Thread zonder onderwerp :D
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik doe het normaal gepsproken niet, simpelweg omdat ik het veel te leuk vind om in 1 haal 4 rijstroken over te steken, de auto in te halen en weer in 1 haal 4 rijstroken naar rechts; het liefste nog met gillende banden ook! grappige vind ik dan persoonlijk ook dat de betreffende auto 9vd10x w?l gelijk de rechterbaan opzoekt:D maargoed, t is eigenlijk ook vrij asociaal.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vaak was het zo dat ik het hele traject tot aan knooppunt Beekbergen (nabij Apeldoorn) op de cc 100 kon blijven rijden op die strook (als spitsstrook open is de max snelheid) omdat er maar een enkele auto ook werkelijk gebruik maakte van die spitsstrook zoals deze bedoeld is, vrachtwagen chauffeurs daarentegen maken er wel bijna allemaal gebruik van.
Tja en daarbij haalde ik dus echt talloze auto's rechts in, daarbij vroeg ik me dan net als Anjo ook af; hoe zou een KLPD agent daar nu mee omgaan?
Ik haalde daar dus veel rechts in terwijl alle links rijdende auto's daar onnodig zijn en op kunnen/moeten schuiven naar rechts.
- V300 register
- Verbannen
-
dan meerdere stroken gaan oversteken om er toch maar links voorbij te kunnen.
ook als je linksklevers rechts inhaalt gaan ze daarna meestal meteen zelf ook rechts rijden, is dus hetzelfde effect als er hoekig links voorbij knallen.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;177658 schreef : ik denk dat we daarmee wel een leuk discussiepuntje hebben, want is het strafbaar om in zo'n wegsituatie met minstens 1 lege baan tussen de auto's rechts in te halen? of is de auto die links rijd (maar niet op de linker baan) strafbaar voor links rijden? of mag het gewoon allebei en hebben we zon leuke maas in de wet gevonden
Helaasch, zowel 'niet zoveel mogelijk rechts houden' als 'niet links inhalen' is verboten. Rechts inhalen is bovendien een stuk duurder ook (iets in orde van grootte 180 euro versus 100 euro voor een linksplakker). Nu heb ik het idee dat een KLPD-Ovlov je er niet voor aan de kant zet, wel heb ik op de A2 motoragenten van hetzelfde korps al onverbeterlijke linksrijders naar rechts zien dirigeren.
Wat je natuurlijk in zo'n geval altijd kan proberen aan te voeren is dat je dacht dat de linksrijder in kwestie alvast voorsorteerde voor het knooppunt (20 km verderop), en als iemand te kennen geeft linksaf te willen slaan dan MOET je er indien mogelijk zelfs rechts voorbij. Of dat op de snelweg ook opgaat weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis toch :+
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Waarbij het overigens wel zo is dat de Amerikanen (althans het gedeelte waar wij waren) sowieso al een stuk minder minder 'opgefokt' achter het stuur zitten en het haantjes gedrag cq "ik heb een grotere/duurdere/patserige" auto al veel minder aanwezig is, men gaat er beleefder en respectvoller met elkaar om was onze waarneming.
Een groot nadeel aan dit systeem is wel dat je nog meer in je spiegels moet gaan kijken, het niet spiegelen leverd nu soms al hele penibele situaties op, vooral omdat de snelheids verschillen nogal eens vrij groot zijn, in de V.S is de max voor een groot deel 70 MPH en daar houd het overgrote deel van de bestuurders zich ook aan.