Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 17:09 #876496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

AvdAkker;177508 schreef : aah dan kunnen we beter met z'n allen 30 gaan rijden op de snelweg want dan passen er nog meer auto's op:+

t heeft vaak met fijnstof en dat soort onzin te maken.

Ik snap dat gezeur over dat fijnstof niet helemaal. Het is toch fijn stof?

:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 17:09 #876497 door V300 register
Niet helemaal waar, want die auto's zitten dan ook 3 keer zo lang op die weg.

Je krijgt dan gewoon kortere files die veel langer duren o.i.d. denk ik.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 17:12 #876498 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
300 auto's die 90 rijden over 1 kilometer die dat doen in 1 minuut.
Of 900 auto's die 30 rijden over 1 kilometer die dat doen in 3 minuten.
Dat is aardig om het even lijkt me zo.

Een beetje snelheidverlaging is prima als het ook inderdaad druk is. Maar geen matrixen met een tijdklok die om 7.30 uur op 90 springen en na 9.00 uur weer op 130 springen. Het moet wel echt gemeten worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 17:25 #876499 door V300 register

v0lv0freak;177358 schreef : Het is maar voor muziek in de auto...

Geloof me: Neem gewoon een Kingston oid, zoals ook aangeraden is. Kost maar een paar euro meer, en je hebt een stuk meer betrouwbaarheid.
Ik heb in de V40 een goedkope prulstick liggen, en als het warm is wordt de data corrupt...
Gek genoeg wordt het weer beter als het kouder wordt... brolding.

@ hele discussie over traag rijden en fijnstof: 60kmh is wat dat betreft het beste, dat kan je namelijk in zijn 5 en dat is het meest economisch. En het onthaast goed... :+

maar als je zo langzaam wil rijden, doe dat dan wel op de rechterbaan, zodat ik gewoon met 130 door kan karren ja!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 18:37 #876506 door V300 register

setsunakaede;177517 schreef : maar als je zo langzaam wil rijden, doe dat dan wel op de rechterbaan, zodat ik gewoon met 130 door kan karren ja!!!

+1 voor deze

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 18:50 #876508 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

flyhart;177525 schreef : +1 voor deze

Vinden jullie dat niet wat ego?stisch?

De A12/A18 (snelwegen hierzo) hebben maar twee rijstroken. Normaal gesproken rij ik 90-100 km/h netjes op de rechterbaan, maar als er een vrachtwagen voor me zit die langzamer rijdt, ga ik natuurlijk inhalen.
Uiteraard kijk ik eerst of er niemand aan komt sjezen (vooral op de Duitse 3 hier), maar af en toe zijn er toch ongedulidige figuren...

als het druk is probeer ik echt wel door te stomen naar 120 maar dat duurt nu eenmaal even (doe ik gewoon in de 5), sommigen hebben echt totaal geen geduld en geven je gewoon de kans niet, of zitten gelijk te kleven, seinen, toeteren etc. omdat ze niet met 130 kunnen doordenderen.

En dat voor het inhalen van ??n vrachtwagentje, wat toch zo gebeurd is!

Ik vraag me dan altijd af hoe dat soort volk zich gedraagt bij de kassa of andere situaties waarbij ze even moeten wachten/niet in hun eigen racetempo kunnen doorfiedelen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 19:37 #876510 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

flyhart;177525 schreef : +1 voor deze

inderdaad... Als je op de linkerbaan wilt rijden moet je maar minimaal 120 gaan rijden voordat je invoegt (of zorgen dat je dat rijdt op het moment dat je achterliggers bij je zijn of) iig proberen dat dan ook zo snel mogelijk te halen (terugschakelen en VOLGAS!)... Ik zit dagelijks door het hele land op de weg en het houdt echt ontzettend op als er een vrachtwagen of traagrijder gaat inhalen als het een beetje druk is. Vaak zit eer een rits van tientallen auto's achter zo iemand die dan allemaal 90 rijde en met het harmonica effect duurt het kilometers voordat iedereen weer op snelheid zit... Als dat op een druk stuk 3 keer gebeurd ontstaan er files... Ik ga altijd ruim op tijd op pad en heb zelden echt haast. Ik heb de CC yegenwoordig wel vaak op 140 staan en ik verwacht natuurlijk niet dat ze met die snelheid gaan inhalen, maar een beetje rekening houden met je vlottere medeweggebruikers mag natuurlijk wel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 20:01 #876517 door 16673-dummy

