Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dan kan het wel eens een Italiaan zijn. Let dan niet teveel op de kilometerstand...Ovlov 3.6L;78684 schreef : Jammergenoeg ligt er maar een 2 liter injectie in.

Volgens mij hadden alleen de superbasis 200's een 2.0 in het (reusachtige *) vooronder liggen. De 240 [niks] en de 240 DL 2.0 welteverstaan. Een GLE had altijd een 2.3.
Niet dat je van die 9 pk en 27 Nm extra die een 2.3 in een 240 had nu heel erg blij wordt... :nono: (maar het scheelt al wel)
* Perfect! Lekker veel ruimte voor een vreselijk grote turbo en een reusachtige intercooler! :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is daar iets mis mee dan?
Hoe bedoel je dat ik niet teveel naar de km-stand moet kijken?
Je bedoelt misschien dat er niet meer de originele motor in ligt?
Bodejodel;79022 schreef : Dan kan het wel eens een Italiaan zijn. Let dan niet teveel op de kilometerstand...
Volgens mij hadden alleen de superbasis 200's een 2.0 in het (reusachtige *) vooronder liggen. De 240 [niks] en de 240 DL 2.0 welteverstaan. Een GLE had altijd een 2.3.
Niet dat je van die 9 pk en 27 Nm extra die een 2.3 in een 240 had nu heel erg blij wordt... :nono: (maar het scheelt al wel)
* Perfect! Lekker veel ruimte voor een vreselijk grote turbo en een reusachtige intercooler! :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Italianen weten hoe populair de luxe auto's die zij vanwege het belastingvoordeel met een relatief kleine 2.0 motor goedkoop kunnen rijden hier zijn en draaien maar wat graag de teller terug voordat ze voor export aangeboden worden. Natuurlijk raken ze ook per ongeluk de onderhoudshistorie kwijt van een dergelijke auto...
Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden een op het oog hele mooie 850 T5 met 2 ton op de teller gekocht bij Hennes. Na een maand ging er iets kapot en sindsdien bleven de problemen zich opstapelen. Hennes heeft ook een eind buiten de garantietermijn netjes het een en ander vervangen, maar op den duur houd het ook voor een dergelijk bedrijf op.
Hennes had de auto naar eigen zeggen te goeder trouw met deze stand overgenomen van de importeur die alles voor ze importeert. De auto zat vrij strak in de lak met wat lichte gebruikssporen, alle elektronica werkte perfect en het interieur zag er erg netjes uit. Het stuur was wat gladder aan het worden, maar na 200.000 km mag dat ook wel.
Een andere Volvo specialist heeft eens kritisch naar de auto gekeken en zei dat deze auto misschien wel 1.000.000 km gereden had. Waarschijnlijk altijd erg netjes onderhouden, maar na zoveel kilometers kun je onderdelen blijven vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar waaraan zou ik kunnen zien dat de teller eventueel is teruggedraaid dan? Of anders gezegd: of de auto meer km's heeft gelopen dan de teller aangeeft?
En hoe kan ik zien of er het originele blok er niet meer in ligt?
De eigenaar heeft wel aangegeven dat hij nagenoeg alle keerringen in het blok heeft vervangen omdat deze gingen lekker. Hij vertelde me dat dit kwam doordat de auto zo lang had stilgestaan. Hij heeft hem overigens zelf uit Italie meegenomen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als het nog een 2.0 is zal het wel het originele blok zijn. Controle kan via het VIN en motornummer, maar dan moet je die nummers kunnen ontcijferen.
Kijk of het blok goed droog is, maak een lange proefrit waarbij je hem af en toe even flink belast en zoek dan nadien naar leksporen...
Het "gevoel" wat je na het zien en een proefrit hebt moet goed zijn.
Als de auto "perfect" is onderhouden maakt een paar ton meer of minder niet uit, zo lang het geen 1.000.000 km is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;79047 schreef : Het interieur en het stuur (superglad = veel kilometers) zegt vaak al wat over de km-stand.
Als het nog een 2.0 is zal het wel het originele blok zijn. Controle kan via het VIN en motornummer, maar dan moet je die nummers kunnen ontcijferen.
Kijk of het blok goed droog is, maak een lange proefrit waarbij je hem af en toe even flink belast en zoek dan nadien naar leksporen...
Het "gevoel" wat je na het zien en een proefrit hebt moet goed zijn.
Als de auto "perfect" is onderhouden maakt een paar ton meer of minder niet uit, zo lang het geen 1.000.000 km is...
Aha, kijk!
Da's in ieder geval info waar ik al een aardig eind mee uit de voeten kan.
We zullen het gaan zien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;79062 schreef : auto.marktplaats.nl/oldtimers/212971166-...3D%3D&fta_ind=5&fs=1 't is n lelijk fossiel, maar wie weet is hjet wat?
Kheb al een veel mooiere gevonden.
Zaterdag ga ik kijken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;79047 schreef : Het interieur en het stuur (superglad = veel kilometers) zegt vaak al wat over de km-stand.
Als het nog een 2.0 is zal het wel het originele blok zijn. Controle kan via het VIN en motornummer, maar dan moet je die nummers kunnen ontcijferen.
Kijk of het blok goed droog is, maak een lange proefrit waarbij je hem af en toe even flink belast en zoek dan nadien naar leksporen...
Het "gevoel" wat je na het zien en een proefrit hebt moet goed zijn.
Als de auto "perfect" is onderhouden maakt een paar ton meer of minder niet uit, zo lang het geen 1.000.000 km is...
Ik heb een 1mln km 240 gehad. Reed nog best ok, alleen flink wat piston slap en de bak schakelde niet meer lekker...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





