Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;148633 schreef : Niet dat ik 100% perfect rij, maar 80% van de mensen moet gewoon het rijbewijs inleveren, klaar
Tja, 80% van de mensen rijdt naar eigen zeggen beter dan gemiddeld. Ik hoop maar dat ik niet beter rij dan gemiddeld, maar af en toe heb ik het idee dat dat toch wal zo is. (Mag ondertussen ook wel met 5 ton in 13 jaar)
Mij is geleerd (in 1997 (
En voor de reaties... kom maar op. :crock: :humor:
(iedereen heeft toch zijn eigen mening
)Overigens schijnt 10% minder verkeer of zelfs 5% minder al een belachelijke teruggang van files op te leveren. Elke vermindering vind ik prim hierboven, zolang ik maar door mag tuffen. (maar dat denkt vast meer dan 95% van de weggebruikers, dus dat zal niet opschieten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
huysmans;148700 schreef : Mensen die voor een lege rotonde stil gaan staan om te kijken of er iets aankomt... die mogen van mij ter plekke het papiertje inleveren wegens gebrek aan inzicht.
Helemaal mee eens! Ik erger me zelfs aan mensen die remmen voor een rotonde :+
Als je op tijd kijkt kun je er makkelijk met 30 in de 3 overheen (rechtdoor, 3 kwart niet
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
En zo erger ik me ook aan mensen die niet goed voorsorteren als ze afslaan. Hier in Limbricht ligt links en rechts van de doorgaande weg een fietspad met stippellijn, dus daar moet je zelfs op voorsorteren als je afslaat, tenzij het niet gaat (lang voertuig / aanhangwagen etc). Maar nee, lekker midden op de weg rijden, dan moet ik tenminste ook helemaal afremmen. Hetzelfde geldt voor afslaan naar links, natuurlijk gaan ze niet tegen de middenas aanstaan zodat ik erlangs kan, maar mag ik ook stoppen, want uitteraard is er nog tegenmoet komend verkeer. Ik kan me er echt dood aan ergeren. Als mijn humeur al niet al te goed is volgt er ook een prachtig orkest van de 2 liter claxon

Owja en dan heb je ook nog van die mensen, dan sorteert de afslaande auto wel goed voor tegen de middenas, maar dan blijft de auto voor je erachter staan, omdat hij / zij denkt met een vrachtwagen onderweg te zijn, en moet je als nog stoppen :flame:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ajee, bang dat de wandelstok uit de kofferbak vliegt en de bolhoed van je hoofd waait?:humor:v0lv0freak;148701 schreef : met 30 in de 3 overheen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dus ik ging heeeeel gemeen de hele auto vrij vlot heen en weer laten slingeren met wat rukjes aan het stuur, ineens zat die bmw weer op een normale afstand tot ie besloot dat ie er maar langs wou en de linkerbaan op stuifde..
datzelfde truucje blijkt ook uitstekend te werken bij linksplakkers die doordat ze niet in de spiegels kijken totaaaaal niet doorhebben dat er een achterligger rijd die toch wel erlangs wil zonder rechts in te halen:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;148620 schreef : Zwam niet. Ik leste in een Polo diesel met 64 pk en wee mijn gebeente als ik aan het einde van die strook niet de 120 had gehaald
nou.... niet helemaal waar Niels. bovenstaande auto is dus NIET de traagste op de weg.
1; beladen trucks.
2; rolstoelbusjes; 80 Pk voor 3 ton totaalgewicht.
uit eigen ervaring kan ik melden dat je met zo'n hok soms gedwongen met 75 naar links moet aan het eind van de strook. of langzamer, als het slecht uitkomt met een vrachtwagen.
zonder passagiers gaat het beter, dan kun je de bocht/klaverblad al nemen met piepende banden en dan lukt het wel richting 100 te komen voor het eind van de blokken....