De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2009 14:40 #746706 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Het is een dubbelzinnige kwestie:

Het is enorm welwillend en goed om die mensen te helpen. Maar dat helpt maar tijdelijk. Die mensen hebben te kampen met een structureel probleem en dat los je niet op met auto's vol kleding etc.
Dat structurele probleem moet politiek opgelost worden. Want wat hebben ze aan meel als er geen waterputten zijn? Wat hebben ze aan een winterjas als het 30 graden is? Wat hebben ze aan mooie, goede kleding als ze het niet kunnen wassen? Wat hebben ze aan een voorraad eten voor een maand? Daarna hebben ze niets meer. Zo verleng je het lijden.
Alleen de regering kan iets aan de bijna onhoudbare situatie veranderen. Maar die houdt zich bezig met wapens, oorlog voeren en de macht behouden/versterken...

Snap je nu waarom ik niet weet wat ik ervan moet denken?

(en nogmaals; ik val hier niemand aan, ik vind het top dat jullie je medemens helpen!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2009 15:25 #746714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Jou worsteling en frustratie begrijp ik. Sla dat even over, wat heb je dan over?
Denk je dat een arts bij een gewonde eerst de hele voorgeschiedenis gaat uitzoeken? Nee, hij bied eerste hulp. En vervolgens een advies.

En als de patient 2 dagen later stikt in een pinda (van ons gekregen)...heey! that's life....
Heeeeel snel los laten!!!!! niet in blijven hangen, morgen gewoon weer ehbo verlenen ipv pinda's boycotten!

Wij gaan nu eerste hulp bieden, en als je politiek wat wil regelen breng dan een weloverwogen stem bij de verkiezingen, wat je al doet neem ik aan. Meer is er niet...

Denk niet te moeilijk, hou het simpeler. En ik zie het niet als een aanval, een beetje stoeien doe ik graag, en plagen, en lachen ook... dus kom maar!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2009 15:38 #746718 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Het gaat inderdaad om het verlichten van het leiden, het fundamentele probleem kun je niet oplossen.

Dergelijke mensen zijn uitgespuugd door hun maatschappij. Het is voor veel van die mensen al heel bijzonder dat iemand de moeite neemt om iets voor ze te doen.

Mijn schoonmoeder heeft voor alle (honderden) kinderen in dat al eerder door mij genoemde tehuis dozen gemaakt met kleurpotloden, papier, tandenborstels + pasta, een paar washandjes, zeep, shampoo, een nieuwe pyjama, snoepjes, etc...
Het overgrote deel van die kinderen had nog nooit in hun hele leven iets nieuws gekregen, echt nog nooit! Kun je je de ultieme blijdschap van die kinderen voorstellen toen ze die dozen openmaakten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2009 20:01 #746744 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
Het is goed om hier over te communiceren, maar ik wil intussen stap 2 blijven zetten.En dat is met jullie uitvinden wat en hoe je mee wil en kan doen.

Het zou fijn zijn dat iedereen actief mee blijft denken met deze stap.
Ik weet hoe ik het zou doen als ik alleen zou gaan met Esther, maar we gaan nu als groepje, dus iedereen moet aangeven wat ie verwacht en bieden kan.

Naast dat we een doel hebben, wil ik wel een goed geregelde reis met jullie ontwikkelen.Hoe zien jullie dit:
*Ik ben makkelijk met kamperen langs de weg, maar sommigen willen perse in een goed bed op een lange rit.
*Ik wil 2 personen per auto,en het bankje plat met zooi, om ahw's te voorkomen.
*Er zal een auto met alleen onderdelen, eigendommen en catering gevuld worden.
*Ook vind ik dat bijrijders in pauze's de drivers met koffie en kookkunstjes moeten betoveren.
*Een 27MC in elke auto.
*Overdag zoveel mogelijk rijden en elkaar afwisselen, en 's avonds rust met een lokaal biertje en een snack-a-jack ...
* ... what else?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 00:08 #746764 door V300 register
Dat klinkt heel goed Jeroen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 12:33 #746772 door V300 register
Ik heb dit topic een beetje gemist door m'n vakantie in Zwitserland...toch nog even een opmerking.

racousho;81951 schreef : Afgelopen week zag ik op tv dat er in Roemenie en Hongarije mensen uit een armoedige gaarkeuken een aardappelsoep te eten kregen, iets met rijst, en een broodje er bij.

Ik stem dan eerder voor Roemeni? of Moldavi?, want ik heb niet het idee dat Hongarije de eerste plaats 'verdient' als het gaat om goede doelen.

Over Moldavi?:
De wegen zijn extreem slecht. Gaten, kuilen, soms alleen modderweg die bij regen onbegaanbaar wordt. Chauffeurs zijn erg kundig in het omzeilen van de gaten en hobbels.
Als je iemand met zijn auto de weg over ziet slingeren, is de chauffeur echter NIET dronken: de man is alert en ontwijkt zo de gaten in de slechte weg. Als iemand rechtuit rijdt, weet je dat hij dronken is, dan gaat hij door alle gaten.

Hier wat links:
www.dorcas.nl/
www.stichtingwerkgroepurgenta.nl/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 13:06 #746778 door V300 register
Dat klopt en is bekend. Ook ik ben niet van plan mijn auto stuk te gaan rijden.Maar ook in Roemenie rij je soms door een karre spoor of geitepad. Het blijft altijd opletten. Het is wel te doen, soms zal je moeten omkeren en een andere weg zoeken... heeft ook wel wat.
Wat ik moeilijker vind zijn de tankstations, die zijn soms al weken leeg,en de volgende is 40km verderop ... en kan ook leeg zijn. Dus jerry's mee!
Er is geen europees land wat zulk dik en nieuw asfalt op de weg heeft als hier in Nederland, dus dat zal wennen worden.
Maar wel attent om dit te melden! Zou je mee willen?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 13:08 #746779 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De 4000ste discussie! Een mijlpaal voor het forum
De wegen in Roemeni? zijn niet veel beter hoor...
Een ritje van 30 km van Bucuresti-Otopeni (Boekarest vliegveld, zoals wij Nederlandes het zo lomp noemen) Buturugenii, een dorpje ten zuiden van Boekarest duurde zeker 4 uur. Detail: De eerste 20 km konden we met een gangetje van 80 over de snelweg rond Boekarest rijden. De rest was stapvoets.

Er werd gereden in 2 oude Nederlandse Den Oudsten bussen. :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 14:03 #746784 door V300 register

racousho;82875 schreef : Maar wel attent om dit te melden! Zou je mee willen?

Als ik kan wel, lijkt me een mooi avontuur!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 18:47 #746841 door V300 register
Dan regel ik een Jeep Cherokee (die komt heeeel ver) diesel als servicewagen.. ? :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC