- Berichten: 4
Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;77638 schreef : Zie maar eens een betaalbare te vinden. Ik heb er al eens naar gezocht, ik vind 't ook prachtig spul. Maar onbetaalbaar.
Inderdaad, de lada niva is best een degelijk stukje techniek. Wel een mooi gewicht trouwens: valt precies in dezelfde gewichtscategorie als de 460T: 400 euro wegenbelasting per jaar.
Ik vrees alleen dat onderdelen moeilijk te vinden zijn.............dus als je wat kapot rijd kun je daarmee weleens in de problemen komen denk ik zo. Trekgewicht is 1490kg. Vergelijkbaar met de Feroza dus. Alleen het vermogen is met z'n 75pk's niet echt veel........ Scheelt 20pk met de Feroza. Daarnaast 120Nm. Bij de Feroza is dit 128Nm. Het koppel scheelt niet veel dus.
Ik denk dat de onderdelen van de Feroza meer voorhanden zullen zijn dan bij de Niva. Niva is duurder in aanschaf. Qua wegenbelasting is de Niva weer iets goedkoper. Toch zou ik kiezen voor de Feroza dan.
Even het rijtje auto's van Stefan onder de loep nemen (mooi gevonden trouwens, Stefan!!!)
- De Audi 80 mag maar 1350kg trekken; te weinig
- De BMW 518i is zwaar: 1445kg, hoge wegenbelasting dus.
- De Ford Probe: eindelijk een gave bak! Daarnaast met z'n gewicht van 1220kg even zwaar als de Feroza en mag 1500kg trekken. 2 liter motor met een koppel van 170Nm en 115pk. Een goed alternatief! Ook het verbruik van zo'n wagen ziet er netjes uit.
- De Ford Mondeo mag maar 1300kg trekken: da's te weinig
- De Hyundai Sonata: ik heb gewoon ECHT iets tegen Hyundai: daarbij trekgewicht van 1300kg. Nee, hoef ik thuis niet mee aan te komen.
- Mazda 626: Naar mijn mening degelijk merk, maar mag ook maar 1350kg trekken. Te weinig.
De Ford Probe; dat lijkt me dan wel wat. Eens effe neuze op marktplaats...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De meeste hebben geen trekgegevens op 't kenteken staan. Moet dus nog aangepast worden. En daarbij: vind er maar eens een trekhaak voor. Kost ook weer knaken. Die zullen weer niet bij elke sloop voorhanden zijn.
Er staat 1 Ford Probe 2L met trekhaak te koop..........in friesland............*zucht*. Daarnaast wil ik niet weten wat zo'n ding zuipt (Ford kennende en de Probe is eigenlijk een semi-amerikaansebak) en wat de onderdelen kosten: schaarste.
Terug naar de Feroza denk ik dan maar..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een 240/740 mag vaak 1600 kg trekken, voor zover ik weet mijn huidige 240 in ieder geval wel, net als mijn 740 16v en 740 turbo.
850 trouwens ook als ik het goed heb, ook vaak 1500 kilo, ook goedkoop te vinden.
Die 460 is eventueel nog wel in te ruilen ofzo.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En zo'n 2.0 115pk zal niet de wereld zuipen maar ook niet zuinig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heel Oost europa rijdt met zo'n ding..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tsja, de Niva..........hmmmm heb toch de twijfels over zo'n ding. schijnen ook wel roestgevoelig te zijn enz.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Passat of een grote ford ofzo (scorpio, sierra etc) is misschien ook een optie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Volvo 740TIC;77823 schreef : 240 ftw:D
Passat of een grote ford ofzo (scorpio, sierra etc) is misschien ook een optie.
Die grote Fords roesten harder dan goedkoop tuinmeubilair.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





