Thread zonder onderwerp :D
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Plus die bekeuringen voor door het rode licht rijden zijn echt niet misselijk
Hopelijk compenseert je weekend dan deze negatieve vrijdag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
ZwerverRoodbaard;148557 schreef : Hopelijk compenseert je weekend dan deze negatieve vrijdag
Het is nog donderdag hoor
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het leuke is dat er een politieauto achter me reed die ook boven op de rem moest (ik remde zelf al flink en de instructeur remde ook nog eens => extra hard remmen), maar gewoon rustig verder reed zonder die kudde loslopend wild aan te spreken.
Maar o wee als je vier km/h te hard rijdt...
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;148534 schreef : @ Niels, ik had het ook over een enkel baans rotonde, op jou rotonde bedoeld die vrachtwagen uitteraard dat hij van rijstrook verwisseld....
O? Waarom zou hij niet kunnen bedoelen dat hij de eerstkomende afrit overslaat en de volgende neemt? In de ideale situatie zou hij inderdaad van baan wisselen maar nu jan en alleman naar links knippert kan ik daar niet meer van op aan. En ook dit is, hoewel groter en met meerdere rijstroken uitgevoerd, een rotonde!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;148578 schreef : O? Waarom zou hij niet kunnen bedoelen dat hij de eerstkomende afrit overslaat en de volgende neemt? In de ideale situatie zou hij inderdaad van baan wisselen maar nu jan en alleman naar links knippert kan ik daar niet meer van op aan.
Dit is dus duidelijk een geval van vastgeroeste eigen idee?n die, ondanks dat het met rijlessen anders wordt aangeleerd, stug vast worden gehouden in de veronderstelling dat elke rotonde dezelfde is.
Mocht ik het mis hebben, heb je je idee?n verkeerd verwoordt.
- V300 register
- Verbannen
-
KLIK
Stel, jij geeft hier richting aan naar links. Als ik dan vanuit de Heldammersingel kom, kan ik dan gerust de rotonde oprijden? Of moest je toch noordwaarts de N198 op?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als ik de Heldammersingel op zou rijden, geef ik al voor de rotonde richting aan naar links, blijf dat volhouden tot de kwart van die afslag begint en geef dan richting aan naar rechts.
Het grote voordeel is dat je je linker knipperlicht uitzet en daarna rechts aanzet, dit heeft tot gevolg dat de bestuurder die mogelijk op je moet wachten ziet dat je je richtingaanwijzer "van links naar rechts" aanzet en dus dubbel gewezen wordt op het feit dat hij weg kan rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dit is overigens eigen interpretatie, en niet aangeleerd door de rijschool.
mbt het richtingaangeven ben ik het eens een keer met Joost eens. Zo heb ik het ook geleerd en ik vind het ook duidelijk.