Volvo 460T tegen een Feroza?!?!
- V300 register
- Verbannen
-

OWnee, het moest zuinig zijn he
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een grote volvo (940 LPT) mag ook meer trekken en verbruikt volgens mij niet zo heel veel meer als die Feroza? (beiden doen ongeveer 1:10)
Dan zit ik liever in een luxe 940 als in een Feroza...
Zo'n Volvo is sneller, luxer, veiliger en degelijker. Hij weegt maar 100 kg meer als een Feroza, dus de wegenbelasting is ook niet dramatisch toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;77194 schreef : Ik zou het gewoon doen als je alles goed tegenover elkaar hebt afgewogen.
Een grote volvo (940 LPT) mag ook meer trekken en verbruikt volgens mij niet zo heel veel meer als die Feroza? (beiden doen ongeveer 1:10)
Dan zit ik liever in een luxe 940 als in een Feroza...
Zo'n Volvo is sneller, luxer, veiliger en degelijker. Hij weegt maar 100 kg meer als een Feroza, dus de wegenbelasting is ook niet dramatisch toch?
Een 940 slechts 100kg meer? Ietsje meer lijkt me, maar ok; 't zit in de buurt.
Da's dus alweer 200kg meer als de 460 :+.
Daarbij trekt 't 4x4-gebeuren me ook wel eerlijk gezegd......... Daarbij heeft de 940 weer niet het voordeel dat de Feroza heeft: 410kg laadvermogen. Kun je nog eens iets zwaars meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;77191 schreef : Gewoon een 740 op bezine, voor die paar ritjes. Over drie weken daalt de euro 95 onder de 1 euro, dus lpg is niet meer nodig.
Een 740 zuipt wel wat meer dan een Feroza. Met m'n 360 haalde ik met moeite 1 op 10.
De 740 van m'n neef heeft al moeite om 1 op 8 te halen. Daarbij is het ding nog niet eens vooruit te stoken ook.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor de 240 gaan. Net iets lichter (ongeveer even zwaar als de Feroza). Als ik me niet vergis dus net een wegenbelasting-categorie lager. Mag evenveel trekken en laden. En met behoud van de achterbank. Dan alleen nog LPG en eentje van voor 1983, en de boel is compleet. Nadeel is dat ik dan ALWEER een oud lijk aan de werft heb. Zijn m'n pa en ma ook niet zo blij mee.
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat het ook m'n dagelijks vervoer wordt................... Het liefst moet het dus wel een beetje toonbaar zijn. De 460T is netjes. Kun je gewoon overal mee aankomen. Een 240......tsja..........dan ben je bejaard of een 1 of andere excentriekeling. Dan kun je nog beter met een Feroza aankomen, naar mijn mening....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het laadvermogen van een 940 is meer als 500kg, dus zelfs nog meer als de Feroza! Een Estate is inderdaad nog zwaarder, maar daar krijg je wel wat voor terug natuurlijk.Ovlov 3.6L;77199 schreef : Een 940 slechts 100kg meer? Ietsje meer lijkt me, maar ok; 't zit in de buurt. Daarbij heeft de 940 weer niet het voordeel dat de Feroza heeft: 410kg laadvermogen. Kun je nog eens iets zwaars meenemen.
Als die 740 1:8 loopt is er echt iets mis. Mijn 740 2.3 16V haalde zelfs met mijn sportieve rijstijl 1:10. (165 Pk, 0-100 km/h in 10 sec)Ovlov 3.6L;77200 schreef : Een 740 zuipt wel wat meer dan een Feroza. Met m'n 360 haalde ik met moeite 1 op 10.
De 740 van m'n neef heeft al moeite om 1 op 8 te halen. Daarbij is het ding nog niet eens vooruit te stoken ook.
Mijn 940 2.3 LPT haalde 1:12 met dezelfde rijstijl. (iets opgevoerd naar ca. 160 PK, ook 0-100 in 10 sec)
Niet constant stampen, dan zuipt ie wel meer, maar gewoon stevig optrekken en een beetje anticiperend rijden.
Een nette 940 Estate staat toch nog wel netter hoor...Ovlov 3.6L;77200 schreef : Ik was trouwens vergeten te zeggen dat het ook m'n dagelijks vervoer wordt... ...Dan kun je nog beter met een Feroza aankomen, naar mijn mening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En dan het liefst nog op LPG......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Mijn 740 16V GLE staat weer te koop...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Let wel, het is een hele fijne (tweede) wagen waar je snel aan gehecht raakt maar?.
- Net als de Disco en Samurai liggen z?n roots dichter bij de traktor dan bij een personenauto. Vergeet comfort!
- Het is eigenlijk geen auto voor de snelweg. Die 150 km/uur topsnelheid is met wind mee en berg af. Met windkracht acht tegen rijd hij met moeite 110 in z?n vier..
- Die 1500 kg trekt hij wel maar niet bij 80 km per uur in z?n vijf op de snelweg.
- Brandstofverbruik op B-wegen rond de 1:10, snelweg 1:8, kar erachter 1:5.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





