Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Maar mensen die iemand gaan inhalen mogen niet het andere verkeer ophouden, wat jeroen zegt. gewoon naar de 4 en ff 't gas in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;177543 schreef : geen afstand houden heb ik ook echt een hekel aan. Die krijgen sowieso de remlichten met m'n linkervoetje in hun bakkess.
Maar mensen die iemand gaan inhalen mogen niet het andere verkeer ophouden, wat jeroen zegt. gewoon naar de 4 en ff 't gas in.
Hmm, gaan remmen of iig je remlichten laten branden levert nog wel es agressieve reacties op. Ik vind het zelf veel leuker om met een weids gebaar m'n binnenspiegel weg te klappen naar de anti-verblindingsstand. En dan vind ik het leuk om nog even te zeggen: 'Zo, jou zie ik niet meer!'
Werkt geheid! Ook lekker voor je eigen rust op de weg! Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
irritante klevers heb ik ook wat leuks op gevonden met de T, in laten halen en gelijk erachter stuiven en met je voorbumpert bijna de achterbumpert van de klever aantikken en dan eventjes een klein beetje gaan slingeren; schrikken de leaserijders zich h?lemaal het leplazerus van:D
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;177527 schreef : Vinden jullie dat niet wat ego?stisch?
DISCLAIMER: de nu volgende reactie is van onpersoonlijk en algemeen nut.
Wat ik ego?stisch vind is dat "de 100-rijder" in deze voor anderen gaat bepalen hoe snel zij mogen rijden. Uiteraard staat de 100-rijder in zijn recht want op een reguliere snelweg mag je maximaal 120, dus 100 is ook prima, maar het gaat me om het volgende: een inhaalactie moet geen vijf minuten gaan duren. Dat duurt het echter zeker als je met 100 (teller)kilometers langs een truck tokkelt die 90 echte kilometers doet. Dat is op een rijbaan met vier stroken niet zo'n punt, maar op een tweestrooksbaan met een redelijk verkeersaanbod wel degelijk. Ik neem aan je zo'n inhaaltactiek niet zou toepassen als je die truck moest inhalen over een strook voor tegemoetkomend verkeer. Waarom dan hier wel?
Ook ik ben (op vier wielen) zo'n 100-rijdert maar als het verkeersaanbod te groot is om met gelijkblijvende snelheid om een truck heen te crossen, dan zijn er voor mij twee keuzes: wachten, of een dot gas en dan weer afzakken als ik die truck voorbij ben. Op de motor ben ik iets minder secuur als het om maximumsnelheden gaat, echter als dan iemand met 120 inhaalt en ik reed 140, dan heb ik dat maar te slikken en dat doe ik dan ook. Als iemand de auto voor mijn neus kwakt met de gedachte "ik rijd toch niet te hard" dan ben ik helaas iets minder blij. Zeker als die persoon mij zonder problemen eerst had kunnen laten passeren omdat er achter mij toch al niemand reed.
Overigens ben ik als traagrijder toch niet geheel gevrijwaard van compleet lethargisch voortbewegende voertuigen. Het gebeurt mij namelijk zeer vaak dat ik achter een auto kom te zitten die het simpelweg vertikt om snelheid te maken op de invoegstrook. Met de motor trek ik ze nog wel eens rechts voorbij op de invoeger (ze gaan vaak toch bij het eerste blokje zonder te kijken naar links) maar met de Daf of Ovlov trek ik dat helaas niet bij... want eenmaal op de snelweg kunnen ineens weer wel 120.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;177546 schreef : irritante klevers heb ik ook wat leuks op gevonden met de T, in laten halen en gelijk erachter stuiven en met je voorbumpert bijna de achterbumpert van de klever aantikken en dan eventjes een klein beetje gaan slingeren; schrikken de leaserijders zich h?lemaal het leplazerus van:D
Hahaha, dat zou ik wel es willen zien
Maar goed, dat is onhaalbaar in mijn variootje... Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar, meneer in de Ford Transit van Bouwborg met kenteken 5-VJN-31 die vanmiddag dacht bij 80 km/uur aan vijf meter tussenafstand wel genoeg te hebben, ik heb toch even stiekem gehoopt dat u dat de volgende keer bij een voertuig zou doen waar u niet overheen kunt kijken en dat niet zo meegaand is als u er al bumperklevend bovenop klapt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Kearl, blijf achter mij dan ben je er net zo snel.
Ik heb trouwens eens geteld hoeveel auto's ik weer naar 2 afslagen bij het stoplicht zie staan die mij even ingehaald hebben voor 1 minuut tijdwinst. gemiddeld waren dat er 10. Ik rij dan 100 en hun 120.
- V300 register
- Verbannen
-
slopen is kopen