Bodejodel;177529 schreef : inderdaad... Als je op de linkerbaan wilt rijden moet je maar minimaal 120 gaan rijden voordat je invoegt (of zorgen dat je dat rijdt op het moment dat je achterliggers bij je zijn of) iig proberen dat dan ook zo snel mogelijk te halen (terugschakelen en VOLGAS!)... Ik zit dagelijks door het hele land op de weg en het houdt echt ontzettend op als er een vrachtwagen of traagrijder gaat inhalen als het een beetje druk is. Vaak zit eer een rits van tientallen auto's achter zo iemand die dan allemaal 90 rijde en met het harmonica effect duurt het kilometers voordat iedereen weer op snelheid zit... Als dat op een druk stuk 3 keer gebeurd ontstaan er files... Ik ga altijd ruim op tijd op pad en heb zelden echt haast. Ik heb de CC yegenwoordig wel vaak op 140 staan en ik verwacht natuurlijk niet dat ze met die snelheid gaan inhalen, maar een beetje rekening houden met je vlottere medeweggebruikers mag natuurlijk wel.

wat pas echt voor files zorgt, is op de rem trappen op de linkerbaan. Zien dat iemand invoegt die nog niet op snelheid is, toch gewoon doorstuiven en op het laatste moment, terwijl je al op de bumper gekropen bent, hard op de rem stampen. Als je de auto rustig laat uitrollen gaat ook het verkeer achter je in een vloeiende beweging verder.

Maarja, deze manier wordt vooral door de leaserijders en bestelbussen verafschuwd want stel je voor dat je toch eens 110 rijdt op de linkerbaan...

Ik ben eens van Zwolle naar Doetinchem gereden, geheel over de snelweg. Rustig 100 op de rechterbaan op de cruise control. Iemand anders ging 5 minuten na mij weg en reed 120 op de cruise control. We kwamen tegelijk aan. Ik was rustig en ontspannen en had relatief weinig benzine verbruikt, de ander had meer benzine verbruikt en liet zich af en toe lekker ophitsen door anderen.

Zo gruwelijk veel scheelt dat!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 20:07 #876520 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo doe ik het ook idd, behalve bij mensen die plotseling uitvoegen met 90. Dan moet ik wel eens op de rem stampen. Ik heb een hekel aan remmen, zonde van de bewegingsenergie.
Geleidelijk aan afzakken werkt even erg als harmonica-effect. Al die auto's moeten ook weer terug naar de 120...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 20:18 #876521 door 16673-dummy

Bodejodel;177539 schreef : Geleidelijk aan afzakken werkt even erg als harmonica-effect. Al die auto's moeten ook weer terug naar de 120...

Mijn ervaring is dat als auto 1 (rijdt 120) remt, of iig de remlichten laat branden, auto 2 automatisch remt en waarschijnlijk harder dan nummer 1, waarop auto 3 weer net iets harder remt dan auto 2 etc. enz. waardoor auto 15 ineens terug moet naar 70.
Als auto 1 het gas los laat, merkt auto 2 (die waarschijnlijk al heeft gezien dat voor auto 1 iemand langzaam rijdt) dit en laat ook het gas los waardoor de tussenafstand tussen de auto's tijdelijk verkleint. Dit effect gaat inderdaad net zoals bij remacties als een harmonica door het verkeer, maar minder hevig. De beweging wordt opgevangen door "de lucht er tussenuit te halen".

Maarja, je hebt dus altijd weer van die druiven die geen afstand houden, de krant nog aan het lezen zijn of datingsites afstruinen en zodoende alsnog op het laatste moment op de rem trappen...

Moderators: Mark Smeets