Volvo 460T tegen een Feroza?!?!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 21:13 #738931 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 460T tegen een Feroza?!?!

Ovlov 3.6L;77283 schreef : Je zit met toch niet weer een project aan te praten?

Neehoor! :D
Op deze manier blijft je dagelijkse auto ook leuk om mee te rijden. Dat is toch ook wel wat waard?

Dit is wel een kleinere klus als je 343 ombouw.
Op zich is het allemaal plug & play. Het blok blijft in de auto, je haalt wat onderdelen weg en je voegt weer wat toe. Er is zoveel sleutelruimte rondom het blok dat dit allemaal heel goed te doen is.

Die 500 euro is voor een "budget ombouw" als ik Ruben goed begrepen heb. Je moet maar eens contact met hem opnemen voor alle details en de exacte prijzen.
De huidige eigenaar was deze ombouw ook van plan, vandaar dat ik een indicatie heb van de prijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 22:19 #738959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
Het naadeel van die Ferorzadinges. door het weinige vermogen hebben die dingen om de haverklap last van kapotte koppakkingen en de versnellingsbak wil er ook gauw de geest aan geven.

1:10 halen ze bij lange na niet. Als je misschien heel rustig 70 rijdt ofzo, want verder moet dat motortje er zo ongelovelijk hard aan trekken dat ie enorm zuipt.

Als je iets degelijks wil zou ik voor een wat goedkopere Wrangler gaan. Mag je een heleboel trekken. Die is wel onzuiniger, beetje relaxed rijden 1:8 misschien 1:9.

Je kan ook voor een Cherokee 2.4 gaan ofzo, maar die zijn wat onbetrouwbaarder en moeilijker te vinden. Bakken etc gaan vaak stuk bij die dingen.

Waarom niet een 240? Die mag vast meer trekken dan een 460, of niet?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 22:50 #738965 door Jeroen van Bodegom
Een 240 is nogal duur in de aanschaf vergeleken met wat je ervoor terugkrijgt...
Dat zijn momenteel een beetje hypeauto's...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 09:12 #738986 door V300 register
Ticket naar zweden kost 40 euro:+ ;)...In Frankrijk staat ook een leuke...

Een T5R uit duitsland halen is ook wel grappig:+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 10:11 #738996 door Jeroen van Bodegom

Pistonpen paultje;77356 schreef : Ticket naar zweden kost 40 euro:+ ;)...In Frankrijk staat ook een leuke...

En dan heb je een 240... een oude duffe bak zonder vermogen... :uh-uhh: want dan heb je vast geen Turbo?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 12:38 #739022 door V300 register
Niet duf. Hip.

Met genoeg trekvermogen.

Paul, een (850 ) T5R kan je nog t beste uit Zwitserland halen. betaal je wel 'n hoop - maar die zijn daar z?oooo netjes!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 13:28 #739028 door Jeroen van Bodegom

slb_340;77393 schreef : Niet duf. Hip.

Een gewone 240 is nogal duf en saai hoor... tweed bekleding, wieldoppen... :uh-uhh:

slb_340;77393 schreef : Met genoeg trekvermogen.

101-113 pk en 160-183 Nm, dat houd dus niet ?cht over...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 13:30 #739029 door V300 register
Nou ?n. Je m?g het trekken. dat bedoel ik.

Ook met wieldoppen is ie hip.

Ik was in de PC hooftstraat zondag. En er kwam zo'n chique dame in een 240. Die had kleding aan, die 3x duurder was dan een mooie 240 :D dat wel.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 13:32 #739030 door Jeroen van Bodegom

slb_340;77400 schreef : Nou ?n. Je m?g het trekken. dat bedoel ik.

Wat denk je dat die motor verbruikt als je hem op die manier maximaal belast...? :eek: ...en je wilt ook wel 80 km/h halen v??rdat je bij de afrit bent waar je weer van de snelweg af moet, niet pas als je heuvelaf gaat bij de afrit... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 16:19 #739054 door V300 register

slb_340;77329 schreef : Het naadeel van die Ferorzadinges. door het weinige vermogen hebben die dingen om de haverklap last van kapotte koppakkingen en de versnellingsbak wil er ook gauw de geest aan geven.

1:10 halen ze bij lange na niet. Als je misschien heel rustig 70 rijdt ofzo, want verder moet dat motortje er zo ongelovelijk hard aan trekken dat ie enorm zuipt.

Als je iets degelijks wil zou ik voor een wat goedkopere Wrangler gaan. Mag je een heleboel trekken. Die is wel onzuiniger, beetje relaxed rijden 1:8 misschien 1:9.

Je kan ook voor een Cherokee 2.4 gaan ofzo, maar die zijn wat onbetrouwbaarder en moeilijker te vinden. Bakken etc gaan vaak stuk bij die dingen.

Waarom niet een 240? Die mag vast meer trekken dan een 460, of niet?

Nadeel van een Cherokee of een Wrangler is dan weer dat ze zwaar zijn: het verbruik is ook weer niet leuk te noemen. Veel te duur weer voor dagelijks verbruik dus.

Bodejodel;77335 schreef : Een 240 is nogal duur in de aanschaf vergeleken met wat je ervoor terugkrijgt...
Dat zijn momenteel een beetje hypeauto's...

Inderdaad: 240 zou best ideaal kunnen zijn. Mogen lekker wat trekken en sommige hebben best leuke motortjes. Vermogen is inderdaad wat minder, maar het gewicht ook. En helaas vrij duur in aanschaf......

Pistonpen paultje;77356 schreef : Ticket naar zweden kost 40 euro:+ ;)...In Frankrijk staat ook een leuke...

Een T5R uit duitsland halen is ook wel grappig:+

Kom op zeg: een T5R. Het geld groeit me niet op de rug. Aanschafprijs is me te hoog.

Bodejodel;77366 schreef : En dan heb je een 240... een oude duffe bak zonder vermogen... :uh-uhh: want dan heb je vast geen Turbo?

De 240 Turbo's zijn inderdaad vrij aan de prijs.......

slb_340;77393 schreef : Niet duf. Hip.

Met genoeg trekvermogen.

Paul, een (850 ) T5R kan je nog t beste uit Zwitserland halen. betaal je wel 'n hoop - maar die zijn daar z?oooo netjes!

Wat dacht je van de kosten voor het invoeren. BPM en al die shit........

Bodejodel;77399 schreef : Een gewone 240 is nogal duf en saai hoor... tweed bekleding, wieldoppen... :uh-uhh:

101-113 pk en 160-183 Nm, dat houd dus niet ?cht over...

Da's dus net zoveel vermogen als de Feroza ongeveer. Koppel is echter wel iets hoger, maar het gewicht ook.

Bodejodel;77401 schreef : Wat denk je dat die motor verbruikt als je hem op die manier maximaal belast...? :eek: ...en je wilt ook wel 80 km/h halen v??rdat je bij de afrit bent waar je weer van de snelweg af moet, niet pas als je heuvelaf gaat bij de afrit... :D

Ik denk dat de Feroza dan nog zuiniger is zelfs........

Als ik heel eerlijk moet zijn...................zit ik te denken aan de 740 met 2.3 16v Turbo...........gewoon compleet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC