Thread zonder onderwerp :D

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 19:09 #836581 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Jah in de grotere steden loop ik ook als een roofvogel rond te kijken naar die verrekte palen :P
Plus die bekeuringen voor door het rode licht rijden zijn echt niet misselijk :(

Hopelijk compenseert je weekend dan deze negatieve vrijdag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 19:11 #836582 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

ZwerverRoodbaard;148557 schreef : Hopelijk compenseert je weekend dan deze negatieve vrijdag :)

Het is nog donderdag hoor :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 19:33 #836585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Een vriend van me laatst ook, kreeg een boete omdat hij door (volgens hem) oranje reed, hij kon niet meer remmen omdat er een zat te bumperkleven die ook nog even oranje wou halen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 19:38 #836587 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat ik nog het vervelendst vind is dat ik vanmiddag een ingreep had omdat een stel bezopen jonge fietsers (dames incl. parfumwolk) het nodig vond om even voorrang te nemen. Ook totaal onverwacht; ze stonden stil voor de kruising, zagen me aankomen, maar staken toch over.

Het leuke is dat er een politieauto achter me reed die ook boven op de rem moest (ik remde zelf al flink en de instructeur remde ook nog eens => extra hard remmen), maar gewoon rustig verder reed zonder die kudde loslopend wild aan te spreken.

Maar o wee als je vier km/h te hard rijdt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 21:41 #836602 door V300 register

v0lv0freak;148534 schreef : @ Niels, ik had het ook over een enkel baans rotonde, op jou rotonde bedoeld die vrachtwagen uitteraard dat hij van rijstrook verwisseld....

O? Waarom zou hij niet kunnen bedoelen dat hij de eerstkomende afrit overslaat en de volgende neemt? In de ideale situatie zou hij inderdaad van baan wisselen maar nu jan en alleman naar links knippert kan ik daar niet meer van op aan. En ook dit is, hoewel groter en met meerdere rijstroken uitgevoerd, een rotonde!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 21:45 #836605 door 16673-dummy

Niels;148578 schreef : O? Waarom zou hij niet kunnen bedoelen dat hij de eerstkomende afrit overslaat en de volgende neemt? In de ideale situatie zou hij inderdaad van baan wisselen maar nu jan en alleman naar links knippert kan ik daar niet meer van op aan.

Dit is dus duidelijk een geval van vastgeroeste eigen idee?n die, ondanks dat het met rijlessen anders wordt aangeleerd, stug vast worden gehouden in de veronderstelling dat elke rotonde dezelfde is.

Mocht ik het mis hebben, heb je je idee?n verkeerd verwoordt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 21:49 #836610 door V300 register
Nou nog eentje om het af te leren dan.

KLIK

Stel, jij geeft hier richting aan naar links. Als ik dan vanuit de Heldammersingel kom, kan ik dan gerust de rotonde oprijden? Of moest je toch noordwaarts de N198 op?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 21:53 #836611 door 16673-dummy
Nee want dan ga je dus rechtdoor en geef je pas later (op de rotonde) richting aan naar rechts.

Als ik de Heldammersingel op zou rijden, geef ik al voor de rotonde richting aan naar links, blijf dat volhouden tot de kwart van die afslag begint en geef dan richting aan naar rechts.

Het grote voordeel is dat je je linker knipperlicht uitzet en daarna rechts aanzet, dit heeft tot gevolg dat de bestuurder die mogelijk op je moet wachten ziet dat je je richtingaanwijzer "van links naar rechts" aanzet en dus dubbel gewezen wordt op het feit dat hij weg kan rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 21:58 #836612 door V300 register
Nee, ik zeg noordwaarts, dus de weg in die parallel loopt aan de weg waar je net uitkomt. Als je dus richting aangeeft naar links, bedoel je dan dat je mijn straat in komt, of juist die N198 richting het noorden neemt? Precies. Ik ben in zo'n geval niets wijzer, sterker, het leidt alleen maar tot verwarring. Alleen richting aangeven als je de rotonde verlaat is prima. Ja ik weet wat er in de CBR-instructie staat maar daar stond tot voor kort ook in dat je best een stukje vluchtstrook mocht pakken als het invoegen niet zou lukken...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 22:00 #836615 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
om dan op die vluchtstrook in de haken, in mijn ogen is het veiliger een stukje vluchtstrook mee te pikken, mocht je daarmee alsnog veilig kunnen invoegen, dan op het einde stil te gaan staan...
Dit is overigens eigen interpretatie, en niet aangeleerd door de rijschool.

mbt het richtingaangeven ben ik het eens een keer met Joost eens. Zo heb ik het ook geleerd en ik vind het ook duidelijk.

Moderators: Mark Smeets