Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 14:42 #836650 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Goed jongens, ik heb geen zin om op deze manier een discussie te voeren.
Dit wordt hetzelfde als die MK1,2,3 discussie; het gaat nergens meer heen. Als ik jullie posts lees, wordt daaruit duidelijk dat mijn theorieboek het compleet fout heeft.
Toch jammer van Vekabest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 15:10 #836651 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D

Niels;148614 schreef : Als een rotonde een gelijkwaardige kruising zou zijn (dat bedoel je toch?), dan zou dat betekenen dat je verkeer van rechts voorrang zou moeten geven en het verkeer uit de tegenoverliggende toeleidende weg voor laten gaan als je driekwart rond gaat, immers zij zijn rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg.

Dat zegt die jongen niet, hij zegt gelijkvloerse kruising. Dat is een rotonde ook en het woord rotonde slaat alleen op de voorrangs stituatie in dat geval. Verkeer van rechts heeft op een rotonde geen voorrang!

Het voorbeeld van het Keulseplein is een rotonde op RVV gebied, maar verkeerstechnisch gezien is het een verkeersplein. Dus een gelijkvloerse kruising met de voorrangsregels van een rotonde. Hier links richting aangeven is alleen nodig bij het wisselen van rijstrook, bij een minirotonde is het handig om wel richting aan te geven naar links bij het driekwart nemen of juist het helemaal nemen van de rotonde als je bijvoorbeeld een afslag heb gemist. Ik doe het ook niet voor de ander, maar voor mezelf. Ik heb namelijk geen zin om plotseling te moeten remmen, omdat iemand dacht dat ik wat anders ging doen.

volvofiel;148626 schreef : Goed jongens, ik heb geen zin om op deze manier een discussie te voeren.
Dit wordt hetzelfde als die MK1,2,3 discussie; het gaat nergens meer heen. Als ik jullie posts lees, wordt daaruit duidelijk dat mijn theorieboek het compleet fout heeft.
Toch jammer van Vekabest.

Best jammer idd en mijn boek is ook fout, maar dat komt al uit 2005 :+

Btw, lekkere felle discussie dat wel :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2010 15:42 #836655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Tja, er is een verschil tussen rijden zoals het is aangeleerd en hoe het wordt uitgevoerd. Erg zonde.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-06-2010 15:51 #836657 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Ondanks dat ik zelf richting naar links aan geef ben ik het met Niels eens dat het niet verplicht is, dat klopt en zo stond het ook in mijn theorieboek. Maar ik vind het zelf wel prettig en mijn instructeur zei maar zo: 'liever een keer te vaak richting aangeven dan te weinig, dan weten anderen tenminste waar ze aan toe zijn'. Want ook al is het dan theoretisch fout, ook Niels snapt dat iemand daarmee bedoeld te zeggen dat hij de rotonde blijft volgen (want in theorie is er natuurlijk geen afslag links de rotonde 'op').

invoegen op de snelweg.... ach als iedereen dat nu eens fatsoendelijk en op snelheid deed waren er misschien wel 50% minder files, zoals Diede al zegt, mensen anticiperen niet goed en rijden te langzaam de snelweg op... Nog erger is het op plaatsen waar 2 snelwegen samen komen en er moet worden geritst.. De meeste mensen kunnen dat gewoon niet! Niet dat ik 100% perfect rij, maar 80% van de mensen moet gewoon het rijbewijs inleveren, klaar :D
En remmen voor een invoegstrook is in principe dus ook niet goed Joost, want dat effect wordt achter jou sterker en sterker ==> file. Dan is die baan opschuiven (waar mogelijk) beter. Maar zoals gezegd, mensen moeten gewoon op snelheid invoegen, dan is er niks aan de hand!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 16:09 #836658 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat remmen bedoelde ik in drukke/file-achtige situaties, zodat het verkeer op de invoegstrook vlot het verkeer in kan stromen.
Niet boven op de rem natuurlijk, maar licht vertragen (alleen gas los is dan niet voldoende).

