, maar het lijkt me niet combineerbaar met school, aangezien wij geen herfstvakantie kennen :(

EDIT: voor alle duidelijkheid, mij dus niet meerekenen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 00:14 #752036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Ja, klopt, maar ik ga sowieso niet met ??n van mijn auto's, dus het lijkt me wel een leuk avontuur om met een brak autootje te gaan, met als backup een zitplek in een andere auto ;). Een klein beurtje kan er zeker wel vanaf hoor.

Hm, school, ik zit in oktober wellicht ook met een tentamenweek oid, maar kan ook net gunstig uitpakken. Ga ik zsm uitzoeken. Kan voorlopig nog niet, helaas, roosters zijn nog niet bekend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 10:01 #752056 door V300 register
Mag ik jullie dan uitnodigen als bijrijders? ... hoef je niets te kopen of regelen, en kan je dat geld besparen voor de kosten die gemaakt gaan worden.Mijn auto gaat, en van Esther ook. Dan kunnen er nog max. 2 auto's bij. -zie net dat Mark niet mee kan, geen herfstvakantie? wat apart...)

Per auto denk ik aan 3 mensen met private-gear die voor 650 euro benzine verdampen. Dit is een ruime marge van 1:10 verbruik en 1.30 cent/liter bij 5000 km retour.
Dan zijn er kosten voor housing en catering. Heb ik geen zicht op maar reken op 50 euro pppd ... Ikzelf ben van het schuilbivak en blikje struik op esbit, maar zoiets als F1 hotelles mag ook als dat nodig zal zijn...

Wat zijn jullie ideeen? hebben jullie al sponsors? Wat willen jullie zelf besteden?

@Stefan wat is jou plan?: eigen auto mee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 10:17 #752060 door V300 register
Heren, g?w?ld?g initiatief...! ik heb het topic gevolgd, maar bewust niet gereageerd.

Ik ben altijd voor dit soort acties, maar bewaar de mijne voor iets later. Ik ben financieel niet bijzonder welgesteld nu, en daarnaast zit ik dan, als alle plannen doorgaan, aan de andere kant van de wereld. Als ik voorafgaand aan dit traject van hulp kan zijn, doe ik het graag.

Mijn moeder heeft meegedaan aan goforafrica...Een soort van amsterdam-dakar rally, alleen dan op kleinere schaal, en meer op het goede doel gericht. Wie weet volgt dat voor mij ook nog...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 10:42 #752066 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

racousho;85946 schreef : Ikzelf ben van het schuilbivak en blikje struik op esbit, maar zoiets als F1 hotelles mag ook als dat nodig zal zijn...

Inderdaad, zo hoort het! Travel light! Matje, zeiltje, Esbit, klaar!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 10:47 #752073 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Ook ik doe in ieder geval niet mee. Ik heb ??n weekje vakantie en dat wilde ik graag zo houden :)

Misschien zou ik er vrij voor krijgen van school, maar in m'n examenjaar (= volgend schooljaar) doe ik dat zeker weten niet.

Wel ben ik bereid om, net als Paul, mee te helpen bij de voorbereiding zolang dat school niet in de weg staat (en nee, ik leen de DLS en/of GLS niet uit :D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 12:41 #752093 door V300 register

racousho;85946 schreef : Mag ik jullie dan uitnodigen als bijrijders?

Met alle respect, maar ik maak zo'n reis liever niet mee op een bijrijdersstoel, kan ik heel slecht tegen. Ik wil dus heeeeel graag grotendeels zelf rijden. Dat vind ik geweldig, zeker in een land waar ik nog nooit geweest ben.

Ook ik kan nog lang niet met zekerheid zeggen dat ik mee kan, zoals gezegd: als ik dan tentamens heb (bij ons heet de herfstvakantie een roostervrije week waarin tentamens gepland worden, of vlak daarvoor...) dan zit het er niet in. Ik probeer dit zsm uit te zoeken.

Van hoeveel mensen ga je uit dat ze meegaan eigenlijk? Want ik heb het idee dat dat wordt overschat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 15:55 #752123 door V300 register
:wtf2: hallo?? weet je wel wat bij rijden hier is? dat is afwisselen om de paar uur, en dat 10 uur per dag en 2 dagen lang, con-ti-nu rijden rijden rijden...
Steven ik beloof je: jij gaat heueueuel veueueuel km's rijden !! .. tot je snakt naar die h????rlijke 300 bijrijders stoel :lol: ...

Ik weet echt niet hoeveel het gaat worden, nu tel ik 9 man. In augustus moet dit duidelijk zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2009 16:01 #752124 door V300 register
Ik ben een ster in endurance! Ik word namelijk niet snel moe van autorijden. Laatst nog 10 uur achter elkaar gereden (met af en toe een plaspauze en 1 keer eten) en ik had het idee dat ik de hele nacht door kon (was wel in een V70 ;)). Dat heb ik trouwens wel eens gedaan in Polen (met een Golfje). 's Middags weg uit NL en de volgende ochtend/middag bij de grens met Litouwen aankomen. Daar mochten we de grens niet over (iemand had zijn paspoort niet bij zich :+) en toen terug naar Gdansk gereden, in de auto geslapen en de volgende dag terug naar Berlijn gereden in m'n eentje. Dat was echt gekkenwerk. Ik denk dat ik in totaal meer dan de helft heb gereden toen. De Baltic Powertrip noemden we die reis, ondanks dat we er nooit zijn aangekomen. En nog een keer naar Bordeaux, vrijwel ook alles gereden, 's nachts, niemand anders kon het meer aan...

Maar als je het zo zegt, dan heb ik er inderdaad wel vrede mee. Toch zou ik het leuk vinden om met een eigen auto te gaan, al is het maar voor de kick. Dus als we met genoeg mensen zijn, dan zou ik het kunnen overwegen. Ik zal in augustus uitsluitsel te geven over of ik mee kan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC