Thread zonder onderwerp :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 20:43 #824294 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
wel erg belangrijk qua bescherming..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 22:15 #824304 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

huysmans;138322 schreef : Gokje, invoer in 1982?

Aanschafwaarde - afschrijving over 28 jaar? Dergelijke sites hebben helemaal niets met klassieker status, zeldzaamheid e.d., is gewoon een financieel kostenplaatje. (al vind ik 15 euro wel erg laag, zo laag staat de oudijzerprijs toch niet? }:))

Helaas, voor verzekeraars is een oudere wagen niets anders dan... een afgeschreven wagen. (meer kosten dan de dagwaarde die de wagen volgens hun heeft) Je zal 'm echt als klassieker moeten verzekeren, dan heb je de juiste verzekering. (en koop ergens een fiat panda oid om als officiele 1e wagen te hebben en zet dat kreng weg om zo schade vrije jaren op te bouwen... en rij er hooguit een paar 100 km per jaar mee)

Sorry als ik iets te onsubtiel reageer, maar verzekeraars, zeker die 'gewone' auto's verzekeren, zijn boeven van het ergste soort. (en nog legaal ook, dat is nog het ergste)

Heb ik al aan zitten denken.

Ik heb een betrouwbare verzekeraar gevonden die m'n 345 wil verzekeren als klassieker (WA Plus) als 'ie op mijn naam staat (dus als 18-jarige een auto met een 2-liter motor verzekeren als klassieker!), maar dan moet er wel een dagelijkse auto zijn.
Misschien een of ander 'gratis ophalen' geval, maar dan moeten de kosten daarvan wel lager zijn dan het verschil in premie als ik 'm "anders" zou verzekeren.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 22:18 #824307 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat dus niet gaat lukken voor weinig... heb ik ook bekeken voor mijn 360 toen. Maar zelfs voor een 340 CVT moest ik behoorlijk veel betalen en dan was de 360 beperkt in KM. Dus het loonde helaas totaal niet. Plus dan ook nog extra wegenbelasting... tenzij je een oldtimer pakt, maar die moet dan wel weer APK waardig genoeg zijn :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 22:59 #824326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Klassiekerpolissen zijn leuk maar je bouwt er geen schadevrije jaren mee op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 23:19 #824333 door V300 register

volvofiel;138362 schreef : Misschien een of ander 'gratis ophalen' geval, maar dan moeten de kosten daarvan wel lager zijn dan het verschil in premie als ik 'm "anders" zou verzekeren.

Ehm, ik denk dat je je wagen, als ie goed is, het liefst all risk zou verzekeren. M'n 780 (taxatie 11.000) is voor 280,= all risk verzekerd. Ik moet er niet aan denken wat ik in de 'normale' verzekering zou betalen voor die wagen, all risk. (aanschaf toen 160.000 gulden)

Ik zou een dergelijk punt wel meenemen in de overweging. (Ik vermoed dat je heel zuinig probeert te zijn op je 3'tje... vandaar)

Kevin;138365 schreef : Wat dus niet gaat lukken voor weinig... heb ik ook bekeken voor mijn 360 toen. Maar zelfs voor een 340 CVT moest ik behoorlijk veel betalen en dan was de 360 beperkt in KM. Dus het loonde helaas totaal niet. Plus dan ook nog extra wegenbelasting... tenzij je een oldtimer pakt, maar die moet dan wel weer APK waardig genoeg zijn :)

Vandaar het voorstel voor een panda oid. Is een klein gebakje, goedkoop in wegenbelasting en verzekering. (en je doet in dat ding heel erg je best niets te raken... als je niet levensmoe bent in elk geval)

Niels;138385 schreef : Klassiekerpolissen zijn leuk maar je bouwt er geen schadevrije jaren mee op.

Vandaar het goedkope dagelijkse bakkie ernaast...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2010 23:27 #824435 door V300 register

Niels;138385 schreef : Klassiekerpolissen zijn leuk maar je bouwt er geen schadevrije jaren mee op.

en de polissen waarbij dat wel gebeurt kun je pas afsluiten vanaf 24 jaar

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 20:20 #824543 door V300 register
Leuk, ik moest voor iemand even de V-riem van de stuurpomp en waterpomp vervangen van een VW Vento. Ik had laatst bij de Walmart een steeksleutel en doppensetje gekocht voor totaal 23.98 dollar ( :humor: ).
Ik wil de spanner van de V-riem lossen maar die was een beetje roestig. Steeksleuteltje 13 er op: Krak, steeksleutel gebroken.
Ratel met dop 13 er op: Krak, ratel gebroken.

Toch maar even teruggebracht naar de walmart. Ik zal deze week eens investeren in een ?ets duurder setje :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 22:24 #824562 door V300 register
Dat soort setjs zijn ook voor USA auto's gemaakt, daar zit alles immers al los..

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 22:28 #824563 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Als het er nog op zit tenminste :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 22:52 #824571 door V300 register
Achja. Ik heb mijn $23.98 als store-credit gekregen dus opzich niet verkeerd.
Misschien koop ik wel een aantal losse veelgebruikte sleutels. 6/8/10/13/17/19 bijvoorbeeld.

Moderators: Mark Smeets