Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Good thinking! :y:Ovlov 3.6L;77425 schreef : Als ik heel eerlijk moet zijn...................zit ik te denken aan de 740 met 2.3 16v Turbo...........gewoon compleet.
Stuur maar een PB, dan zoek ik vanavond de gegevens van de huidige eigenaar even voor je op!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is het dus enkel de afweging of je voor de dagelijkse kilometers de relatieve zuinigheid en comfort (+ het geluid van de volvo motor) van de 240 wilt, of de 'terrein cross mogelijkheden' van de feroza.
Het blijft een persoonlijke voorkeur, maar voor dagelijks gebruik is comfort toch wel belangrijk....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ligt een 2.3 in 8V lekker veel koppel uit die motoren. Geen turbo, da's dan wel weer jammer, maar dat is wel een voordeel voor het verbruik:d
In de eifel lekker doorsjouwen, en een verbruik van ong 1:10, lijkt me niet te veel, toch??
En er mag genoeg achter hangen;)
Als je intresse zou hebben moet je mij of me pa maar eff een pb sturen;)
grtss
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...ta_ind%3D21%26fs%3D1
Deze sprak me wel aan (en niet vanwege het interieur: AFSCHUWELIJK)
De prijs is me ook wel wat hoog maarja........ Daarbij is het volgens mij nog een 8-klepper ook. Ik wil 16v :yesyes:
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D7%26fs%3D1
Deze leek me ook wel leuk, alleen net "iets" boven m'n budget :+
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D7%26fs%3D1
Vraagprijs wederom iets te hoog..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een 2.3 8v toerbo zou ik al wel tevreden eme zijn...En ik vind dat rooie hoere interieur wel iets hebben eigenlijk:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Nadelen van een 8v Turbo t.o.v. een 16V zijn er absoluut niet.
De automaat is alleen een zwakker punt als je veel wilt gaan trekken.
Deze 182 pk en het bijbehorende reusachtige koppel is het absolute maximum wat die oude automaatbakken betrouwbaar aan konden. De 740 en 960 2.0 16V Turbo's met 200 pk zijn om die reden niet met automaat geleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Klopt bijna helemaal!Pistonpen paultje;77433 schreef : 16v turbo is nagenoeg niet geleverd. De 2.0 16v Turbo nog wel in de 780. De 2.3 is volgens mij niet eens standaard als 16v turbo geleverd?
De B204GT/FT zijn in de 740, 780 en 960 geleverd, maar niet in NL.
Er zijn 2 2.3 16V turboblokken gemaakt door Volvo zelf. Een daarvan op speciaal verzoek van de toenmalige directeur voor in zijn custom made 780.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb nog eens goed nagedacht. De 740 is eigenlijk gewoon te zwaar. Leuk dat je veel mag trekken, maar het gewicht speelt natuurlijk ook een rol. Dit leek me eerst wel een leuke bak: www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...ta_ind%3D11%26fs%3D1
Maar even het kenteken natrekken bij de RDW levert al snel op dat helemaal geen turbo is. Eikel!
Dan kan ik ook nog de 240 van Ruben kopen. Da's er 1 met LPG. Goedkoop rijden dus: ding loopt 1 op 8 op LPG. Afgezien je wegenbelasting rijdt het even goedkoop als een auto die op benzine gemiddeld 1 op 16 rijdt (gezien de LPG en benzineprijzen op dit moment).
Natuurlijk betaal je meer wegenbelasting: 1148 euro per jaar!
Wegenbelasting Feroza: 476 euro.
De Feroza loopt 1 op 10 omgerekend: 0.126 euro per kilometer
De 240 LPG loopt 1 op 8 gemiddeld: 0.068 euro per kilometer
1148 - 476 = 672 verschil in jaarlijkse lasten.
Verschil kosten per kilometer is: 0.0585 euro.
Het omslagpunt ligt dan bij 672 / 0.0585 = 11487 kilometer per jaar.
Ik vrees dat ik niet aan dat aantal km's kom op jaarbasis. Ofwel: de 240 op LPG is me dus iets te duur. Liever een 240 op benzine. Op LPG + oldtimer. Dit laatste zal lastig worden. Een 240 op benzine is dan weer zwaarder dan een Feroza. Dus duurder in wegenbelasting. Qua verbruik denk ik dat ze niet veel schelen. Ik denk zelfs dat de 240 bij korte afstanden minder zuinig is.
Effe de wegenbelasting op 'n rij:
De 240 met LPG: 1148 euro
De 240 zonder LPG: 552 euro
De 740: 628 euro
Feroza: 476 euro
Alle 4 de auto's mogen 1500kg trekken.
Ik maak niet veel km's per jaar aangezien ik slechts 5km verderop werk en geen veeleisende vriendin heb die een heel eind verder woont. Waarom zou ik dus in godsnaam veel gaan betalen aan wegenbelasting. LPG wordt het hem al helemaal niet aangezien het omslagpunt veel te hoog ligt.
Vanuit de Feroza-club hoor ik verhalen dat die 1500kg nog wel te trekken valt (hier in het "platte" nederland, je moet er niet mee in de bergen gaan natuurlijk; da's vragen om problemen)
Maarja, in de volvo300club beweren ze ook dat de Volvo 300's mooi zijn..........daar zijn ook heel veel mensen het niet mee eens :+.
Ik denk dat ik m'n zinnen toch zolang maar op de Feroza zet. Misschien is zo'n ding ook nog wel als bestel te rijden. Dat scheelt ook weer 200 euro in de wegenbelasting. Nog eventjes verder denken dus...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