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 16:29 #836660 door Chris Kobes

v0lv0freak;148633 schreef : Niet dat ik 100% perfect rij, maar 80% van de mensen moet gewoon het rijbewijs inleveren, klaar :D

Dan wordt het wel lekker rustig op de weg :D :worship:

Zo'n invoegstrook is er om snelheid te maken en daarom snap ik het ook nooit waarom erg weinig mensen compleet gebruik maken van deze stroken, maar direct de autobahn opschiet terwijl sommige nog niet eens op snelheid zijn. Hetzelfde als bij een ritsstrook die mensen niet gebruiken tot aan het eind, daarom zijn die dingen aangelegd om te ritsen van begin tot eind. Erg vervelend als er dan mensen zijn die denken dat ze je moeten afsnijden, omdat je zogenaamd "voorkruipt".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2010 16:39 #836661 door V300 register

v0lv0freak;148633 schreef : 80% van de mensen moet gewoon het rijbewijs inleveren, klaar :D

Dat is de beste oplossing tegen files! (en tegen rekeningrijden, dat is dan niet meer lonend...) Ik ben voor... Zolang ik maar bij de 20% hoor die mag blijven karren.
En dan de volgende maatregel: max. snelheid op de rustige stukken snelweg omhoog naar 140, al dan niet dynamisch geregeld dmv portalen.

Joost: Zelfs een beetje gas lossen voor een invoegstrook is niet de bedoeling. JUIST niet in drukke situaties. Jij lost namelijk even gas, degene achter je moet licht remmen en 20 auto's achter je gaan ze vol in de ankers. En dan klopt zo'n nummerplaathoudersticker " Ik rij altijd vooraan in de file" opeens net wat te goed ;)
In feite is degene die invoegt bezig met een speciale manouevre en het is zijn/haar zaak om dat tot een veilig einde te brengen.
Dat gezegd hebbende, moet je natuurlijk niet het gat dichtgooien ofzo.
En ja tuurlijk zijn er situaties dat je toch echt even van het gas af moet. Maar dat moet je zien als middel om je auto heel te laten, en je moet het dus NIET inzetten omdat je dat meisje in die cabrio die probeert in te voegen zo'n lekker ding vindt:woei: (ofzo).

@Chris: Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om aan het begin van de invoegstrook nog niet op snelheid te zijn... Ik voeg ook altijd redelijk vroeg in... maar dan wel met 120km/u :D

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 16:48 #836662 door Chris Kobes

setsunakaede;148637 schreef : @Chris: Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om aan het begin van de invoegstrook nog niet op snelheid te zijn... Ik voeg ook altijd redelijk vroeg in... maar dan wel met 120km/u :D

Exact dat gaspedaal zit er om een reden :P

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-06-2010 17:15 #836663 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

setsunakaede;148637 schreef : en je moet het dus NIET inzetten omdat je dat meisje in die cabrio die probeert in te voegen zo'n lekker ding vindt:woei: (ofzo).

:humor:

Dan ga je netjes links ernaast rijden en zwaai je ff met dat A4tje met je mobiel nummer op :yummie:

setsunakaede;148637 schreef : @Chris: Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om aan het begin van de invoegstrook nog niet op snelheid te zijn... Ik voeg ook altijd redelijk vroeg in... maar dan wel met 120km/u :D

Er zijn ook mensen die 55 rijden op een 80 km weg, en 40 op een 50 km weg... en dan heb ik het over doorgaande overzichtelijke wegen. Hoogst irritant :crazy2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2010 17:53 #836666 door V300 register
IK RIJ HET BEST EN DE REST KAN ER NIETS VAN!

Ook vervelend: rij je in een 340 diesel, gebruik je de hele invoegstrook, gaat die gast (ja, gast) die op je achterbumper zit direct de rijbaan op en links naast je rijden omdat ie vast zit achter een vrachtwagen.... zodat jij niet meer de snelweg op kan....oef wat irritant. Ik heb serieus een keer 500 meter de vluchtstrook gebruikt, gewoon om die gast nerveus te maken ;)

edit: ja, ik ben ook een mens en net als iedereen kan ik ontzettend link worden in het verkeer. Daarna schaam ik me altijd diep en probeer ik het nooit meer te doen.

Moderators: Mark Smeets