Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 15:48 #836533 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik knipper altijd al voordat ik de rotonde opga. In principe sla ik ook rechts of linksaf. Alleen voor rechtdoor geef ik alleen richting aan bij het verlaten van de rotonde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 15:55 #836534 door V300 register

Niels;148480 schreef : Ligt het aan mij, of nemen steeds minder mensen de moeite om richting aan te geven als ze een rotonde verlaten? Vanavond ook weer zo'n hansworst, hoeveel moeite is dat nou. Leuk ook als je op de motor zit en je kunt voor niks met de voet ernaast omdat iemand te lui is om dat ene plestik stengeltje naar boven te doen.

Beter dat dan zo'n eikel die rechts aanheeft en dan 3/4 rond gaat 'omdat ie rechtsaf de rotonde op gaat'. Tijdens m'n motor examen deed zo'n gast dat dus. Gelukkig heb ik blijkbaar snelle reflexen en heb ik het en overleefd en door die actie het examen ruim gehaald ;) (Maar je wordt er niet blij van :flame:)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 15:56 #836535 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

slb_340;148503 schreef : Lol, dan kom je op hetzelfde punt uit als waar je eerst reed :D:D:D.

haha nee 2 keer op de heen weg en 1 keer op de terug weg.

wel grappig als je hem zo leest :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:40 #836541 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Het is zo dat je v??r je de rotonde oprijdt en je driekwart gaat, je richting naar links aangeeft. Zodra je op de rotonde rijdt geef je geen richting meer aan. Zodra je eraf wilt, geef je weer (kort van te voren) richting aan.

Zelf geef ik als ik rechtsaf ga, continu richting aan. Rechtdoor = aangeven als ik eraf ga, driekwart is richting aangeven naar links en op het laatste (derde) kwart naar rechts. Wel zo duidelijk. En verder... tja, beter een keer teveel stoppen dan te weinig.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:47 #836545 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
wat heeft dat ff richting naar links geven voor nut dan Joost? de mensen van rechts die je wilt attenderen dat je op de rotonde blijft hebben dan nieteens gezien dat je je knipperlicht naar links aan gehad hebt.

ik doe het zelf ook noooooit, pas bij het verlaten van de rotonde gaat de knipper aan.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:49 #836548 door 16673-dummy
Het heeft wel degelijk nut, mensen van "rechtdoor" zien dat je dan nog op de rotonde blijft rijden en kunnen je voorrang verlenen.
Maar ja, dat gebeurt daar in het Westen natuurlijk niet... hier rijden ze heel anders.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:51 #836549 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
in het westen zie je helemaal niet wie er recht tegenover je op een rotonde nadert omdat de rotonde zelf onderhand bebost is:D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:55 #836550 door 16673-dummy
We hebben hier overal minirotondes, dus dan heeft dat richting aangeven echt nut :)
Het wordt ook niet voor niets aangeleerd door de rijscholen...

Maar serieus, er is duidelijk een mentaliteitsverschil te merken tussen "daar" en hier.

Zo sprak ik gisteren in Apeldoorn tijdens de Autoweekkeuring van de Avensis iemand die weer terugging naar "de beschaving" (Randstad). Tja. Als je dan rustig terugrijdt via het kanaal door Dieren, Doesburg etc. dan weet ik het wel. Laat die "beschaving" maar fijn wegblijven hier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 16:57 #836551 door V300 register
Laat ik mijn probleem met 'linksaf op de rotonde' verduidelijken met een voorbeeld.

KLIK

Stel dat de vrachtauto hier richting aangeeft naar links. Wat zegt mij dat dan?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 16:58 #836552 door 16673-dummy
Je hebt mijn post niet/niet goed/te laat gelezen.

Omdat we hier gewoon compleet NERGENS zo'n grote rotonde hebben als jij nu post, bedoelen we hier met een rotonde een minirotonde, simpelweg omdat hier toch niks groters is. Wil ik wel zo'n grote vinden, moet ik al naar Arnhem of Nijmegen (Keizer Karelplein). Maar die is weer geregeld met verkeerslichten.

Hier moet ik aan toevoegen dat ik het met je/jullie eens ben dat het totaal geen nut heeft om richting naar links aan te geven op rotondes van het formaat die jullie posten/bedoelen.

Moderators: Mark Smeets