De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 14:31 #745941 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

racousho;81992 schreef : Een groep overvallen met oude economies waardeloze auto's? kleine kans...

Voor die mensen zijn die auto's met inhoud daar toch zeker een jaarsalaris waard.
De tante van de vriendin van mijn zwager :P heeft een groot tehuis in Wit-Rusland voor kinderen die slachtoffer zijn of worden (er vallen nu nog steeds nieuwe slachtoffers ja) van de Tsjernobyl ramp.
Elke keer dat ze die kant op gaan met een (vracht)auto vol goederen is het weer de vraag of ze aankomen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2008 14:31 #745942 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Ik vind dat er iemand of 2 mensen van de TC mee moeten gaan. En een doos (aanhangwagen?, grapje...) reserveonderdelen.

Dingen die snel sneuvelen.

VOor aan de grens moet je gewoon n fles drank of een briefje van 20 dollar of euro meenemn. aan de grenswachten geven en je gaat zo door. Vooral aardig en vrolijk doen.. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2008 07:42 #745990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
De kans bestaat, dat is ook zo. De lading is ook aantrekkelijk, vaak ben je dat dan kwijt, maar je eigen leven is niet in gevaar.Ze willen je spullen hebben... Het lijkt me ook logies om lokaal veel te kopen. Want er is wel iets te koop, en zo stimuleer je de locale economie, en je hoeft niet heel je auto vol te stampen met zooi, waarvan je niet eens weet of het 'noodzaak' is....

Wat ik al melde, mijn opa deed dit al 10 tallen jaren, en alleen. Ooit in een Datsun Laurel (!) 6cyl diesel met een aanhanger is ie er mee begonnen. En er was heus wel eens gezeik of gezeur onderweg, met douane of politie. Maar geen overvallen geweest, wel die 20 euro trukjes, en dat is gewoon in die landen...
Nu is hij 91, woont in Spanje, en neemt nog 2x per jaar de auto naar NL....
Ik bedoel ... ondernemen is leven.

Erik zou mee willen, dus dat is al een goeie dekking bij pech.
Als iemand met wat kwetsbare onderdelen wil sponseren, graag!

-Volvo for Life- komt met deze actie dubbelzinnig tot leven!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2008 11:18 #746002 door V300 register
Wie neemt er dan een blaffer mee??? Of een setje basebalbats, traangas...:grr:yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2008 13:14 #746024 door V300 register
Ik heb nog wel pepperspray en een alarmpistool.. :).

en een aandrijfas heb ik ook nog liggen.

Schrijf mij ook maar in !

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 13:29 #746026 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Sinds die landen bij de EU zijn hoef je aan de grens echt geen problemen te verwachten. Het is de vraag of er uberhapt wel gecontroleerd wordt. En als we met een behoorlijke groep kunnen gaan, hoeven we ook niet echt bang te zijn voor overvallen. Het valt allemaal best wel mee daar hoor, ik spreek uit eigen ervaring.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2008 14:06 #746029 door V300 register
Mij lijkt het ook wel super om te doen! Als de details er komen, dan ga ik er is heel erg hard over nadenken, maar ik neig nu al naar "JA!"

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 16:43 #746039 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
tsjah, mij lijkt het ook wel leuk. maar ik weet wel dat dergelijke beelden vaak nogal bedriegelijk zijn..

zo gingen 3 collega's van me afgelopen zomer naar ghana om daar waterputten te graven, komen ze daar, met een schep die put staan graven, takeltje gemaakt van een oude boom en een halve jerrycan als schep, werkte perfect! wat blijkt, in het dorp nog geen halve km verderop hebben ze wel 50 jerrycans waar ze niets mee doen, een stuk of 10 scheppen, en een stuk of 30 kerels.. ze hadden dus ook zelf wat kunnen bedenken...

bij terugkomst waren m'n collega's tevreden, en ze hadden een leuke safari achter de rug, maar ze kregen toch het gevoel alsof ze genaaid waren.

het is natuurlijk veel makkelijker om een ander je vuile werk op te laten knappen, dat weten zij ook;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 17:48 #746194 door V300 register

AvdAkker;82122 schreef : tsjah, mij lijkt het ook wel leuk. maar ik weet wel dat dergelijke beelden vaak nogal bedriegelijk zijn..

We hebben een aantal maanden om goed onderzoek te doen, en ik zal eens na vragen waar die oude man bezig is geweest. Lijkt me ook wel leuk zijn sporen een beetje letterlijk te volgen. Mijn opa deed veel samen met hulp organisatie's omdat je dan simpelweg meer kunt regelen. Dat was ook mijn plan.

Belangrijkste is dat het een werkelijk goed-doel is & dat iemand bereid is om een kleine ;D 4000 topic-km's ;D wil maken.

En Anjo, wij allemaal willen jou en Erik graag mee hebben, omdat jullie een beetje onze back-up zullen zijn tijdens de pech-pauze's.

Rest me om te zeggen dat ik het leuk vind dat van Leeuwarden tot en met Belgie er mensen zijn die hier aan mee willen werken. Dat is een goed teken!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 21:49 #746238 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Hmmm... ik vind 't nogal wat... ik weet niet wat ik er van moet denken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC