Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 09:47 #876557 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Whoa, ik heb wat losgemaakt met mijn simpele opmerking dat mensen die zo nodig 60 op de snelweg willen rijden netjes rechts moeten houden...

Even voor de duidelijkheid: Ik houd van stevig doorrijden. En dan heb ik het dus over lekker doorrijden met voldoende afstand, naar rechts gaan als het kan, Cruisecontrol aan, zo vloeiend mogelijk rijden etc. Het weggedrag dat Joost mij direct lijkt toe te dichten is nadrukkelijk NIET mijn rijstijl. Sterker nog: De meeste gevaarlijke situaties waar ik in terecht ben gekomen, zijn ontstaan door figuren die, ondanks mijn in de regel behoorlijk hoge snelheid, toch aan het bumperkleven, rechts inhalen, afsnijden etc. gaan. En dat vind ik dus echt compleet idioot. Prima als je n?g harder wilt rijden dan ik, maar houd je dan ook aan simpele regeltjes zoals AFSTAND HOUDEN!!! en, niet onbelangrijk, WEES DAN EEN MAN EN WEES EEN HEER IN HET VERKEER!!!.

Zo... En kunnen we nu weer lekker allemaal op onze eigen strook, op ons eigen tempo, lekker doorkarren en vriendelijk naar elkaar zwaaien? ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 12:56 #876567 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Idd gewoon lekker doorkarren moet toch kunnen. Zoals jij het beschrijfd heb ik ook jouw rijstijl.
Ik zou nooit van een afstand met de lichten flikkeren, omdat IK er door MOET.
Vanochtend zat erbij mij ook weer zo'n Vivaro op mn trekhaak terwijl ik toch al 130-140 reed.
Goed voor je uit kijken scheelt al een hoop met files/ongelukken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2011 13:19 #876569 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;177540 schreef : Mijn ervaring is dat als auto 1 (rijdt 120) remt, of iig de remlichten laat branden, auto 2 automatisch remt en waarschijnlijk harder dan nummer 1, waarop auto 3 weer net iets harder remt dan auto 2 etc. enz. waardoor auto 15 ineens terug moet naar 70.

En waarom zouden die auto's moeten remmen denk je? ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 13:50 #876572 door V300 register
Ik rij ook wel eens 100 op de snelweg, maar laat gewoon het gas los als ik niet kan inhalen en er een vrachtwagen voor me rijdt. Als er genoeg ruimte is, even terugschakelen naar de 4 en inhalen. Probeer dan vlot in te halen. Doe ik gewoon met 130.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 20:45 #876585 door V300 register
Ik rijd gewoon altijd harder dan de rest en als er een 90-rijder op de linkerbaan hangt ga ik wel rechts over de vluchtstrook voorbij met 150. Dat schiet tenminste op, zo kom je nog ergens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:02 #876586 door V300 register

Jos360;177605 schreef : Ik rijd gewoon altijd harder dan de rest en als er een 90-rijder op de linkerbaan hangt ga ik wel rechts over de vluchtstrook voorbij met 150. Dat schiet tenminste op, zo kom je nog ergens.

Ik hoop (en denk) dat dat een grapje is. Zoniet... dan vind ik iets van jou :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:21 #876591 door V300 register
Uiteraard een grapje. Ik rijd vaak wel harder dan de rest maar ik heb ook geleerd mezelf niet meer op te jagen in het verkeer. Lekker zorgeloos hard rijden en als er dan een keer iemand wat langzamer rijdt wacht ik wel even.
Het enige waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is mensen die denken dat ze even het verkeer kunnen regelen.
Bewust mij afremmen en links blijven rijden terwijl er ruimte is "omdat hij toch niet harder dan 120 mag". Dat bepaal ik zelf wel ja. De politie mag mij terecht wijzen, andere bestuurders NIET.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:30 #876592 door V300 register

Jos360;177611 schreef : Het enige waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is mensen die denken dat ze even het verkeer kunnen regelen.
Bewust mij afremmen en links blijven rijden terwijl er ruimte is "omdat hij toch niet harder dan 120 mag". Dat bepaal ik zelf wel ja. De politie mag mij terecht wijzen, andere bestuurders NIET.

+1! Maar soms hoop ik toch af en toe dat er politie in de buurt rijdt. Helaas is dat nooit zo :(

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2011 21:33 #876593 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat ik erger vind is te langzaam rijden in op wegen waar je eigenlijk niet langs kunt, zoals op 80KM wegen 60 rijden, of zoals vorige week in de stad 30 waar 50 is. Ik weet dat het niet Volvo waardig is, maar ik moest toch al toeterend over het verdrijvingsvlak langs :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:38 #876595 door V300 register

Jos360;177605 schreef : Ik rijd gewoon altijd harder dan de rest en als er een 90-rijder op de linkerbaan hangt ga ik wel rechts over de vluchtstrook voorbij met 150. Dat schiet tenminste op, zo kom je nog ergens.

Origineel hoor, je smilies vergeten. :D:D:D:D

Moderators: Mark Smeets