Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 17:00 #836553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;148524 schreef : Maar serieus, er is duidelijk een mentaliteitsverschil te merken tussen "daar" en hier.

Ja, inderdaad. ik was gisteren in Bennekom, en was in een straat met eenrichtingsverkeer 15 meter voorbij de zijstraat gereden waar ik in moest.
(het straatnaambordje stond iets van 3 meter van de hoek af, en het was nogal een smal straatje, dacht eerst dat t een inrit was zelfs)

Ik rij dus dat stukje terug achteruit, en meteen komt er iemand op me af om me te vertellen dat ik iets illegaals aan het doen ben.

Heb die persoon keihard genegeerd natuurlijk, maar het is inderdaad wel tekenend voor de volksaard :S en da's niet zo positief als je het mij vraagt.

Overigens heb ik er geen problemen mee als mensen op de rotonde naar links knipperen, zolang ze dan ook maar op de rotonde blijven rijden. Zou het in ieder geval graag op de koop toe nemen als dan ook meer mensen naar rechts zouden knipperen als ze eraf gaan!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 17:06 #836558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;148526 schreef : Omdat we hier gewoon compleet NERGENS zo'n grote rotonde hebben als jij nu post, bedoelen we hier met een rotonde een minirotonde, simpelweg omdat hier toch niks groters is.

Ik vond het al zo'n rare discussie omdat ik ook alleen die kleintjes gewend ben. Daar knipper ik ook naar links. Bij zo'n grote als waar die vrachtwagen op zit zou ik het niet doen

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 17:08 #836560 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
@ Niels, ik had het ook over een enkel baans rotonde, op jou rotonde bedoeld die vrachtwagen uitteraard dat hij van rijstrook verwisseld....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 17:14 #836561 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
@ Marcel: zo zie je maar hoe makkelijk we het hier hebben :)
Wisselen van rijstrook, stadsverkeer, tramverkeer etc. kunnen we zowat overslaan met rijles. Fijn zo, scheelt alweer tijd :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 17:16 #836563 door Mark Smeets
aah kijk, hier heb je een voorbeeld van een rotonde zoals wij ze hebben, inclusief richting naar links :D

klik

overinges moet je met de pijltjes eens over deze rotonde 'rijden', het weer wisselt hier snel :D :humor:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 17:29 #836564 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;148537 schreef : overinges moet je met de pijltjes eens over deze rotonde 'rijden', het weer wisselt hier snel :D :humor:

Wat een mooie Volvo 264 TE! Even doorrijden na de rotonde ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 17:46 #836566 door Mark Smeets
hey goed gespot! Dat is mijn gala wagen :D
Ben in mei nog met hem naar de Beemdrit geweest :)
zeker weten dat hij toen op weg naar ons was...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 17:58 #836568 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Da zijn idd de rotondes waarop ik het doe, op die grote uiteraard niet...
Het is voor mij ook meer een automatisme dan dat ik het bewust doe.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 18:35 #836573 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D

Niels;148525 schreef : Laat ik mijn probleem met 'linksaf op de rotonde' verduidelijken met een voorbeeld.

KLIK

Stel dat de vrachtauto hier richting aangeeft naar links. Wat zegt mij dat dan?

Niels dat is verkeerstechnisch ook geen rotonde maar een verkeersplein :+

Op zoiets is het ook idd niet handig om richting aan te geven naar links, op zo'n rotonde dan weer wel voor het verkeer recht tegen over zodat ze weten of je wel of niet op de rotonde blijft.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 18:53 #836577 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Vandaag een onterechte bekeuring van 166 euro ontvangen, omdat ik door rood zou hebben gereden. Ik heb al zo weinig geld en tijd. Nu moet ik weer tegen die betweters en arrogante officieren gaan beweren dat ik door oranje reed en niet had kunnen remmen. Ik wordt hier echt kotsmisselijk en doodziek van. Bij ieder stoplicht met zo'n controle apparaat wordt ik al zenuwwachtig; hopen dat ie niet plotseling en snel op oranje springt. Ik rij altijd 50 km of minder en dan krijg je zo iets.
Ik hoop dat het kenteken verkeerd is ingelezen, maar mijn dag is nu al behoorlijk verpest en een deel van mijn positieve energie is weer naar de knoppen. En dan moet ik dadelijk nog voor mijn werk vergaderen. Dit voelt als een grote voet die je in de grond wilt stampen: under pressure.

Moderators: Mark Smeets